Jump to content
IGNORERAD

En vecka i Shanghai

Micke031

Recommended Posts

Efter önskemål så kommer det en liten reseberättelse från Shanghai och några dagar i Yiwu från i våras.

Är ingen proffsfotograf och bilderna i början är rätt gråa på grund av att det regnade dom två första dagarna.

Fort går det med tåget från flygplatsen

img0302mb.jpg

Då var vi framme i Shanghai, En del udda hus finns i denna stad

img0305.jpg

img0307r.jpg

Hur tänkte dom här ?

img0308wb.jpg

Vad kan detta vara har det något med OS att göra ?

img0312rn.jpg

Plast Globen City

img0313z.jpg

World Expo 2010 Countdown

img0315x.jpg

Nästa Centralstationen och en labyrint av glas

img0316fe.jpg

Två timmar senare och framme i Yiwu, Made in China grossist staden

img0318zj.jpg

Ett av dom fyra grossisthusen 5 våningar i varje och totalt cirka 120.000 små buitker på hela området där du kan hitta allt och lite till

img0327v.jpg

Som t.ex kramdjur i alla dess former

img0328u.jpg

Eller ett par tusen butiker till med leksaker, tur att inte frugan var med :lol:

img0329h.jpg

Dags för något att dricka, den lokala ölen heter TsingTao beer :drinks:

img0332zn.jpg

Då var man ute på gatan igen, Vad dom gör här inne vill man nog kanske veta :whistle:

img0320y.jpg

Nog bäst att återvända till hotellet innan man kommer på andra tankar... Varför dom har inglasat badrum kan man ju undra :huh:

img0321vq.jpg

Det var några av bilderna det, dom som blev bäst på den här lite annorlunda resan. Men kanske man återvänder till China en dag. Fast jag föredrar allt Thailand om jag får välja :wai:

Dela på andra sajter

Sköna bilder. Jag har vart i Shanghai ett par gånger men dessa byggnader känner jag inte igen. Testa du nån annorlunda mat?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Hej.

Tack för text och bilder från ShangHai. Ligger på min to-do lista, men får se när det blir.

Min egen erfarenhet av Kina är 4 dagar i Kanton för en massa år sedan. Dags för ett till besök i mittens rike tror jag.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Fina bilder.. :great: från ett land /stad jag inte saknar.. ;)

Men vad är det för fel på kameran? Ser ju inte en enda bild där det är soligt :)

Ha en bra dag!

:wai:

Det stämmer som du säger, det var inte någon sol iaf inte dom första två dagarna,det regnade mest bara då.

Men i slutet av veckan blev det bättre med cirka 20-25 grader. Kan också instämma i att det är en stad jag inte saknar.

Kan tänka mig att åka till China igen men i så fall till Hong kong eller liknande.

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...