Jump to content
IGNORERAD

Hotell tips Pattaya


KalleKula

Recommended Posts

Kan varmt rekomendera "Arcadia Mansion" på second road. Ligger mittemot LEK hotell, gatan jämte Tim Bar Beer.

Ca 2 år gammalt. Mycket fräscha rum. Endast 500 Bath/natt. Dock ingen pool, men nära till det mesta.

Bodde där en månad nu 21/6-21/7

Mvh

Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    6

  • broder tuk tuk

    6

  • Herr Chang

    5

  • Ghost Division

    5

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Som Naklua fan kan jag rekommendera Romeo- Palace hotel på Naklua Road.

550-1300 baht.

Bra och stor swimmingpool utan trängsel, nära till stranden (fri tuk tuk)

Bra restaurang och bar med allehanda thai och farang rätter.

Kylskåp och kabel tv på alla rummen.

Nära till barer, shopping och seven eleven butik.

Ett idealiskt hotel, framförallt för barälskaren.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nickelback

Quote

Tjena AA Residence soi 13 ær ett grymt bra hotell :thumbsup:

Instämmer med Nickelback..

Har bott på AA soi 13 Beachroad 4 ggr, mkt bra nära till allt  :thumbsup: speciellt poolen på 4 vån med utsikt

över hela Pattaya bukten.

mvh swebat

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Håller med om att AA är ett bra hotel.

Bodde där under mina första Pattayaturer i mitten på 90 talet.

Bla hade de biljardbord i baravdelningen och god mat i restaurangen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan varmt rekomendera "Arcadia Mansion" på second road. Ligger mittemot LEK hotell, gatan jämte Tim Bar Beer.

Ca 2 år gammalt. Mycket fräscha rum. Endast 500 Bath/natt. Dock ingen pool, men nära till det mesta.

Bodde där en månad nu 21/6-21/7

Mvh

Andreas

Avslöja inte våran okända pärla nu  :)

Till alla andra: sketet, dyrt, ligger illa till... asså glöm detta ställe...  :police:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hur märkligt det än låter så funkar det så i Thailand att lägger man till 200 baht på hotelpriset så ökar

standarden på stället ganska mycket.

För 500 baht får man ett ganska simpelt rum,ofta på något av de otaliga guesthousen runt om i Pattaya och utan

pool, bar eller restaurang.

För 700 baht och uppåt ingår oftast pool, kabel tv, kylskåp, bar, restaurang, hiss etc.

Att lägga till 200 baht är en klok ide.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag bor på Pok Bar, 400 bath, helt ok hotell, med allt,

kyl, restaurang, mm

men ingen pool, men de behövs inte

har en jättestor bar utanför dörren

tar ca 5 min att gå till stranden

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Whithouse condotel på soi 13 är bästa jag bott på i pattis

finns pool?

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

jaaaa pool finns, goggla lite och hitta hemsidan :D

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
BankAnaconda

Quote

Jag hörde att Aftonbladet tipsade om Scandalic , goda köttbullar osv ...  :crazy:

Scandalic har ju pool nu, fina bilder på deras hemsida, men jag får uppfattningen att deras pool ligger LÅNGT bort från hotellet.

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du ett kanon hotell jämte Hard rock Hotell

Twin Palms Resort, dom tar 900 bath men den gamla delen 700 bath.

Många svenskar bor där, dom gamla rävarna som har vart hur länge som helst i Pattaya.

http://www.gymmi.com...t/ourresort.htm

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill du ha mer än boende så är du välkommen till mig. Här är det inte någon extravagant inredning eller flådiga trapphus, här har du i stort sett det du behöver utan extravaganser. Det som finns här utöver boendet är att det brukar bo en hel del trevliga människor här som oftast lär känna varandra och man kan hänga på för diverse aktiviteter på kvällarna. En hel del som bor på hotell med hög standard brukar i alla fall hamna här på kvällarna för att träffa folk att gå ut med, sen kommer de gärna förbi sent på natten när alla andra har stängt för att ta de sista sängfösarna :-)   OJ, det där kanske blev lite väl kryptiskt... Kanske måste förklara lite annorlunda, Jag var otrolit urless på flådiga och fina men totalt opersonliga hotell, här på La Chiquita lär man känna all personal och oftast i stort sett alla som bor här, det brukar leda till nya bekantskaper och nya gremensamma upplevelser man inte kan få någon annanstans.

Måste fråga. Funkar det att bo där som ensam tjej eller kommer man att känna sig som en katt bland hermelinerna då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Måste fråga. Funkar det att bo där som ensam tjej eller kommer man att känna sig som en katt bland hermelinerna då?

Snarare skulle du känna dig som en hermelin bland katter  :he:

Trevlig ställe med vänligt folk, eventuelt ibland några som dricker lite väl mycket för sitt eget bästa.

Jag har bott på samma gata.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Måste fråga. Funkar det att bo där som ensam tjej eller kommer man att känna sig som en katt bland hermelinerna då?

Hejsan! Jag har inte en aning, men för att skriva något så utgår jag från att du inte varit i Pattaya tidigare och skriver därför utefter det. Har du varit här och vet hur det fungerar och ser ut här så kan du hoppa över de självklara och banala sakerna.

Du kommer inte att känna dig bortkommen, det är inte vanligt att en ensam tjej kommer och bor här. Men det har funnits ett antal och alla har haft det kanonbra bra och dessutom träffat andra de trivts att umgås med, alltså inte som par utan som kompisar. De flesta som bor här är trevliga och ofta är det ensamresenärer som hellre umgås med varandra än att de går ut och äter ensama, många kommer så pass bra överens att de blir vänner som fortsätter att träffas hemma eller hörs via mailen och sen plötsligt så kommer de ner samtidigt nästa gång.

Man har trevligt tillsammans, om det så är att åka till en bra badstrand eller att dra ut och festa på nattkröken. De som hittar till lite speciella ställen tar gärna med de som inte varit runt lika mycket. Även om de har flickvänner och så får i stort sett alla som är ensama, tjejer eller killar, oftast erbjudanden om att följa med när det ska göras något. Tjejerna älskar dessutom att få ta hand om en vit tjej, då får de visa och göra sånt de som tjejer gillar att göra, så du kan räkna med att bli guidad till de bästa och billigaste skönhetssalongerna, massageställena och marknaderna om du vill det, vill du inte så behöver du inte.

Visst skiljer sig snacket här nere en hel del från vad man ofta pratar om hemma, det snackas ganska öppet om sex bland annat. Har man bara ett öppet sinne och kan låta de förutfattade meningar man oftast blir matad med hemma få sova i frid och bara insuper alla nya intryck och människor till en början så kan jag lova att du kommer att trivas kanonbra här efter ett tag. Det tar ju lite tid att vänja sig med allt underligt här, även för killar.

Du är hjärtligt välkommen om det nu blir så att du tar dig hit!

Hälsningar

Håkan

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har sett en del rekar på Areca Lodge och instämmer,visst lite mer bath tar dom men hotellet ligger bra till mitt på Soi Diana  nära shopping och nöjen men när du ligger inne på poolgården så märks det inte att det e full fart utanför. Rummen e fräscha och personalen e grymt bra och trevliga, med andra ord jag bor där varje gång jag e i Pattis :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Cilia.

Det är inte så många västerländska tjejer här nere men alla killarna är jätterara och du kommer få hur kul som helst och det är inte på något vis så att någon kommer höja på ögonbrynen eller så för att du reser som ensam tjej. Som Håkan skriver så reser många ensamma hit och träffar både nya och gamla vänner väl på plats.

Välkommen ner! 

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kan bara instämma med föregående talerska.

I Pattaya behöver man aldrig känna sig ensam.

Oavsett om man är straight, lesbisk eller bög så finns det sällskap för alla smaker och inriktningar.

Som ensam svensk tjej behöver man inte heller vara orolig för att bli påhoppad av alla horbockar, eftersom de flesta bockarna bland barerna föredrar thailändska kvinnor.

Det är nog större risk som ensam svenska att bli antastad av berusade backpackergrabbar eller thaikillar.

Sedan kan man ju rent personligen spekulera omkring varför en ensam svensk tjej åker till just Pattaya.

Men som sagt alla smaker kan tillgodoses i Pattaya.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT,

"Som ensam svensk tjej behöver man inte heller vara orolig för att bli påhoppad av alla horbockar, eftersom de flesta bockarna bland barerna föredrar thailändska kvinnor."

Ähum, ja för all del. Jag skulle nog snarare uttrycka det som att bockarna föredrar någon som inte är som en svensk kvinna. Och vem kan klandra dom för det?

"Sedan kan man ju rent personligen spekulera omkring varför en ensam svensk tjej åker till just Pattaya."

Ja, kom igen nu BTT! Låt oss se dina spekulationer! Åtminstone jag är intesserad! Allvarligt!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stopp och belägg!

Låt den här tjejen åka till Pattaya och göra vad hon vill utan att bli nerkletad av BTT:s spekulationer.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Varför Cilia väljer att åka till just Pattaya vet hon ju bäst själv.

Så jag tycker vi alla önskar henne en trivsam och angenäm vistelse och hoppas på att hon verkligen suger in alla intryck som denna förträffliga stad har att erbjuda.

Hade jag själv varit på plats skulle jag gärna ha guidat henne runt bland alla snåriga soier och trånga prång.

Men det fixar hon säkert själv.

PS: Taxan inom Pattaya med songtaews är 10 baht. Inget annat.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm BTT...

"suger in alla intryck"

"trånga prång"

Är det bara jag som har livlig fantasi?

Hur som helst hoppas även jag att Cilia får en trevlig vistelse i Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...