Jump to content
IGNORERAD

Beerbarer I Rayong Med Omnejd?


L64

Recommended Posts

Finns det några dylika etablissemang i Rayong, Ban Phe eller andra ställen i närheten?

Funderar på ett par dagars getaway från Pattaya men skulle gärna vilja ha en barstol att sitta på o dricka lite chang :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Finns det några dylika etablissemang i Rayong, Ban Phe eller andra ställen i närheten?

Funderar på ett par dagars getaway från Pattaya men skulle gärna vilja ha en barstol att sitta på o dricka lite chang :drinks:

Finns en paralellgata ca 300 meter söder om stora Sukhumwit genom city som har en massa barer. Är inte själv en barmänniska så jag har inte utforskat några av dom själv i stan

Drivern och Hr Chang var ute på några när dom var nere sits hemma hor Drivern har jag för mig från Hr Changs bildtråd

Hoppas dom kan komma med bättre svar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ban Chang Soi 27 tydligen enligt Herr Chang & Driverns tråd

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som HakanCNX säger att gatan ligger i Ban Chang,vi döpte den till 27 för där var 27 barer på rad, så vad soien heter har jag ingen aning om.

Du kan även ta barerna strax efter Ban Pea,mellan gatan och stranden,de har även bra seafood där,vi var på Pelle o Poo,finns flera stycken

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ban Chang Soi 27 tydligen enligt Herr Chang & Driverns tråd

Precis den tråden jag menade !!:great:

Lamai: Är du i området nu eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här lät ju lite spännande... :great: är inte ute efter nåt avancerat utan bara lite "komma bort" som sagt var.

Har ni nåt tips på ställe och hotell med ungefärliga önskemål som följande:

Hyfsat nära en strand, pool på hotellet och gärna internet, nära till några barer och naturligtvis måste det finnas European food på promenadvänligt avstånd...

Hade ju tankarna på Koh Samet igen men jag får myror i kalsongerna där efter 2 timmar tyvärr.

Precis den tråden jag menade !!:great:

Lamai: Är du i området nu eller ?

Nix, sitter nu i Volvos bunker i Göteborg :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här lät ju lite spännande... :great: är inte ute efter nåt avancerat utan bara lite "komma bort" som sagt var.

Har ni nåt tips på ställe och hotell med ungefärliga önskemål som följande:

Hyfsat nära en strand, pool på hotellet och gärna internet, nära till några barer och naturligtvis måste det finnas European food på promenadvänligt avstånd...

Hade ju tankarna på Koh Samet igen men jag får myror i kalsongerna där efter 2 timmar tyvärr.

Nix, sitter nu i Volvos bunker i Göteborg :drinks:

Låter som Blue Rock - skit i Thailand!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som Blue Rock - skit i Thailand!

Har redan varit och snurrat utanför Thailand denna resa så det får vara.. men trakterna kring Blue Rock står högt på önskelistan igen... :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Har redan varit och snurrat utanför Thailand denna resa så det får vara.. men trakterna kring Blue Rock står högt på önskelistan igen... :drinks:

Funderat på en tripp ner till Koh Chang ?

Skulle nog passa bra in på din beskrivning känns det som

Rayong vet jag inte om det finns något sådant. farang-mat är sällsynt i den stan om man inte väljer snabbmatsresturangerna

Hotellet Kantary Bay i Rayong är helt OK med en italiensk resturang som är kanon http://www.kantarycollection.com/kantarybay-rayong/

Området runt om ligger en racka thailändska barer och resturanger endast dock längs floden så hotellet är lite isolerat men det är klart bra standard. Bäst i Rayong skulle jag säga av de olika hotell jag testat i själva Rayong

Området runt Ban Phe är inget jag testat direkt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Lamai,

jag vet ju inte när du tänkte dig till Rayong,men vi skall ner under december så du kan bo hos oss.Eller bo där med svågern om inte tiden skulle passa,billigt och bra,det räcker med en stor chang om dagen.

mvh drivern

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Här var jag in och käkade för länge sedan i Ban Chang.. http://www.offshorebanchang.com/index.html Hotell finns det också runt omkring Ban Chang.. Men avstånd mellan alla krav du har minns jag inte.. Strand finns det i krokarna någonstans också.. :crazy: Och det är bara 4-5 mil bort i från Pattaya tror jag om man åker över bergen förbi vingården och bergsbuddhan..

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Å vi åker 13Dec du kan slafa hos mig också i Bang sale sen har vi annandagsträffen i Udon Thani Med baa Mangeudon sarne mm mm jäkligt kul :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan även ta barerna strax efter Ban Pea,mellan gatan och stranden,de har även bra seafood där,vi var på Pelle o Poo,finns flera stycken

Om man tänker sig piren i Ban Phe, är dessa barer långt bort?

Funderat på en tripp ner till Koh Chang ?

Skulle nog passa bra in på din beskrivning känns det som

Rayong vet jag inte om det finns något sådant. farang-mat är sällsynt i den stan om man inte väljer snabbmatsresturangerna

Hotellet Kantary Bay i Rayong är helt OK med en italiensk resturang som är kanon http://www.kantarycollection.com/kantarybay-rayong/

Området runt om ligger en racka thailändska barer och resturanger endast dock längs floden så hotellet är lite isolerat men det är klart bra standard. Bäst i Rayong skulle jag säga av de olika hotell jag testat i själva Rayong

Området runt Ban Phe är inget jag testat direkt

Tänkte ju bara ett par nätter och då orkar jag inte kuska ner till Koh Chang denna gång men eftersom det är outforskat för mig så är alla tips välkomna.

Hej Lamai,

jag vet ju inte när du tänkte dig till Rayong,men vi skall ner under december så du kan bo hos oss.Eller bo där med svågern om inte tiden skulle passa,billigt och bra,det räcker med en stor chang om dagen.

mvh drivern

Den här lilla "getawayen" är tänkt att ske i Augusti nån gång men det blir säkerligen fler ggr åt de hållet eftersom jag aldrig varit där.En stor Chang om dagen måste vara den billigaste hyran i Thailand! nästan så man undrar vad haken är... B)

Här var jag in och käkade för länge sedan i Ban Chang.. http://www.offshorebanchang.com/index.html Hotell finns det också runt omkring Ban Chang.. Men avstånd mellan alla krav du har minns jag inte.. Strand finns det i krokarna någonstans också.. :crazy: Och det är bara 4-5 mil bort i från Pattaya tror jag om man åker över bergen förbi vingården och bergsbuddhan..

Noterad i favoriterna, f-n de finns tydligen möcke o se sydöst också...

Å vi åker 13Dec du kan slafa hos mig också i Bang sale sen har vi annandagsträffen i Udon Thani Med baa Mangeudon sarne mm mm jäkligt kul :great:

Kanske skall på ett giftemål(inte mitt eget :crazy: ) i början på December så man vet aldrig... får man ta med en läjdybåjj till dig Clion?

har gågglat nån timme eller två ikväll och som det ser ut nu ligger Ban Phe närmast.Slappa o spatsera, kanske våga hyra moppe en dag, ta en dagstur iaf till Samet... men det kan ju ändra sig till imorr'n... halva nöjet med en resa är ju innan avresa o gåggla, planera o fundera lite..

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

De barerna jag nämde ligger vid östra infarten till Ban Pea efter strandgatan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har redan varit och snurrat utanför Thailand denna resa så det får vara.. men trakterna kring Blue Rock står högt på önskelistan igen... :drinks:

Blue Rock? Nu blir man nyfiken, Philippinerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

De barerna jag nämde ligger vid östra infarten till Ban Pea efter strandgatan.

Ok, tjusigt :great: får gå in på lämpligt ställe o kolla hur lång byn är.. men o andra sidan borde de väl finnas grisbilar även där!?

Blue Rock? Nu blir man nyfiken, Philippinerna?

Några länkar så hittar du vidare själv sen med gåggel :drinks:

http://www.barrettobars.com/

http://www.mangossubic.com/images/Mangos/Home%20Page/20091120_Bikini_Contest_DSC09570.JPG

http://www.harleyspub.com/

http://www.bluerocksubic.com/html/floatingbar.html

Ett par gamla tuber jag har uppladdat

Är så sugen på Barrio Barretto igen...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Tja Lamai64, har tyvärr ingen URL till någon bar på gatan... men det är klart du ska till suge kuuan... ;)

Den tjugosjunde baren på gatan heter Offshore Bar och har en trevlig norrman som ägare. Snott från hans visitkort:

Offshore1.jpg

Offshore2.jpg

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...