Jump to content
IGNORERAD

Lyxig Buss


Tujtuj

Recommended Posts

Någon som behärskar Thai bättre än mig kanske kan få ut mer info än vad jag klarar.

First class bussen till Chiang mai för ca. 800 bht verkar ju klart intressant om jag nu fattat rätt.

http://www.nca.co.th/goldclass.php

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Äch då slänger ja upp några bathingar mer å tar flyget

mvh clirre som har åkt Helikopter BKK-Chang mai men det va ju 1980 :na:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt med Nakocha Air mellan Bangkok och KhonKaen, och deras bussar är mycket bra, underbara stolar med inbyggd massage, personal som servar med snacks, sandwich samt vatten. (Även filt och kudde om så önskas)

Rekommenderas skarpt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äch då slänger ja upp några bathingar mer å tar flyget

mvh clirre som har åkt Helikopter BKK-Chang mai men det va ju 1980 :na:

Jo, flyget har ju onekligen fördelen att vara tidsbesparande på så långa sträckor. F.ö. föredrar jag faktiskt buss el. bil då jag gillar att sitta och kika på landskapet som susar förbi utanför och stoppen som görs där man alltid hittar något nytt och spännande att prova i affärerna.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Da_Ling_Boy

Någon som behärskar Thai bättre än mig kanske kan få ut mer info än vad jag klarar.

First class bussen till Chiang mai för ca. 800 bht verkar ju klart intressant om jag nu fattat rätt.

http://www.nca.co.th/goldclass.php

tjena,

min hjälp i nöden är Google translate :)

här är first class -sidan översatt till Svenska, så man får ett hyfsat grepp om vad som skrivs i alla fall,

Översättning från thailändska till svenskacleardot.gifVisa romaniseringRekommenderad standard 21-sits buss.

NCA First Class (21 platser luftkonditionerade sovvagn).

NCA första klasserna är 21 platser buss som kommer med lyxig komfort. Med en soffgrupp, är privat tillflyktsort SEAT en smal ลักษะ budbärare. Du kan luta utan att störa omgivande passagerare. Baserat på den elektriska stolen bekväm att använda och underhållande att titta på TV, Video on demand från alla back-sittdyna. Sanitära utrymme i bilen. Separat rumsservice. Och anställda sprang ut ur rummet kabinen.

NCA First Class storlek 21 platser buss.

1. Standarden på fordonet NCA First Class.

Räkna med en vit bil med rosa bar. Bilen design, med hänsyn till. Högsta säkerhet är bara en våning stil. Alla 21 platser Platserna drivs automatisk växellåda. Avstängning stödsystem inverkan krockkuddar. Enheten har stöd för nödsituationer Hammer Hammer som glas. Installera de fyra väggarna i tankvagn brinner i fram-och baksidan av bilen. De nödutgångar är tre punkter bredvid bilen. Och taket på bilen användas i händelse inte kan öppnas från sidan.

2. Standard passagerarsätet NCA First Class.

Stol passagerare NCA First Class.

Seat i första klass sätet är en kapsel utseende. Den vilande utan att störa andra passagerare. Det elektriska systemet. Oavsett tillbakalutande. Massage, eller en fin benlyft boende. Förutom högtalarna är inbäddade i sätet för att lyssna på en privat underhållning. Kudde material gjort av äkta läder Känn den mjuka hela tiden. Fysiologiska och fullständigt förenliga. Koppla den outtröttlige Du kan justera tabellen för mat Ã.

Video on demand.

3. Underhållning på bussen NCA First Class.

Du kan titta på underhållning ombord NCA First Class i en Video on demand (VOD) video on demand system. Ett system som passagerarna kan välja att titta på underhållning på begäran. Alla säten är utrustade med privat TV-skärm varje säte. Och kunna spela spel från Joy varje plats installerades också. Och en högtalare inbyggd i sittdynan alls. Eller så kan du ta en standard hörlursuttag för privat lyssning i bilen. I det fall som inte kan öppnas från sidan.

4. Tjänsterna av de nationella konkurrensmyndigheternas förstklassig service från Nakhon Chai Air.

För större bekvämlighet NCA First Class passagerare i centrum av det. Bolaget har etablerat en speciell lobby separat från passagerarna. Och för alla passagerare ombord är personlig TV. Också ombord matservering alla större buss. Och SPC. Snacks betjänas av tjänster såsom kaffe, te, kaffe, läsk eller juice som tilltugg frihet att välja att vara. Och andra bidrag tjänster såsom tandborstar eller för att ställa en mask. För att underlätta passagerare. Anställda ombord för att underlätta.

5. Busslinjer och nationell konkurrensmyndighet First Class är öppen.

NCA First Class som en expressbuss. De särskilda ursprung och passagerare destination bara. Ingen parkering mellan punkterna. För att underlätta passagerare som behöver resa snabbt. Vi Nakhon Chai Air. Öppna NCA First Class busslinjer, inklusive alla tre.

- Bangkok - Khon Kaen

- Bangkok - Ubon Ratchathani

- Bangkok - Chiang Mai

6. Fares.

Biljettpriset för NCA First Class aviseras av Department of Transport. Transportministeriet. Det relativa priset Avgifterna kommer att höjas från 180% vanlig bussbiljett.

hehehe. lite lurigt är det ju trots allt med översättningen,

hälsningar

Micke

***************************************************************************

Född Söderkis, Alltid Söderkis, Forca Bajen!

"Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon"

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte nyligen med dottern mellan Pitsanulok och Rayong.

Mycket sittplats och bra stolar. Bussen vi åkte (samma som på bilderna) var fullstor och tog bara 32 åkande så det blir bra med utrymme.

Man får med lite mera handbagage än i de vanliga bussarna. För oss var det mycket bättre med bussen än med flyget eftersom vi fick

mycket mindre krångel än med flyget. På grund av att vi slapp omvägen via jättekrånglet Bangkok.

Vi hade oturen att få sittplats längst bak och det luktade urin från toaletten. Så se till att få en plats längre fram i bussen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...