Jump to content
IGNORERAD

Vilken Bank


Bengt-Erik

Recommended Posts

Den som ligger bäst till geografiskt samt att du kan skicka pengar till den från din svenska bank.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Du får kolla om banken har samarbete med nån Thaibank (över internet) nordea hade INTE det för nåt årsen men har det nu och då är det Bangkok bank som gäller (för det mesta)kör själv med skandiabanken och då är det också Bangkok bank som gäller

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengt-Erik

Hm Thai Farmers kanske , ja de låter inte så dumt, bara

räntan är bra :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm Thai Farmers kanske , ja de låter inte så dumt, bara

räntan är bra :dance1:

Hehe, ja det vore nått att glädjas åt!

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Nordea. Och dom hade samarbete med Bangkok Bank..

Är det bara gå in på ett kontor, ta nummerlapp, visa pass, öppna konto. Låter lätt..

Eller ska man ha med sig massa viktiga bankpapper från Nordea i 7 olika kopior?

Låter ju smidigt att öppna ett konto i Thailand och sätta in reskassan där hemfrån innan man åker. Jag åker för 5:e gången till Thailand i aug.

Senast hade jag ICA kort, men det kostade 150thb vid varje uttag. Provade flertal olika bankomater

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Nordea. Och dom hade samarbete med Bangkok Bank..

Är det bara gå in på ett kontor, ta nummerlapp, visa pass, öppna konto. Låter lätt..

Eller ska man ha med sig massa viktiga bankpapper från Nordea i 7 olika kopior?

Låter ju smidigt att öppna ett konto i Thailand och sätta in reskassan där hemfrån innan man åker. Jag åker för 5:e gången till Thailand i aug.

Senast hade jag ICA kort, men det kostade 150thb vid varje uttag. Provade flertal olika bankomater

Du lär inte behöva några papper från din svenska bank.

Vad som krävdes av mig var passet med visum samt min thailändska adress för att öppna konto i Siam Commersial.

Men kan tänka mig att det är ganska flexibelt beroende på bank,personal och din egen charm ;)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Fritz

Hänger det på charmen så är kontot så gott som öppnat... :drinks:

Ok, men om man inte har nån bostadsadress? Jag tvilar på att hotelladress räcker :whistle:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jag Kör med Kasikorn bank, det funkar bra inga problem med överföringar från min svenska bank.

https://ebank.kasiko...yber/login.html

Hej

Vilken bank har du i Sverige och vad kostar det att överföra pengar till Kasikorn från din bank hemma ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Fritz

Hänger det på charmen så är kontot så gott som öppnat... :drinks:

Ok, men om man inte har nån bostadsadress? Jag tvilar på att hotelladress räcker :whistle:

Jag har ingen aning. Jag bor här nere och hyr ett hus och för mig gick det bra och att göra ett försök kostar ju ingenting. :great:

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Hej Fritz

Hänger det på charmen så är kontot så gott som öppnat... :drinks:

Ok, men om man inte har nån bostadsadress? Jag tvilar på att hotelladress räcker :whistle:

Jag åkte ner till Thailand första gången 2007 på en 14-dagars resa till Pattaya, efter 1 vecka gick jag till Immigration på soi 5 i Jomtien och registrerade mig som boende på La Chiquitha på soi Buaqhawo, hade fått OK av hotellägaren. Åkte till Carefoure på Pattaya Klang och till Bangkok Bank, tog 5 minuter så hade jag Konto, Bankbok och VISA-kort. Hade bara flygplatsvisumet i passet. Däremot sa de att jag måste ha minst 3-månaders Visum för att få internetbank hos dem, detta gäller alltså Bangkok Bank, andra banker kanske har andra regler.

gubben

Ändrades av gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vilken bank har du i Sverige och vad kostar det att överföra pengar till Kasikorn från din bank hemma ?

Tjena Tallviking...

Jag har Länsförsäkringar bank, Och det kostar mig 50kr i avgift att skicka pengarna till mitt thai konto.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Tjena Tallviking...

Jag har Länsförsäkringar bank, Och det kostar mig 50kr i avgift att skicka pengarna till mitt thai konto.

Ok. Har du debitcard:et med Visa och Internetbank ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Tjena Tallviking...

Jag har Länsförsäkringar bank, Och det kostar mig 50kr i avgift att skicka pengarna till mitt thai konto.

Är det rakt av till Thaibank från Sverige? inga valuta växlingar?

När jag skickade pengar till tjejen första och enda gången innan ICA kortet så förlorade jag pga. att dom först växlade till EUR sen till Baht i Thailand mycke valuta förlust var det då ca 4,5 år sen.

Länsförsäkringarna har jag oxå

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Fritz

Hänger det på charmen så är kontot så gott som öppnat... :drinks:

Ok, men om man inte har nån bostadsadress? Jag tvilar på att hotelladress räcker :whistle:

När jag tänker efter så tror jag inte ens att jag hade något papper med mig som bekräftade mitt boende. Kom inte ens ihåg min adress så det blev till att ringa tjejen och sedan lämna över telefonen till banktjänstemannen :bag:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

När jag tänker efter så tror jag inte ens att jag hade något papper med mig som bekräftade mitt gående. Kom inte ens ihåg min adress så det blev till att ringa tjejen och sedan lämna över telefonen till banktjänstemannen :bag:

Fritz..

Fick du inte demonstrera din gångstil då?

För det var väl Ministry of Funny Walks du besökte?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick du inte demonstrera din gångstil då?

För det var väl Ministry of Funny Walks du besökte?

Herr Chang har talat.

Ehh..njaeä..det var en annan gång hehe. Var inte riktigt vaken när jag skrev, naturligtvis var det boende jag menade.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tusan..skrev ju rätt ser jag nu, inte första gången jag blir lurad, inte sista heller :kort::dance1:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...