Jump to content
IGNORERAD

Någon Som Vet Vad Som Hänt Med Baanthai


lenno

Recommended Posts

Det är en kvinna här som är djupt besviken då hon inte längre finner detta forum för thaikvinnor boende i Sverige.

Någon annan med samma bekymmer som har en förklaring? Magrood kanske?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en kvinna här som är djupt besviken då hon inte längre finner detta forum för thaikvinnor boende i Sverige.

Någon annan med samma bekymmer som har en förklaring? Magrood kanske?

hej, det verkar som om dom inte har betalat för hyran på domänen,eller websiten? eller att bolaget som kommer fram har köpt domänen? om det är så i vilket fall som helst så är det mycket tråkigt om det har lagts ner, frugan min kommer säkert att bli jäkligt förbannad om det är så. vi får vänta och se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj aj aj, tur jag läste detta här innan tjejen ringde mig och undrar vad som hänt. Nu har jag något att svara henne. Jag kan bra gissa och håller med dig i din gissning jan53.

Vet att detta forum är mycket uppskattat av tjejen.

/BND

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit bortrest och tagit minisemester i paradiset där det ej fanns mottagning varken för mobiltelefon eller internet. :-)

Det passar nog mig som annars bara surfar...

...

1. Jag ringde grundaren av sidan igår kväll. Hon fattade inte heller vad som har hänt. De har fått påminnelse och betalat i före förfallodagen. De har försökt att både ringa och mejla Surftown utan någon framgång. Hon ska försöka kontakta dem igen.

Jag skriver de för att det är ett par tjejer som är i Admin-gruppen som står för kostnaderna själv. De får lite pengar från reklam, men resten finansierar de själva. Sidan (www.thailandska.se) är oberoende av föreningen som startades förra året, om någon undrar.

2. Kan thailändska tjejer på Banthai tjafsa. Jodå... :-) Men mindre sällan än här på MPR. :-) Som jag minns så var det en tjafs en gång för två år sen, en gång förra året och en gång nyligen. Den senaste gången var jag själv inblandad... :bag: vilket jag inte tyckte var roligt. Det tar tid och kraft att tjafsa.

3. Jag förstår inte inlägget på Thailandsforum som Enis länkade till:

"Thailandsforum har för en tid sedan införskaffat Thailändska.se. Tanken är att göra det dem gör men bättre och i kombination med thailandsforum."

Kan någon förklara vad som menas med det?

4. Kul att veta att sidan verkar vara uppskattad och saknad i alla fall. Jag själv trivs bra där.

...

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

. Jag förstår inte inlägget på Thailandsforum som Enis länkade till:

"Thailandsforum har för en tid sedan införskaffat Thailändska.se. Tanken är att göra det dem gör men bättre och i kombination med thailandsforum."

Kan någon förklara vad som menas med det?

Nille på thailandsforum har registrerat domänen thailändska.se (med "ä" istället för "a").

Numera får man ha "ä" i namnet och då passade Nille på att registrera det namn thailandska.se egentligen avser.

Gissar att han tyckte att det var ett bra namn ni hade och kunde inte komma på något bra namn på egen hand.

Bättre att kopiera och försöka sno in sig på ett inarbetat namn då.

Han registrerade domänen den 1:a Maj i år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nille på thailandsforum har registrerat domänen thailändska.se (med "ä" istället för "a").

Numera får man ha "ä" i namnet och då passade Nille på att registrera det namn thailandska.se egentligen avser.

Gissar att han tyckte att det var ett bra namn ni hade och kunde inte komma på något bra namn på egen hand.

Bättre att kopiera och försöka sno in sig på ett inarbetat namn då.

Han registrerade domänen den 1:a Maj i år.

O jag som trodde han hjälpte till . :bag:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Nille på thailandsforum har registrerat domänen thailändska.se (med "ä" istället för "a").

Numera får man ha "ä" i namnet och då passade Nille på att registrera det namn thailandska.se egentligen avser.

Gissar att han tyckte att det var ett bra namn ni hade och kunde inte komma på något bra namn på egen hand.

Bättre att kopiera och försöka sno in sig på ett inarbetat namn då.

Han registrerade domänen den 1:a Maj i år.

Det ter sig onekligen ganska lamt... gillar icke härmapor!

Är det någon som vill köpa en ePad? ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nille på thailandsforum har registrerat domänen thailändska.se (med "ä" istället för "a").

Numera får man ha "ä" i namnet och då passade Nille på att registrera det namn thailandska.se egentligen avser.

Gissar att han tyckte att det var ett bra namn ni hade och kunde inte komma på något bra namn på egen hand.

Bättre att kopiera och försöka sno in sig på ett inarbetat namn då.

Han registrerade domänen den 1:a Maj i år.

Aha...

Jag har läst att man kan ha å ä ö i domännamnet nu för tiden. Men så cynisk som jag är i sådana här sammanhang så trodde jag att man måste ha ett annat namn utan å, ä, ö och sedan ha namn med å ä ö som mask. Typ redirect till namnet utan å ä ö.

:::

När jag pratade med grundaren av www.thailandska.se så insåg jag hur cynisk jag är och hur positiv hon ser på livet och saker och ting.

Vi får ser hur det blir.

Hoppas hon får kontakt med Surftown snart.

Inte så lätt när man jobbar mer än heltid.

:::

Lite kul i det hela kan man hitta.

Trodde att det är Vi thailändare som är kända för att vara CopyCats. :-)

Lite kul att det kan bli något tvärtom också. :-)

:::

Undrar om namnet ThailandSforum också kom till på samma sätt genom att ta något inarbetat namn och stoppa dit en mask.

:::

:::

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade med surftown och de kom fram till (efter lite bråk) att allt är tillbaka till det vanliga igen.

Kul att allt ska funka som vanligt igen... CRTL + F5 om det inte funkar.

http://www.thailandska.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade med surftown och de kom fram till (efter lite bråk) att allt är tillbaka till det vanliga igen.

Kul att allt ska funka som vanligt igen... CRTL + F5 om det inte funkar.

http://www.thailandska.se

Tack!

Har du kontaktat Surftown på grund av strul med Banthai?

Det var ju jättesnällt om så är fallet.

:wai::wai::wai:

Kram

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kontaktade dem pga strulet som jag läst om på MPR.

Sa att jag vill veta vad som hänt och att jag ville att de skulle fixa felet på en gång... Och hoppades på att de skulle lyssna. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow!!!

Du är en man med stort hjärta!

:wai::wai::wai:

Är det för att du är man och pratar svenska utan brytning så problemet blev avhjälpt snabbt.

Nej... nu är jag elak.

Kanske elakheten före förlossningen. (Får skylla på det så länge man har möjlighet.)

Det är nog mer att ni datakunniga i samma bransch pratar samma språk.

Skönt att allting funkar igen.

:::

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Jag kontaktade dem pga strulet som jag läst om på MPR.

Sa att jag vill veta vad som hänt och att jag ville att de skulle fixa felet på en gång... Och hoppades på att de skulle lyssna. :)

Forumens gudfader Surin P3.. :crazy::great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

"Är det för att du är man och pratar svenska utan brytning så problemet blev avhjälpt snabbt"

Nä jag tror han gick över till finsk sisu....och då lyssnar man :diablo:

.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen vet jag inte vad som hände. Jag tror att jag bara hade tur att hinna få in ett epost mellan strulet och öppnandet av sajten :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lung Lennart

Nille på thailandsforum har registrerat domänen thailändska.se (med "ä" istället för "a").

Numera får man ha "ä" i namnet och då passade Nille på att registrera det namn thailandska.se egentligen avser.

Gissar att han tyckte att det var ett bra namn ni hade och kunde inte komma på något bra namn på egen hand.

Bättre att kopiera och försöka sno in sig på ett inarbetat namn då.

Han registrerade domänen den 1:a Maj i år.

Detta är en helt OK och laglig handling enligt reglerna för att registrera en domän. Men att göra något lagligt betyder ju inte att det är moraliskt försvarbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...