Jump to content
IGNORERAD

Elmoped


xpanterx

Recommended Posts

Hallå!

Min fru saknar sin lilla moped som hon hade i Thailand så mycket och vi är på jakt efter en ny.

Grejen är att vi absolut bestämt oss för en el-moped och de verkar grymt dyra vad jag sett.

Någon som har en sida med billiga el-moppar? En som går 30 duger fint, vi hade faktiskt en som hennes syrror, tro det eller ej

tog med sig från Thailand i delar på flyget förut! Funkade skitbra, gick typ 25, tills den blev stulen :(. Kostade 10.000 bath tror jag.

Inser att 2000 kr är för lite i Svedala men 4000 kr borde duga, som sagt, liten, nätt, och långsam el-moppe, helst inte begagnad...

Kap khun krap

Link to comment
Dela på andra sajter

BankAnaconda

info

finns 2 klasser

elmotor hjälper pedalerna= cykel= ingen försäkring

elmotor utan pedaler= moped= obligatorisk försäkring

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du inte betala mer än 4000 svKr för en ny elmoped så får du nog leta i något annat land än Sverige. Har själv letat efter en begagnad elmoppe och det lägsta priset för en vettig sådan som jag hittat är 6000 Kr.

Born 41

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Har inget svar på frågan.

Såg några kinesiska elmopeder på Big-C som kostade mindre än svensk krogmiddag eller i prisläget av en svensk barntrehjuling.

Blev sugen på att köpa en till sommarhuset i Sverige, men det är ju det där med transporten. Ska man sikta på transport så ska man nog kanske gå upp i pris för att inte bli besviken.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns tusentals ;) tillverkare av Elmoppar i Kina, och kvalitets skillnaderna mellan de olika tillverkarna är lika stora som avståndet mellan jorden och solen.

En stark rekommendation är att kolla om det finns reservdelar till det tilltänkta märket eftersom eftermarknaden (reservdelar) är oftast lika med noll för Kinesiska produkter som är exporterade. Yoon Yu (stavning på Engelska?) är den tillverkare som har den bästa eftermarknaden med reservdelsförsörjning, men samma sak här enligt min tidigare Kinesiska kollega i China det är svårt att få tag på reservdelar efter ett år.

Köpte själv en Elmoppe som jag tänkte ta som flyttgods från Kina till Thailand, dock visade det sig att ta fordon från annat land till Thailand var dyrt då man la på 280% skatt och en pappers exercis utan dess like. Så gav bort den till maiden istället.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Batterierna brukar ju vara akilleshälen på dessa fordon, när de behöver bytas så räcker det inte med att åka till Biltema och köpa ett moppebatteri för 149 spänn om man säger så. De kan gå på flera tusen kr. :crazy: Har en bekant som körde ut tidningar på elmoppe under ett par år men han tröttnade på att byta batterier och gick över till vanlig moppe i stället.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Batterierna brukar ju vara akilleshälen på dessa fordon, när de behöver bytas så räcker det inte med att åka till Biltema och köpa ett moppebatteri för 149 spänn om man säger så. De kan gå på flera tusen kr. :crazy: Har en bekant som körde ut tidningar på elmoppe under ett par år men han tröttnade på att byta batterier och gick över till vanlig moppe i stället.

Mvh Swippe

hejsan det finns en butik i stockholm på roslaggatan ?? närmast roslagsrondellen mittimot skolan jag var där förra veckan för att köpa bilbatteri dom hade fler modeller jag blev sugen på att köpa en själv jag hittade afferen genom blocket när jag letade batterier mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...