Jump to content
IGNORERAD

Skrivit Sig Hos En Annan


gubben4906

Recommended Posts

gubben4906

Hej,

jag skulle vilja veta en sak och hur jag ska gå vidare.

Jag känner några vänner som råkat ut för dessa Övervintrare(helårsboende) i Thailand. Det som hänt en av mina vänners kompis är att en person skrivit sig hos honom olovligen. Personen i fråga är missbrukare och har förtidspension. Eftersom han inte har arbetat tillräckligt mycket för att få egen pension så har han den pensionen som gör att du måste bo i Sverige för att kunna utnyttja. Han har även ett svenskt bankkonto som gör att han kan bo i Thailand helårsvis. Polaren vän plockar bort honom, meddelar Pensionsmyndigheten och Skattemyndigheten. Problemet är att han skriver sig där igen och blir hotad. jag har föreslagit att min vän ska be sin vän att Polisanmäla personen i fråga.

Vad ska han göra? Kom med tips som biter. Han är också den typ av person som tar pengar från vänner.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...