Jump to content
IGNORERAD

Carrefour Ska Lämna Thailand, Singapore Och Malaysia


Guest Isan Lover

Recommended Posts

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    7

  • MaiChai

    3

  • Tommy

    3

  • Sek Losos uncle

    2

Mest aktiva i denna tråd

Shit alltså, ingen mera Wasa knäckebröd, hur ska det sluta???

Fast dom får skylla sig själva som inte tog in Kalles... :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit alltså, ingen mera Wasa knäckebröd, hur ska det sluta???

Fast dom får skylla sig själva som inte tog in Kalles... :crazy:

Du får flytta till Pattaya.:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas ICA tar över efter Carrefour, de har ju redan reklamen klar...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit alltså, ingen mera Wasa knäckebröd, hur ska det sluta???

Fast dom får skylla sig själva som inte tog in Kalles... :crazy:

Knäckebröd finns på Villa Market i Bangkok, säkert på fler "farang" orienterade mataffärer också runtom i landet,

Men varför inte ta med dig några paket nästa gång du är i Sverige eller besöker IKEA i Singapore/Kuala Lumpur?

Det håller sig ju väldigt länge och det är knappast så att thaisläkten skulle vilja nalla av ditt knäckebrödsförråd...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

På tal om IKEA, så ska dom ju öppna i Bangkok nästa år! Finns väl nån tråd om det med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ta med knäckebröd från Sverige? Frugan tog med flera paket på senaste resan. Ingen var intresserad av dessa utom myrorna. Blev tvungna att kasta allt till hönorna. Finns troligen billigare mat för dessa fåglar.

Problemet i Thailand lär inte vara knäckebröd utan bristen på ätbar mat i byarna. Vem vill äta skogsmat som infödingar? Typ; larver, myrsoppa, stekt orm och grillad råtta, pressad padda, rutten fisk, med insekter som efter-rätt? :suicide:

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Varför ta med knäckebröd från Sverige? Frugan tog med flera paket på senaste resan. Ingen var intresserad av dessa utom myrorna. Blev tvungna att kasta allt till hönorna. Finns troligen billigare mat för dessa fåglar.

Problemet i Thailand lär inte vara knäckebröd utan bristen på ätbar mat i byarna. Vem vill äta skogsmat som infödingar? Typ; larver, myrsoppa, stekt orm och grillad råtta, pressad padda, rutten fisk, med insekter som efter-rätt? :suicide:

Carrefour har ganska nyligen öppnat upp en stor butik i Udon, tråkigt att dom

ska stänga.

-Man kan undra vad som öppnar upp där som ersättning.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Carrefour har ganska nyligen öppnat upp en stor butik i Udon, tråkigt att dom

ska stänga.

-Man kan undra vad som öppnar upp där som ersättning.

U-C

Big C har tagit över alla Carrefour.

Link to comment
Dela på andra sajter

Big C har tagit över alla Carrefour.

Hoppas dom tar över sortiment och personal också, fan så mycket mer service på Carrefour än BigC, i varje fall i Udon.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hoppas dom tar över sortiment och personal också, fan så mycket mer service på Carrefour än BigC, i varje fall i Udon.

Precis!

Och sen har di ju barer i nedre planet för di gifta gubbarna som vill vara lite mer diskreta i barsvängen. :whistle:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis!

Och sen har di ju barer i nedre planet för di gifta gubbarna som vill vara lite mer diskreta i barsvängen. :whistle:

BTT

Nej...inte i Udon har jag ju sagt, VAKNA, i bottenplanet på varuhuset vid mnarknadsgatan i CHIANG MAI..så slipper Du sitta och kika på fel ställe... :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ta med knäckebröd från Sverige? Frugan tog med flera paket på senaste resan. Ingen var intresserad av dessa utom myrorna. Blev tvungna att kasta allt till hönorna. Finns troligen billigare mat för dessa fåglar.

Problemet i Thailand lär inte vara knäckebröd utan bristen på ätbar mat i byarna. Vem vill äta skogsmat som infödingar? Typ; larver, myrsoppa, stekt orm och grillad råtta, pressad padda, rutten fisk, med insekter som efter-rätt? :suicide:

I dom byar jag vistats i finns förutom pressad padda och myräggssoppa alla vanliga thairätter att köpa eller tillaga. Så om du inte kräver någon speciallagad farangmat finns väl ingen anledning att klaga.

Om knäckebröd från Sverige håller jag dock med. alla paket jag hitills tagit med har slutat hos hönsen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Big C har tagit över alla Carrefour.

Nån mer info, skall de behålla Carefour namnet eller Byta till Big C tex?

Vi har 400meter till Carrefour, 3km till Big C och pga det tristare sortimentet på Big C, så har jag inte varit där på över ett år, Topps är bra däremot, bara 1 km till närmaste.

Känns trist att vi lämnar Thailand samma år som IKEA öppnar (om jag fattat rätt så öppnar IKEA 2 butiker i Bkk inom 3 år), men vafan IKEA finns väl i Göteborg också :crazy:

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nej...inte i Udon har jag ju sagt, VAKNA, i bottenplanet på varuhuset vid mnarknadsgatan i CHIANG MAI..så slipper Du sitta och kika på fel ställe... :whistle:

Fan hur fixar du att åka ändå till Chiang Mai varenda gång du ska vara diskret?

BTT

Nej...inte i Udon har jag ju sagt, VAKNA, i bottenplanet på varuhuset vid mnarknadsgatan i CHIANG MAI..så slipper Du sitta och kika på fel ställe... :whistle:

Fan hur fixar du att åka ändå till Chiang Mai varenda gång du ska vara diskret?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan hur fixar du att åka ändå till Chiang Mai varenda gång du ska vara diskret?

BTT

Njaaa, minnet om varuhusbaren i Chiang Mai lever kvar..på den tiden behövdes ingen diskretion...numer lever man ju lyckligt gift, men som tidigare påtalats...det är något du måste gå på kurs att fatta... :friends:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Många verkar tänka på knäckebröd och Kalles kaviar då de är utomlands, men hur många bryr sig särskilt om det då man är i Sverige? Inte jag i alla fall.

Jag är inte så berest, men funderar på att flytta till Isan. Finns det inget thailänskt, som smakar liknande följande:

/ost typ mild Präst/Herrgård?

/filmjölk?

Behöver man ta med sig frön och odla dill själv?

Har inte provat, men orm lär smaka som kyckling, och flera kontinenter tycker marsvin/råttor är delikatess. Fast den delen är inga problem för mig - jag är vegetarian :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många verkar tänka på knäckebröd och Kalles kaviar då de är utomlands, men hur många bryr sig särskilt om det då man är i Sverige? Inte jag i alla fall.

Jag är inte så berest, men funderar på att flytta till Isan. Finns det inget thailänskt, som smakar liknande följande:

/ost typ mild Präst/Herrgård?

/filmjölk?

Behöver man ta med sig frön och odla dill själv?

Har inte provat, men orm lär smaka som kyckling, och flera kontinenter tycker marsvin/råttor är delikatess. Fast den delen är inga problem för mig - jag är vegetarian :)

Dill odlas i Thailand och finns att köpa i varuhus och marknader, dillkronor används knappt och är lite svårare att få tag på, snacka med nån odlare så fixar det sig.

Jag har Thailändska dillkronor i frysen som jag fått av en kompis.

Ost finns, fast eftersom jag nästan aldrig äter ost annat än på varma mackor, så vet jag inte riktigt vilka smaker som finns, förutom smältost som smakar ostplast.

Ost är dyrare i Thailand än i Sverige.

Filmjölk slutade jag dricka när jag började kunna försvara mej :ironi:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

men vafan IKEA finns väl i Göteborg också

Ja i Göteborg finns redan 2 butiker.

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

men vafan IKEA finns väl i Göteborg också

Ja i Göteborg finns redan 2 butiker.

Hej Kongo24, grattis till ditt söta barn!

Pojk eller Tös? Hur gammal?

Jo, Jag vet att IKEA har 2 butiker i Götet, har bott där i 35 år ca, behagade skämta lite bara :lol:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Många verkar tänka på knäckebröd och Kalles kaviar då de är utomlands, men hur många bryr sig särskilt om det då man är i Sverige? Inte jag i alla fall.

Jag är inte så berest, men funderar på att flytta till Isan. Finns det inget thailänskt, som smakar liknande följande:

/ost typ mild Präst/Herrgård?

/filmjölk?

Behöver man ta med sig frön och odla dill själv?

Har inte provat, men orm lär smaka som kyckling, och flera kontinenter tycker marsvin/råttor är delikatess. Fast den delen är inga problem för mig - jag är vegetarian :)

Nobuzz å Kim är experter på di olika Isan delikatesserna

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla varuhus i Issan har farangmat, inga problem förutom filmjölk, men annars finns det mesta utom Kalles, men det kan man leva utan.

Rökt o gravad lax, falukorv etc eller andra svenska kulinarier kan du glömma, men efter 6 år i Issan går det ingen nöd, snarare blir klädkontot "större".

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Big C har tagit över alla Carrefour.

Hej Wille.

Var ifrån kommer uppgiften att BigC tagit över Carrefour.

Det senaste jag läste i Bangkok Post var att Tesco var intresserade.

Fager.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kongo24, grattis till ditt söta barn!

Pojk eller Tös? Hur gammal?

Jo, Jag vet att IKEA har 2 butiker i Götet, har bott där i 35 år ca, behagade skämta lite bara :lol:

MVH Tommy

Ja, Kållered och Bäckebol. För mig är det lite intressant hur förtjust fru Chang är i dessa varuhus. Bådar kanske gott för etableringen i Bangkok?

Fast det är ju förstås obegripligt att man måste släpa på varorna själv... men så blir det nog inte i Bangkok.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...