Jump to content
IGNORERAD

Strul Med Banken


C-dude

Recommended Posts

Svärmorsan skulle ta ut pengarna idag med Ica kortet men fick inte ut stålarna el kvittot. Sen sade atm,en att det har blivit ett fel. På kontot så är pengarna reservarade.

Vilken bank skall man kontakta, Den i T-land el Ica??

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

ICA då det är deras kort och dom kan häva reservationen

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förlorade 10.000 battar med mitt ICA-kort förra året i en bankomat i Pattaya, inga pengar kom ut bara uttagningskvittot. Tog ca: 3 månade innan jag fick tillbaka dom. Men det stämmer att det är ICA-banken som ska kontaktas.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

rakade ut for nagot liknande for nagra ar sedan. mitt i en riktigt blot kvall pa soi cowboy borjade pengarna tryta och jag var tvungen att fylla pa planboken. visa kortet utfardat av swedbank var dock inte van med ATM maskinen sa jag fick endast ett utdrag dar de stod att jag tagit ut 10000 baht samt kortet som var glodhett. nagra pengar syntes inte till.

Efter en koll med telefonbanken nasta dag sa var det ungefar 2000 kr reserverade for uttaget.

Da gick jag till narmaste bankkontor vars ATM jag anvant. efter 30 minuters utredande av personalen sa konstaterades att jag hade ratt och en vecka senare var pengarna pa mitt konto.

utifran detta sa hade jag kontaktat banken i Thailand.

lycka till

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

rakade ut for nagot liknande for nagra ar sedan. mitt i en riktigt blot kvall pa soi cowboy borjade pengarna tryta och jag var tvungen att fylla pa planboken. visa kortet utfardat av swedbank var dock inte van med ATM maskinen sa jag fick endast ett utdrag dar de stod att jag tagit ut 10000 baht samt kortet som var glodhett. nagra pengar syntes inte till.

Efter en koll med telefonbanken nasta dag sa var det ungefar 2000 kr reserverade for uttaget.

Da gick jag till narmaste bankkontor vars ATM jag anvant. efter 30 minuters utredande av personalen sa konstaterades att jag hade ratt och en vecka senare var pengarna pa mitt konto.

utifran detta sa hade jag kontaktat banken i Thailand.

lycka till

Neil

Grattis. Jag tog med min storvuxne kompis till den thailändska banken men fick ingen som helst hjälp, bara hänvisning till ICA.

Det gick så långt att min kompis spände blicken i banktjänstemannen och förklarade att vi inte skulle lämna stället förrän jag fått tillbaka pengarna.

30 min senare var vi hungriga och inte lika kaxiga längre så vi smög diskret iväg från stället.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

rakade ut for nagot liknande for nagra ar sedan. mitt i en riktigt blot kvall pa soi cowboy borjade pengarna tryta och jag var tvungen att fylla pa planboken. visa kortet utfardat av swedbank var dock inte van med ATM maskinen sa jag fick endast ett utdrag dar de stod att jag tagit ut 10000 baht samt kortet som var glodhett. nagra pengar syntes inte till.

Efter en koll med telefonbanken nasta dag sa var det ungefar 2000 kr reserverade for uttaget.

Da gick jag till narmaste bankkontor vars ATM jag anvant. efter 30 minuters utredande av personalen sa konstaterades att jag hade ratt och en vecka senare var pengarna pa mitt konto.

utifran detta sa hade jag kontaktat banken i Thailand.

lycka till

Neil

Hände frugan vid en resa till Thailand för ca ett år sedan, hon gick in på banken där ATM:en var och ca 1 vecka senare så var pengarna tillbaka på Ica-kontot.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

rakade ut for nagot liknande for nagra ar sedan. mitt i en riktigt blot kvall pa soi cowboy borjade pengarna tryta och jag var tvungen att fylla pa planboken. visa kortet utfardat av swedbank var dock inte van med ATM maskinen sa jag fick endast ett utdrag dar de stod att jag tagit ut 10000 baht samt kortet som var glodhett. nagra pengar syntes inte till.

Efter en koll med telefonbanken nasta dag sa var det ungefar 2000 kr reserverade for uttaget.

Da gick jag till narmaste bankkontor vars ATM jag anvant. efter 30 minuters utredande av personalen sa konstaterades att jag hade ratt och en vecka senare var pengarna pa mitt konto.

utifran detta sa hade jag kontaktat banken i Thailand.

lycka till

Neil

Har också vart med om liknande... skulle pröjsa av hotellet ungefär mitt in på semestern.

ATM sa att det inte fanns pengar på kontot eller dylikt, fast jag visste att det fanns bar mycket mer.

Efter ett antal försök, så ringde jag banken i Sverige och de kunde se att de 25000 baht jag försökt ta ut hade blivit reserverade 3 gånger.

Så helt plötsligt var hela min reskassa låst.

Efter 3-4 dagar så "släppte det", men det var ju en jävla tur att det inte var sista dan.

/Jesper

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev debiterad 3 ggr samma köp på BigC därför att kassörskan var stressad och inte väntade ut kvittomaskinen, förmodligen mycket trafik på nätet, och startade om proceduren 3 ggr för att sedan påstå med hög och skadeglad röst att det inte fanns pengar på kontot, chash var det som gällde så jag knallade över till ATM:en, inom synhåll, och tog ut cash och betalade och högt och tydligt kommenterade hennes inkompetens, jag vet, dumt gjort men man blir sån ibland.

Väl hemkommen kollade jag upp kontot och minsann, där hade summan som sagts reserverats 3 ggr, tillbaka till BiC och påtalade det hela för chefen i kundtjänst men dom kunde inte göra något förrän deras bank hade lästa av kassan, kom tillbaka i morgon, jo, tjenare tänkte jag, där rök dom kulorna men åkte hem och mailade till Ica och fick svar morgonen därpå där man konstaterat exakt samma summa 3 ggr och hävde reservationen medels nån typ av clearingsystem som finns mellan stort sett alla banker, ingen skada skedd, men, bara ICA banken kunde utföra detta, nu var det ju ingen ATM men ändå, det är i alla fall bäst att skicka mail eller ring ICA i alla fall.

PS Det är en rätt bra idé att betala med kort, då slipper man de 150 bath påslag man får för att ta ut cash och betala med. DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

kasetavon61

Tjenare! :)

Hoppar in mitt i tråden utan att ha läst alla inlägg. Tänkte bara bidra med hur vi har garderat oss.

Jag och gumman har varsitt konto i swe (lönekontot) med internet bank uppkoppling. Vidare så har vi varsitt konto i bangkokbank hon med internetbank .

Inget märkvärdigt men i alla fall...trevlig sommar på er från gruvorna i norr.

mvh, tp

Link to comment
Dela på andra sajter

Svärmor har nu varit på banken där hon vart blåst på pengarna. Dom skulle hjälpa henne sade dom Iaf.

Problemet med att jag skulle kontakta ICA är ju lite problematiskt då jag är i Sverige och inte har kortet i min hand. Vad jag vet så får man väl inte hur lättvinligt som helst lämna ut kortet hur som haver då det är "personligt"

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Svärmor har nu varit på banken där hon vart blåst på pengarna. Dom skulle hjälpa henne sade dom Iaf.

Problemet med att jag skulle kontakta ICA är ju lite problematiskt då jag är i Sverige och inte har kortet i min hand. Vad jag vet så får man väl inte hur lättvinligt som helst lämna ut kortet hur som haver då det är "personligt"

C;D

Maila dom, då ser dom inte var du är... :bag:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev debiterad 3 ggr samma köp på BigC därför att kassörskan var stressad och inte väntade ut kvittomaskinen, förmodligen mycket trafik på nätet, och startade om proceduren 3 ggr för att sedan påstå med hög och skadeglad röst att det inte fanns pengar på kontot, chash var det som gällde så jag knallade över till ATM:en, inom synhåll, och tog ut cash och betalade och högt och tydligt kommenterade hennes inkompetens, jag vet, dumt gjort men man blir sån ibland.

Väl hemkommen kollade jag upp kontot och minsann, där hade summan som sagts reserverats 3 ggr, tillbaka till BiC och påtalade det hela för chefen i kundtjänst men dom kunde inte göra något förrän deras bank hade lästa av kassan, kom tillbaka i morgon, jo, tjenare tänkte jag, där rök dom kulorna men åkte hem och mailade till Ica och fick svar morgonen därpå där man konstaterat exakt samma summa 3 ggr och hävde reservationen medels nån typ av clearingsystem som finns mellan stort sett alla banker, ingen skada skedd, men, bara ICA banken kunde utföra detta, nu var det ju ingen ATM men ändå, det är i alla fall bäst att skicka mail eller ring ICA i alla fall.

PS Det är en rätt bra idé att betala med kort, då slipper man de 150 bath påslag man får för att ta ut cash och betala med. DS

Att det tog så lång tid för mig att reda upp det hela berodde nog på att jag bodde i Thailand men fortfarande var skriven på min brors adress i Sverige. ICA krävde ( vilket jag kan förstå) en beskrivning av hur det hela gått till och skickade sitt frågeformulär till min svenska adress. Nu blev det problem med komminakationerna ett tag men det löste sig till slut::great:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...