Jump to content
IGNORERAD

Drömmer unga thaitjejer om en farang?


Tallviking

Recommended Posts

Ja, att man blir intresserad av något man aldrig sett förr är förstås naturligt. Men i flera timmar?

Jag har också sett barn i femårsåldern som stirrar på mig, men de brukar tröttna efter cirka tio minuter. Vad är det som får en ung thaitjej att sitta och glo i flera timmar? Utan att försöka få någon kontakt?

Herr Chang har talat.

Brist på uppfostran och något intressantare att glo på.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 266
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    35

  • broder tuk tuk

    24

  • Bibben

    19

  • Avregistrerad clion

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Många refererar till tjejerna från Isaan, fattiga på landet eller bartjejer verkar det som. Men hänger man i Bangkok (utanför Nana, soi cowboy, Patpong) så tycker jag det är lätt att träffa helt vanliga tjejer ur alla samhällsklasser. Sure de flesta vill nog inte gifta sig och flytta utomlands. Men helt klart är det mer vanligt att se en vanlig bkk-tjej med farangkille idag än för kanske 5 år sen. Jag tror det beror på många olika saker. MEn många thaitjejer i 20-30 års ålder idag kan ju bättre engelska, och många har pluggat utomlands. Det är inte "så farligt" att prata med en farang eller för den delen umgås med en farang. Det är socialt accepterat.

Hej

Håller med helt och tillägger att det var fullt möjligt att träffa "vanliga" tjejer ur alla samhällsklasser redan för 25-30 år nästan var som helst

i landet om man bara uppehöll sig utanför bargatorna och var öppen och positiv, och lärde sig lite thailändska.

Men man var tvungen att bli godkänd av släkten och jag ser inget konstigt med det, bra att föräldrarna bryr sig om sina barn och vill dom väl.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ytterligare ett tips till Tallviking och Herr Chang kan vara

att undvika att ställa sig fram för TV'n när det är thaisåpa.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om att stirra,var hemma hos tjejens mamma och pappa i byn i isaan blev sittande på en bänk.

Det kommer 5 tanter 65+ och sätter sej framför mej och stirrar på mej talar med varandra,stirrar,pratar,timme ut timme in.

Ölen vart min räddning,pekade på lillen och vad jag behövde göra,dom nickade och flinade

jag stack fort,sedan ställde jag mej och glodde på risfälten, istället för att gå tillbaka,risfält kan var fina att titta på ibland.

Tror inte någon av tanterna vill ha farang,efter dom sett mej.

Tjejen är 35 + och det hennes kompisar i den åldern som vill att jag ska fixa faranger åt dom,var i än kommer

i Thailand, Bangkok,Isaan,Pattis,Chiang Mai,Ko Chang,same,same.

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstaterar att det återigen är fulla, fula män som inte har något förhållande med en thaitjej som minsan vet sanningen om thaitjejer.. och det dom vet är förstås det gamla vanliga att thaitjejer är pengahungriga samt att vilken faranggubbe som helst kan fånga vilken tjej som helst.

Sen ser jag att det smygit sig in en Isaanexpert som visserligen aldrig varit i Isaan, men.. Man överväldigas verkligen av all kunskap man matas med. :)

Vad gäller stirrande småtjejer så kan jag inte påminna mig någon specifik händelse där detta inträffat... alternativt så har jag blivit så van med stirrande människor att jag inte längre tänker på det. Tycker mig dock på senare år ha märkt att det inte längre ses så intressant med faranger ens långt utanför turistorterna. Eller så har man helt enkelt blivit så ful och gammal att ingen längre vill titta. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu inte bevandrar risbyns leriga stig utan flyttar sin lekamen till tätbebodda trakter, fast fortfarande i Issan, typ Udon stad där jag numera bor så kan jag försäkra Er om att ni inte behöver vare sig solglasögon eller lösskägg, dom skiter totalt i er, i alla fall majoriteten av dem som överhuvudtaget ser er. Möjligen då herrar i HC och Tallvikings något iögonväckande storlet, finns ju som sagts inte många Thai som är 2 meter långa eller där omkring, men glor, njaa, då skall man nog klä sig uppseendeväckande,vara skitfull eller nåt sånt, annars betraktas man som vem som helst.

Farangens tid som cirkusartist är nog ute, man har blivit en del av den grå massan igen, trist men sant.

Men för att balansera, visst händer det då o då att man få förfrågan om att fixa farang till den eller den, kusin eller nåt.

Oftast kommer dock frågan från de som "hört" att alla faranger bygger hus och köper tonvis med guld till vemsomhelst. Vad dom hört denna sanning kan man ju bara spekulera i men oftast är det någon käring som inte vill låta sin dotters amorösa äventyr i barsvängen bli till ett misslyckande utan målar upp världsbilden som ett eldorado för alla kvinns som inte är typ 50+.

Men nu var det ju stirra.njaaää, inte så värst,men får väl flika in samma brasklapp som Kim, man kanske är ute. :bag:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Frågan är oerhört intressant, oavsett om man som svensk vill eller inte vill finna sin själsfrände i Thailand.

Vi har ju alla sett exempel på konstellationer som inte ser normala ut. Tror inte jag behöver gå in på vad jag syftar på.

Vad anser egentligen thaikvinnor om svenska män, eller skandinaver överhuvudtaget?

Finns förstås ingen sanning överlag (Vad anser svenska män om thaikvinnor?), men det skulle ändå vara intressant att höra vad

folk ni känner har sagt om "oss". Kanske olika svar i storstad, byar, turistorter, social status, äldre kvinnor osv.

Vad har du hört?

Är det uteslutet att som svensk träffa en thaikvinna, flytta över och bosätta sig i byn, arbeta med lågavlönat thaijobb och bli en del av hennes familj och släkt..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är oerhört intressant, oavsett om man som svensk vill eller inte vill finna sin själsfrände i Thailand.

Vi har ju alla sett exempel på konstellationer som inte ser normala ut. Tror inte jag behöver gå in på vad jag syftar på.

Vad anser egentligen thaikvinnor om svenska män, eller skandinaver överhuvudtaget?

Finns förstås ingen sanning överlag (Vad anser svenska män om thaikvinnor?), men det skulle ändå vara intressant att höra vad

folk ni känner har sagt om "oss". Kanske olika svar i storstad, byar, turistorter, social status, äldre kvinnor osv.

Vad har du hört?

Är det uteslutet att som svensk träffa en thaikvinna, flytta över och bosätta sig i byn, arbeta med lågavlönat thaijobb och bli en del av hennes familj och släkt..?

Personligen tror jag att fokuseringen kring Thaitjej och svensk/scandinav är lätt missvisande.

Min uppfattning är att i trassliga förhållanden eller rena blåsningar ligger vi procentuellet sett i betydlig underkant om man jämför med t.ex. britter som oftare åker rutchkana utför ekonomins brant. Vi är ju av naturen smålänningar lite till mans. :crazy:

Visst hör man talas om den eller den som blivit dragen vid näsan men i förhållande till hur många som inte blir det framstår den hysteriska bilden av urfattiga faranger som utblottade strömhoppar från balkongerna i Pattis som skrämskott i mörkret. B)

Och JA, jag tror inte på att skaffa sig lågavlönat arbete, om det ens är möjligt, utan då är det eget företagande i lite större skala med allt vad det innebär av uppoffring som gäller.

Men som sagts, var och en styr sitt eget liv.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tror jag att fokuseringen kring Thaitjej och svensk/scandinav är lätt missvisande.

Min uppfattning är att i trassliga förhållanden eller rena blåsningar ligger vi procentuellet sett i betydlig underkant om man jämför med t.ex. britter som oftare åker rutchkana utför ekonomins brant. Vi är ju av naturen smålänningar lite till mans. :crazy:

Visst hör man talas om den eller den som blivit dragen vid näsan men i förhållande till hur många som inte blir det framstår den hysteriska bilden av urfattiga faranger som utblottade strömhoppar från balkongerna i Pattis som skrämskott i mörkret. B)

Och JA, jag tror inte på att skaffa sig lågavlönat arbete, om det ens är möjligt, utan då är det eget företagande i lite större skala med allt vad det innebär av uppoffring som gäller.

Men som sagts, var och en styr sitt eget liv.

Det blir dock gärna lite fel när styrspaken sitter under bältet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir dock gärna lite fel när styrspaken sitter under bältet.

Det heter inte styrspak, översättningen från brittiska joystick har blivit helt fel...nöjespinne heter det. :great:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Intressant!

Så Du menar på fullt allvar att alla dessa svenska "killar" runt 50-60 med "yngre" Thaifruar är lurade ATM:maskiner?

Såg att Du skulle till träffen i Götet, lägg fram den teorin där får vi se om det finns någon som eventuellt har en anna uppfattning och som kan förklara för dig hur äkta känslor fungerar . :)

Alla gubbar är givetvis inte lurade. Finns ju en del gubbar som gått in i det hela med öppna ögon och förståndet i behåll.

Har man ekonomiska resurser och ekonomiskt vett och en förmåga att hålla i plånboken så kan säkert även förhållanden mellan äldre farangibbe och ung thaitjej bli hur bra som helst.

Bara gubben älskar och tjejen trivs och känner tillgivenhet så räcker ju det.

Ingen som räknar med att lilla 22 åriga Noi ska bli förälskad i 55 årige Sture.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla gubbar är givetvis inte lurade. Finns ju en del gubbar som gått in i det hela med öppna ögon och förståndet i behåll.

Har man ekonomiska resurser och ekonomiskt vett och en förmåga att hålla i plånboken så kan säkert även förhållanden mellan äldre farangibbe och ung thaitjej bli hur bra som helst.

Bara gubben älskar och tjejen trivs och känner tillgivenhet så räcker ju det.

Ingen som räknar med att lilla 22 åriga Noi ska bli förälskad i 55 årige Sture.

BTT

Nu tror jag i o för sig att det inte är så många som springer benen av sig för 22 taggare mer än för det som Bäste Bror kallar för u-landsbidrag. :crazy:

Om du lyfter blicken över kjolkanten (eller den mulliga bysten, kan det månne vara ett utslag av modersfixering) och kollar in de i dina ögon överåriga, låt säga 30 taggarna, då måhända Bäste Bror återigen må uppgradera sin matematiska färdighet. :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
:crazy::great: 555 det här kann bli roligt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu tror jag i o för sig att det inte är så många som springer benen av sig för 22 taggare mer än för det som Bäste Bror kallar för u-landsbidrag. :crazy:

Om du lyfter blicken över kjolkanten (eller den mulliga bysten, kan det månne vara ett utslag av modersfixering) och kollar in de i dina ögon överåriga, låt säga 30 taggarna, då måhända Bäste Bror återigen må uppgradera sin matematiska färdighet. :whistle:

Di redan kasserade 30+bartjejerna är ju dem som har mest reslusta.

Di yngre bartjejerna är nöjda med shorttime och en och annan longtimare.

Många yngre tjejer är bara kortvarigt i baren för att tjäna ihop stålar till hennes eller familjens skulder.

Inte så många tjejer kring 20 som vill åka till utlandet med en farang.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Kim, menar du att jag är ful :crazy:

- och/eller full.

Fast bara om du inte har något förhållande med en thaidam.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Har uttryckt många åsikter om thaidamer(är ju gift med en sen långt tillbaka)och jag älskar dem,dock så finns det vissa beteenden som jag inte gillar men det gäller generellt över hela världen :drinks: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Di redan kasserade 30+bartjejerna är ju dem som har mest reslusta.

Di yngre bartjejerna är nöjda med shorttime och en och annan longtimare.

Många yngre tjejer är bara kortvarigt i baren för att tjäna ihop stålar till hennes eller familjens skulder.

Inte så många tjejer kring 20 som vill åka till utlandet med en farang.

BTT

Brukar vara typ finn 5 fel i dina inlägg, men för en gång skull är jag beredd att hålla med Dig, skit också. :great:

Hittar egentligen bara ett litet frågetecken, Du har ju färgglatt införlovat oss i dina bravader och vad jag kan dra mig till minnes har det påfallade ofta rört sig typ 30 taggare, eller är det bara ett skynke för att inte bli anklagad för barnarov. :crazy:

Sedan kan jag inte låta bli.Svenskläraret, sa Roffe Bengtson en gång i tiden, första raden ???? Jag vet att man inte får göra så här, så jag ber redan i detta skede om ursäkt. :rtfm:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Får man vara lite fördomsfull i denna tråd

Frugan och jag var på arbetsförmedlingen förra veckan. För att skriva in frugan. Där träffade frugan en annan Thaidam. Såklart efter lite stirrande började dom prata. Dom talade länge med varandra medans vi väntade på vår tur. När vi sedan var klara och gick till bilen sa min fru som är från Issan vad dom talat om. Hon hade talat om för den andra damen att jag var en fattig en men hon älskade mig ändå.

Bara en reflektion.

Ha en bra kväll

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Stirrandet ska nog bara i väldigt sällsynta fall likställas med ett intresse att gifta sig med personen, eller ett liknande exemplar, det stirras på. Det finns oftast två grupper av människor ute på vischan som stirrar betydligt mer än unga flickor och det är tandlösa gamla gubbar samt den alkoholiserade byfånen, men de kanske har samma drömmar :) .

Jag tror inte unga thailändska tjejer generellt sett drömmer om att gifta sig med en Farang. I områden där en väldigt stor andel av tjejerna dragit söderut för att tjäna pengar och träffa faranger kan det dock säkert uppstå någon form av amerikasyndrom där bilden av livet med en Farang förskönas och blir en dröm för en del mindre bemedlade flickor. I andra landsortområden där få tjejer provat lyckan med en Farang kan det istället finnas ett stort motstånd mot farangförhållanden och på senare år har det ju också visats flera avskräckande dokumentärer på thailändsk TV om hur unga tjejer blir lurade i Farangland, har för mig att Sverige förekommit ett par gånger.

Jaha! Då var förnekelsen igång igen...

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Vi får nog döpa om Västgötaträffen till , THE BIG SUMMIT OF WALKING ATM´s eller Det stora förnekelsemötet 2010 :dance1:

Huvudtalare får väll bli UC

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att unga kvinnor riktigt suger fast mig med blicken hander ofta. Da sarskilt i medelstora stader men tamligen sallan i Bkk. I Bkk ar de val vana att se faranger gissar jag. Manga ganger ar det riktiga sotnosar som sa ingaende studerar mig och jag blir alltid lika knasvag och har ack sa svart att halla tillbaka ett blandande leende aven om min tjej ar med. Jag ar forvisso endast 36 och ser val ok ut men jag hyser inga illusioner. Det ar en battre framtid de ser och inte en snygg och attraktiv Neil. Jag ar dock glad anda.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Vi får nog döpa om Västgötaträffen till , THE BIG SUMMIT OF WALKING ATM´s eller Det stora förnekelsemötet 2010 :dance1:

Huvudtalare får väll bli UC

Assura mente!

Fast jag lånar inte ut min megafon till vem som helst!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Assura mente!

Fast jag lånar inte ut min megafon till vem som helst!

Herr Chang har talat.

Införskaffa några vuvuzeelas, kan ta död på de mesta man inte vill höra... :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast är de nog mer intresserade av farangpengar än av farangen i sig.

Tror att du delvis slagit hammaren på spiken men detta drabbar ju även Hollywood eller!

Men från det ena till det andra en nyutsprungen Ros är väl inte intresserad av en Fallfrukt,

i det känslomässiga med första kärleken utan mer till penningpungen!

Alla vill väl ha det bättre ekonomiskt men till vilket pris?

Tror att de flesta av dessa flickor är förblindade av ekonomisk status som omger mannen?

Jag kan ha fel men detta är min åsikt!

Mvh Svampen "Tom peng pung" :ironi::wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...