Jump to content
IGNORERAD

Sparka Tuppar


Acid_Crow

Recommended Posts

Hej! Ar det bara jag, eller drommer ni andra om att sparka, strypa, steka eller pa annat satt misshandla tuppar som aldrig ar tysta, nar ni overnattar i byn?

Ar djurvan, och skulle aldrig kunna misshandla djur.. eller kanske..

Svarmor vet att jag hatar att bli vackt av tuppar 10 minuter efter att jag lagt mig efter varsta Leo fyllan, sa det blev kyckling till frukost, lunch och middag senaste Songkhran, men istallet kopte hon in 40 ankor.. Och grannens tuppar haller ju inte tyst..

Hur gor ni mot ovasen ute i byn? MP3 spelare hela natten eller oronproppar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är så lyckligt lottat att har jag somnat så kan inget väcka mig, mer än att någon säger mitt namn eller på annat sätt påkallar min uppmärksamhet. :dance1:

Hade absolut inga problem med tupparna eller snack från by chefen i högtalarna på morgonen. Ändå stannade jag 3mån i byn.

Där emot har jag god lust att strypa de små hönsdjävlarna som skiter över allt. :suicide:

Hatar att trampa i skit!

/BND

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Jotack, jag blir också väckt av tuppskrällena som absolut ska sätta igång och gala utanför vårt fönster i hembyn i Isaan...

Men det är väl bara att gilla läget, och gå ut och sätta sig i den behagliga temperatur som det är tidig morgon.

På sommaren har jag liknande problem i Göteborg med skränande fiskmåsar... jaja, stäng fönstret eller sätt i öronproppar!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Acid_Crow

Jag kan trösta dig med att man vänjer sig, och till slut tänker man aldrig på det.

Numera är det frugan som störs mest.

Och ett bra knep är att göra som övriga i byn lägga sig tidigt och gå upp tidigt, då har man inte så ont av alla ljud som ofta startar tidigt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Isanlover, hjärnan vänjer sig till slut och sorterar på något märkligt sätt bort ljuden från t ex galande tuppar. För faktum är att man till slut slutar höra och vakna av tuppar och ylande hundar på nätterna.

Tiden är en given faktor i inlärningsammanhanget, en annan är nog acceptansen att detta inte går att göra något åt. Fram tills vanan infinner sig är öronproppar lindring.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo nog vet jag hur Acid_crow känner det. Har själv varit där, att inte bara på morgonen utan även flera gånger på natten bli väckt av dessa jä..a tuppar som gastar stup i ett, men det är som både IL och Kim säger man vänjer sig och numera sover jag lungt kan möjligen vakna till någon morgon ibland men då mest av att frugan och hennes syster och svägrskan håller på och slamrar med grytor utanför sovrumsfönstret och som jag för länge sedan har insett att det är inte lämpligt att varken strypa eller sparka på kärringarna så brukar jag bara vända mej om och slumra in igen.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Man kan ju också fråga sig varför tupparna håller på med detta frekventa galna galande... är det i parningssyfte? Räcker det i så fall att de får till det med en höna, eller är aptiten omättlig?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Man kan ju också fråga sig varför tupparna håller på med detta frekventa galna galande... är det i parningssyfte? Räcker det i så fall att de får till det med en höna, eller är aptiten omättlig?

Herr Chang har talat.

Du köper Apple prylar. Tuppar har andra metoder...:

Rent generellt brukar man säga att när tuppen gal så hävdar han sitt revir.

Han talar om att han finns och att området och hönorna som finns i det är upptagna, berättar professor Linda Keeling

vid institutionen för husdjurens miljö och hälsa vid Sveriges lantbruksuniversitet i Uppsala.

Gal han mest på morgonen?

- Ja, för i den fuktiga och svala morgonluften når ljudet längre och hörs bättre.

De flesta fåglar sjunger faktiskt mest på morgonen

Du kan lära dig mera, Changen, genom att klicka på denna länk.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, far val lagga galna tuppar pa listan av saker att vanja sig till. Listan borjar bli lang nu.. :rtfm:

Link to comment
Dela på andra sajter

På sommaren har jag liknande problem i Göteborg med skränande fiskmåsar... jaja, stäng fönstret eller sätt i öronproppar!

Herr Chang har talat.

Är Stockholmarna så morgontidiga på semestern? :whistle:

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...