Jump to content
IGNORERAD

Thairestauragägare åtalad


NiceBeaver

Recommended Posts

Så kan det gå:

Min länk

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan det gå:

Min länk

Ja så kan det gå.

Bor man i Sverige skall Sveriges lagar och regler följas. Skattesmitare är ju nästan lika illa som

fildelare. Enligt en del har jag hört :crazy:

:ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor man i Sverige skall Sveriges lagar och regler följas.

Svårt att argumentera emot det men vet inte riktigt vad du vill med den kommentaren? Mannen som dömdes var av namnet att dömma svensk.

Sympatiserar dock med de restaurangägare som beklagar sig över krångliga regler och skatter i det här landet samt alla matgäster som får betala välsaltade noter.

Sympatiserar dock inte med alla de restaurangägare som utnyttjar sin personal så mycket de kan. Något som jag tror är vanligt speciellt när det gäller ägare som "importerat" personal från sitt eget land långt bortifrån och leker feodalherrar. Har sett det i England och det skulle vara väldigt besynnerligt om det inte förekommer även här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att argumentera emot det men vet inte riktigt vad du vill med den kommentaren? Mannen som dömdes var av namnet att dömma svensk.

Sympatiserar dock med de restaurangägare som beklagar sig över krångliga regler och skatter i det här landet samt alla matgäster som får betala välsaltade noter.

Sympatiserar dock inte med alla de restaurangägare som utnyttjar sin personal så mycket de kan. Något som jag tror är vanligt speciellt när det gäller ägare som "importerat" personal från sitt eget land långt bortifrån och leker feodalherrar. Har sett det i England och det skulle vara väldigt besynnerligt om det inte förekommer även här.

Med kommentaren menar jag med att det mycket värre att snylta med skatteintäkter.

Det som en del ser som en självklarhet är också en form av svindleri.

Jag tänker på arbetstillfällen moms osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ja det har blivit ett kontrollsamhälle utan dess like.Jag betalar 1070kr i månaden för dagis och fritids .sen får man fylla i hur mycket man tjänar i månaden.därav avgiften 1070kr

i förra veckan damp det ner en räkning på 3100kr clirre ringde på månda och försynt undrade vad som hänt :whistle: ja svarade damen på kommunen ni har tjänat mer än ni uppgivit (enl deklarationen för 2007) så ni skulle betala 64kr mer per månad :suicide: detta är första gången sen 1987 som jag har vart med om det så nu tar dom in dekl och jämför. :huh:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det på volvo(överbetalda :whistle: )inte undra på att det var dålig lönsamhet.clion,du vet väl oxå att anställda har svårt att skattesmita(det kommer surt efter)Mvh Måne som alltid har deklarerat ärligt :whistle:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...