Jump to content
IGNORERAD

Felringningar


smilet

Recommended Posts

När jag ringer ett Thai mobil nummer

Ringer jag med Operatören 3 så är det ingen som svarar eller så är det upptaget eller att jag hamnar hos någon jag ej känner väldigt ofta.

Ringer jag med Comviq amigos så går samtalet fram direkt till rätt person utan problem.

Hur är det för er när ni ringer med er operatör (skype, m.fl.)?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

hej jag ringer med halebop . inga problem kommer alltid fram om nätet inte är överbelastat.. och de är inte ofta

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag tror jag listat ut varför de tagit just det namnet:

Var 3:ie telefonsamtal kommer fram.

Lite bättre på SMS där var 3:ie inte kommer fram.

Har 3 i jobbtelefonen och den funkar skitdåligt utomlands.

Ingen ide att klaga - då får man sitta 3 timmar i kö, för att sedan få 3:ie klassens service

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

hej jag ringer med halebop . inga problem kommer alltid fram om nätet inte är överbelastat.. och de är inte ofta

jag använder oxå halebop.det är ju hyfsat billigt att ringa utomlands och fria sms.men det har hänt några ggr att det kopplar helt fel och samtalet hamnar hos nån helt okänd.men funkar oftast mycket bra.när jag jobbar i Norge använder jag Lebara och dom är i mitt tycke likvärdig med halebop.Ska snart när tjejen kommer hit fixa Rebtel åt henne.Funkar det bra med Rebtel,någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder Skype och Telia dagligen och det fungerar toppen, har aldrig hamnat fel eller haft problem.

/BND

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

BankAnaconda

Själv använder jag star telefonkort

mycket billigt men kommer inte alltid fram, ibland dåligt ljud, eller felkoppling

men det är ju bara att ringa igen.

använder ni verkligen svensk mobil till mobil i Thailand 3 halepop

är inte det svindyrt

vad betalar ni?

starkort för ca120 ger MASSA tid i 3 månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Själv använder jag star telefonkort

mycket billigt men kommer inte alltid fram, ibland dåligt ljud, eller felkoppling

men det är ju bara att ringa igen.

använder ni verkligen svensk mobil till mobil i Thailand 3 halepop

är inte det svindyrt

vad betalar ni?

starkort för ca120 ger MASSA tid i 3 månader.

Ska man vara tillgänglig även om man är i Thailand finns det inte mycket att välja på

och jo... det är svindyrt.

Brukar köpa ett kontantkort i Thailand (och en billig mobil) för alla andra samtal.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

jag använder oxå halebop.det är ju hyfsat billigt att ringa utomlands och fria sms.men det har hänt några ggr att det kopplar helt fel och samtalet hamnar hos nån helt okänd.men funkar oftast mycket bra.när jag jobbar i Norge använder jag Lebara och dom är i mitt tycke likvärdig med halebop.Ska snart när tjejen kommer hit fixa Rebtel åt henne.Funkar det bra med Rebtel,någon?

Använder Rebtel dagligen och det funkar utmärkt. Enda att klaga på är att samtalen bryts ibland... men det är bara att ringa upp igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Använder skype och i bland blir det felringningar där med, när man har för bråttom att trycka på ring upp och inte kollat vilken kontakt som är markerad.. (matafay problem) :crazy: Skämt åsido.. Funkar bra men ibland får man ringa upp flera gånger innan det kopplar fram.. Men annars är jag helnöjd med denna tjänst, billigt och bra :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Själv använder jag star telefonkort

mycket billigt men kommer inte alltid fram, ibland dåligt ljud, eller felkoppling

men det är ju bara att ringa igen.

använder ni verkligen svensk mobil till mobil i Thailand 3 halepop

är inte det svindyrt

vad betalar ni?

starkort för ca120 ger MASSA tid i 3 månader.

Hej,jo jag ringer med vanlig svensk eller norsk mobil till Thailand.Jag tycker inte att det är svindyrt,men då sitter jag ju inte i timmar och pratar heller.ca 15min varje dag brukar det bli+sms.Ibland blir det ju att vi pratar längre men under 1kr per/min blir ju inte så jäkla dyrt.Givetvis skulle det ju vara än billigare o fixa typ rebtel men det har icke blivit av ännu.Har testat olika kort och sånt men tyckte att det bröt och krångla för mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hej,jo jag ringer med vanlig svensk eller norsk mobil till Thailand.Jag tycker inte att det är svindyrt,men då sitter jag ju inte i timmar och pratar heller.ca 15min varje dag brukar det bli+sms.Ibland blir det ju att vi pratar längre men under 1kr per/min blir ju inte så jäkla dyrt.Givetvis skulle det ju vara än billigare o fixa typ rebtel men det har icke blivit av ännu.Har testat olika kort och sånt men tyckte att det bröt och krångla för mycket.

Billigt?

Fick detta SMS från 3 roaming när jag anlände till Thailand i maj:

Ringa till Sverige: 13,95 kr / min + 4,95 per samtal.

Ta emot: 8,95 kr / minut + ev avgift till besöksnätet.

SMS 3 kr st.

Data 120 kr per MB

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

jag använder oxå halebop.det är ju hyfsat billigt att ringa utomlands och fria sms.men det har hänt några ggr att det kopplar helt fel och samtalet hamnar hos nån helt okänd.men funkar oftast mycket bra.när jag jobbar i Norge använder jag Lebara och dom är i mitt tycke likvärdig med halebop.Ska snart när tjejen kommer hit fixa Rebtel åt henne.Funkar det bra med Rebtel,någon?

Har själv Lebara som jag ringer med från Norge.

Själv har jag haft problem att komma fram (Thai svarare som säger att det inte går att nå abbonenten).

Sedan riger jag med kontorstelefonen (fast telefoni) och då funkar dt klockrent.

Lebara World=billigt men inte alltid så bra

Kontors telefon= Gratis och bra, men kanske inte så populärt crazy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Billigt?

Fick detta SMS från 3 roaming när jag anlände till Thailand i maj:

Ringa till Sverige: 13,95 kr / min + 4,95 per samtal.

Ta emot: 8,95 kr / minut + ev avgift till besöksnätet.

SMS 3 kr st.

Data 120 kr per MB

Det ser ju inte direkt billigt ut,men då är det ju med svensk mobil från Thailand till Sverige,jag ringer ju från Swe till Thai.Är jag i thai har jag ju thailändskt nummer.Men den vägen sköter jag mest via mail om det inte är akut.Numera tycker man ju inte att det ska behöva kosta mycket att ringa vartsom i världen men vissa bolag(tex telia tycker att man kan mjölka sina kunder så mycket det bara går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder Comviq Amigos när jag ringer från Sverige till Thailand. Kostar 0,85 kr/min till fast och mobil. Funkar sådär, händer att samtalet kopplas upp utan att man får någon ton eller är någon som svarar. Är surt när det händer tre - fyra gånger i rad då man åker på att betala öppningsavgift på 69 öre per samtal + påbörjad minut, trots att man faktiskt inte kom fram. Uppskattar att ca 10% av det man laddar på kontantkortet försvinner på detta sätt. Ibland är det också oehört svårt att komma fram. Orsak, "nätet är överbelastat", "abonnenten är inte tillgänglig", etc. Mycket frustrerande då man ibland har lovat ringa en viss tid eller liknande och helt enkelt inte kan komma fram. Har även problem med att samtalen bryts och med dålig ljudkvalité. Ibland hör jag inte damen och ibland hör hon inte mig. Men när det funkar så funkar det bra...

Att ringa med Amigos eller något annat svenskt SIM-kort i Thailand är bara att glömma. Funkar men man tömmer kortet på några få minuter. Har istället ett thai SIM-kort som damen laddar på innan jag landar.

Har bara hänt någon enstaka gång att jag blivit kopplad fel.

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Skype och Comviq Amigos från Sverige, inga problem med felkopplingar.

Skype från Thailand, inga problem med felkopplingar.

Skype har dock vid något enstaka tillfälle haft lite dålig kvalité pga eftersläpningar, men funkar oftast bra.

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har halebop och det är stora problem :(

Det största problemet är att jag har hamnat hos en stackars tant här i Sverige 7 8 gånger

Fan när jag ringer till Thailand så skall det väl inte bli felkopplat i Sverige :diablo:

Jag drar mej för att ringa nu så att jag inte stör tanten :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Både Hemtelefon (Megaphone IP Telefon) , Tele2 Mobil och 3 Mobil VIA Rebtel till Thailand . Fungerar bra.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...