Jump to content
IGNORERAD

Thaimoppe I Sverige


NiceBeaver

Recommended Posts

NiceBeaver

Funderar på att byta jobb och då blir det moppeavstånd dit.

Nu är jag dock inte intresserad av någon ful scooter utan vill något som mer liknar en moped, typ Honda Dream eller vad dom kan heta.

Har kollat runt lite bland försäljningsställen men inget faller i smaken.

Förslag någon?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på att byta jobb och då blir det moppeavstånd dit.

Nu är jag dock inte intresserad av någon ful scooter utan vill något som mer liknar en moped, typ Honda Dream eller vad dom kan heta.

Har kollat runt lite bland försäljningsställen men inget faller i smaken.

Förslag någon?

Thaimoppen går som MC i Sverige.

Tror inte dom tar in dom modellerna.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Visste inte att dom var så stora som MC. Borde ju finnas en strypt modell, men precis som du säger har Honda i.a.f. inget som liknar.

Tyvärr finns ju inte Zündapp eller Puch Dakota på marknaden längre.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har funnits några EU-klassade mopeder som sett precis ut som "thai"-moppar

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kymco City liknar en variant som finns i Thailand

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Vad du än tycker om sccoter så köpte jag en Hyosung Sense till min dotter då det begav sig http://www.bike.se/review/view.php?id=641 . Den kunde köra på cykelvägar och hade ingen reg-skylt. Vi klockade 80 km/h med gps och bil efter lite smärre justeringar. Hade jag haft den istället för en Zundapp som 15 åring hade jag vart lyckligare. I och för sig köpte man en flak-moppe då man insåg att det var lättare att plocka upp brudar med en sådan !! :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tillverkas en moppe fabrikat Thomas och dom ser ut som en "riktig" motorcykel, dvs du sitter grensle över hela "härligheten".

Dom tillverkas i Holland eller Belgien och en modell som går max 30 km/tim kostar 6000kr.säljs lite varstans i Sverige.

born41.

Link to comment
Dela på andra sajter

Honda Innova har tidigare iallafall sålts i Sverige. Samma modell som Honda Wave i Thailand. M;en den är klassad som lätt -MC i Sverige och kräver därmed MC-kort

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Honda Innova har tidigare iallafall sålts i Sverige. Samma modell som Honda Wave i Thailand. M;en den är klassad som lätt -MC i Sverige och kräver därmed MC-kort

Har man mc körkort så är hondan anf 125 (innova) bättre val än EU-moppe, då den högre kostnaden i inköp

tjänas in med lägre försäkringsavgifter.

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Tack alla.

Jag har kanske varit fel ute. Jag har ju faktiskt MC-behörighet så det är kanske en 125:a jag ska ha. Den där Honda ANF var ungefär en sån som jag funderar på.

Det är bara 5 kilometer jag ska åka och är ibland (läs ofta) lite för slö för att cykla en tidig, mörk morgon.

Jag kollar vidare och är det någon som hittar något fordon med större hjul en på en scooter så tipsa gärna.

Born: Har sett ett märke från Holland som heter Tomos. Är det den du menar?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...