Jump to content
IGNORERAD

Sim/Kontantkort


Jive

Recommended Posts

Vilket SIM/kontantkort till mobilen skall man köpa vid tillfälligt (4-6 veckor) besök i Sverige och för ut-och inrikes samtal?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Vilket SIM/kontantkort till mobilen skall man köpa vid tillfälligt (4-6 veckor) besök i Sverige och för ut-och inrikes samtal?

Man köper väl det som passar er bäst :drinks:

Ringer du med Telia köp telia ringer du med 3 köp 3 osv. osv.pga. ringer för det mesta gratis sins i mellan

Själv kör jag med 3 ringer fritt till fasta nummer och 3, gör om Thai nummer till ett 08 nummer med Rebtel

Enkelt så även jag klarar av det :-)

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vilket SIM/kontantkort till mobilen skall man köpa vid tillfälligt (4-6 veckor) besök i Sverige och för ut-och inrikes samtal?

Om det är till en Thailändsk flickvän eller gäst så köp ett med samma operatör som du själv har.

Då finns det en liten chans att det är billigare att ringa dig.

Mobilabb är ju en jungel och att hitta det optimala kräver nogrann analys av "telefoniskt beteende"

och inte ens då går det att säga med 100% säkerhet att det ena eller andra är det bästa.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är till en Thailändsk flickvän eller gäst så köp ett med samma operatör som du själv har.

Då finns det en liten chans att det är billigare att ringa dig.

Mobilabb är ju en jungel och att hitta det optimala kräver nogrann analys av "telefoniskt beteende"

och inte ens då går det att säga med 100% säkerhet att det ena eller andra är det bästa.

Sorry, skulle väl sagt att det är till mej själv och jag bor permanent i Thailand sedan ett gäng år och har inget teleabonnemang i Sverige.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Sorry, skulle väl sagt att det är till mej själv och jag bor permanent i Thailand sedan ett gäng år och har inget teleabonnemang i Sverige.

Det går nog att anpassa receptet även till din situation :-)

4-6 veckor - spelar nog ingen större roll...

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Som sagt är komntantkorten en prisdjungel. Spontant skulle jag säga Tele2 Amigo.

Här finns ett verkyg på pricerunner: http://abonnemang.pricerunner.se/pr/mobiltelefoni/egenprofil.php

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era svar, då blir det ett Amigo.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte Tele2 Amigo, dels för utlandspriserna och dels för att jag själv har Tele2 (gratissamtal)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Om man, som frugan, enbart tänkt använda sin mobil till att surfa när hon är i Sverige, vilket kontantkort kan vara bäst då? Kan det inhandlas på Centralstationens 7/11 så hon inte missar att uppdatera sin status på tåget hem till byn?

Faktiskt ingen ironi utan helt uppriktiga frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Om man, som frugan, enbart tänkt använda sin mobil till att surfa när hon är i Sverige, vilket kontantkort kan vara bäst då? Kan det inhandlas på Centralstationens 7/11 så hon inte missar att uppdatera sin status på tåget hem till byn?

Faktiskt ingen ironi utan helt uppriktiga frågor.

Om jag kör pricerunners test http://abonnemang.pr.../egenprofil.php och sätter 1 minut ringtid, 100 sms och 5 mms och 1000 mb surf / vecka föreslår den Telenor Mobilsurf 1.

Annars skulle jag föreslå att köra comviq surf till laptopen a 89 kronor i veckan + 199 kr startavgift.

http://www.comviq.se/341.html

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Tack för era svar, då blir det ett Amigo.

Halebop ( går i Telias nät) är väl oxå liknade som Amigo, halebop=87 öre till Thailand inkl. 3000 gratis sms i mån

Har själv oxå Halebop vänner och 3 som abonomang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Halebop ( går i Telias nät) är väl oxå liknade som Amigo, halebop=87 öre till Thailand inkl. 3000 gratis sms i mån

Har själv oxå Halebop vänner och 3 som abonomang

Jag skulle oxå rekommendera Halebop,det som krävs för den prislistan är ju att man tankar kortet för 200kr,då gäller sms och 87öre i 30dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle oxå rekommendera Halebop,det som krävs för den prislistan är ju att man tankar kortet för 200kr,då gäller sms och 87öre i 30dagar

Jag bad mitt x i Sverige att fixa det här åt mej och då blev det Halebop.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bad mitt x i Sverige att fixa det här åt mej och då blev det Halebop.

Gjorde hon rätt i. Genom att Halebop går i Telias nät, fungerar ju telefonen desutom för det mesta, till skillnad från andra operatörer. Halebop hör dessutom till de billigaste.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...