Jump to content
IGNORERAD

Sjukförsäkring i Thailand


Zoran

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Det var som tusan. Nu ska jag sätta mig på cykeln och pinna ner till Jomtien där skåningen ska få förklara sig. :diablo:

Han är mycket trevlig och heter också Janne :drinks:

Fritz..

Å fan e de du som åker omkring på den gula utsmyckade cyckeln :crazy::lol:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    12

  • Baa

    10

  • Fritz

    9

  • hasseigöteborg

    7

Mest aktiva i denna tråd

Hej Fritz!

Din skånske "expert" verkar vara stor även på andra ställen.:)

Jag har kollat och det han säger med emfas stämmer inte!

Han kan ju va trevlig för det.

Tjenare Jive.

Nu har jag kommit tillbaka från Jomtien. Storjanne säger att han bygger sin uppfattning på info han fått från FK men i samma andetag påpekar han att dom nog haft fel förr.

Han bor förresten granne med en glad gutt som heter Guttorm.

Vi borde kanske träffas alla fyra på tex Aveny. Med vår samlade intelligens och några rakkabajsare så kan vi nog lösa flera världsdproblem :drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte vara petimeter, men om det inte redan finns i de nya passen så har de snart RFID-chip så någon skanning behövs ej då allt i passet kan läsas av på distans (10m eller mer tror jag). Har läst någonstans att det används i boardingkorten på en del flygplatser för att kolla hur passagerarna rör sig på flygplatsen, i den allsmäktiga anti-terrorist andan döljs detta påhitt. Om någon är intresserad så finns det mycket läsning om hur vi övervakas hos www.stoppa-storebror.se och www.parstrom.se.

Sen vad gäller skattmasen så har de något slags frikort som gör dem till oantastbara av både politiker, polis och lagar, allt som gäller normal myndighetsutövning gäller ju ej dem. :diablo::diablo: Så de har säkert tillgång till allt om oss och om de ej har det så kan de utan skrupler fixa fram det på vilket sätt de behagar. :suicide:

Mvh

BBJ

:wai:

Man borde kanske skaffa en sådan här.

http://www.difrwear.ase-nappa-black

Fager.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å fan e de du som åker omkring på den gula utsmyckade cyckeln :crazy::lol:

Nix pix, jag är lite med diskret och pinnar omkring på en röd minicykel.

Men han med den utsmyckade "guldcykeln" och "guldkläderna" är häftig. Har för mig att han är engelsman och cyklar runt "bara" för att få folk på gott humör :great:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare Jive.

Nu har jag kommit tillbaka från Jomtien. Storjanne säger att han bygger sin uppfattning på info han fått från FK men i samma andetag påpekar han att dom nog haft fel förr.

Han bor förresten granne med en glad gutt som heter Guttorm.

Vi borde kanske träffas alla fyra på tex Aveny. Med vår samlade intelligens och några rakkabajsare så kan vi nog lösa flera världsdproblem :drinks:

Fritz..

Jaha, den Janne har jag nog träffat.

Passar bra med en konferens, för just nu är jag gräsänkling några dagar.

Förslag på tidpunkt? Guttorm (Norges goaste gutt) behöver vi inte fråga, han sitter alltid där nere, ibland med och ibland utan guitarr.:)

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nix pix, jag är lite med diskret och pinnar omkring på en röd minicykel.

Men han med den utsmyckade "guldcykeln" och "guldkläderna" är häftig. Har för mig att han är engelsman och cyklar runt "bara" för att få folk på gott humör :great:

Fritz..

ja skoja till det apropå engelsmannen undrar var han lever på han har ju förgyllt Pattaya i många år nu :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet vad en reseförsäkring hos tex IF kostar för sex månader i Thailand? Är bara intresserad av Sjukförsäkring samt Olycksfallsförsäkring, ingen egendomsförsäkring. Har även tankar på att skippa försäkring helt den här gången, är 33 år och frisk, ska även göra en hälsokontroll hos doktorn här hemma innan jag åker.

Jag har nyligen kollat lite priser med folksam, och att förlänga sin reseförsäkring där kostar ca 9000 för max ett år, så 6 mån borde ju ligga på ca 4500. ska man vara borta längre än ett år men max 5 år så har folksam en försäkring som kostar ca 2700/år, den har inte total täckning men täcker det mesta och även hemtransportkostnad på upp till en miljon kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nyligen kollat lite priser med folksam, och att förlänga sin reseförsäkring där kostar ca 9000 för max ett år, så 6 mån borde ju ligga på ca 4500. ska man vara borta längre än ett år men max 5 år så har folksam en försäkring som kostar ca 2700/år, den har inte total täckning men täcker det mesta och även hemtransportkostnad på upp till en miljon kronor.

Hmm, det var lite dyrare än jag räknat med om jag ska vara ärlig, undrar om priset går upp/ner beroende på ålder. Har skickat Folksam ett mail.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja skoja till det apropå engelsmannen undrar var han lever på han har ju förgyllt Pattaya i många år nu :whistle:

Läste att någon frågat honom om han kände sig excentrisk och fick svaret "väldigt mycket" så det är väl inte helt otroligt att han har nån slags pension/sjukpenning från sitt hemland.

Men det är bara min gissning.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja skoja till det apropå engelsmannen undrar var han lever på han har ju förgyllt Pattaya i många år nu :whistle:

Enligt mig en mycket knepig man man med mycket strikta åsikter med tanke på att han bor i Pattaya.

Han har den här våren bombarderat i stort sett alla thailändska forum med sina åsikter och blivit bannad på vissa, men på tex thaivisa finns hans tankar bevarade för den som är intresserad. :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

känns som att det är läge att bli norrman, eftersom skattetrycket och sjukvård förmånerna överväger förnedringen att bli kallad norrbagge.

Jag hörde att det tar 7 år att bli norsk medborgare. Frågan är ifall man vill ägna så mycket tid i ett land som man saknar anknytning till.

Jag är 24 år så det kan ju bli aktuellt men vem vet om man hinner bli pensionär innan man tar ett sådant beslut så är det väl kört.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade idag en svensk gubbe, som har bott i Pattaya i 7 år och är gift med en thailändska som är statsanställd. Han påstod att han får fri sjukvård i Thailand pga att makan är statsanställd och han räknade upp alla operationer han hade genomgått i Bkk, i stort sett gratis, på ett statligt sjukhus som jag inte kommer ihåg namnet på.

Skulle detta stämma, så är det ju ett hett tips för alla som vill hitta en thaitjej att bosätta sej med här nere - hon skall vara statsanställd!

Skall vi tro på gubben?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade idag en svensk gubbe, som har bott i Pattaya i 7 år och är gift med en thailändska som är statsanställd. Han påstod att han får fri sjukvård i Thailand pga att makan är statsanställd och han räknade upp alla operationer han hade genomgått i Bkk, i stort sett gratis, på ett statligt sjukhus som jag inte kommer ihåg namnet på.

Skulle detta stämma, så är det ju ett hett tips för alla som vill hitta en thaitjej att bosätta sej med här nere - hon skall vara statsanställd!

Skall vi tro på gubben?

Finns nog en stor möjlighet att han talar sanning, har en farangkompis i Udon, gift med en statsanställd som åtnjuter diverse förmåner, bl.a. har dom snickrat upp en snygg barre till vilket dom har fått lån, räntefritt den dag hon går i pension om 3 år (55).

Så visst vare det en vinstlott för den som hittar en sådan. :great:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Finns nog en stor möjlighet att han talar sanning, har en farangkompis i Udon, gift med en statsanställd som åtnjuter diverse förmåner, bl.a. har dom snickrat upp en snygg barre till vilket dom har fått lån, räntefritt den dag hon går i pension om 3 år (55).

Så visst vare det en vinstlott för den som hittar en sådan. :great:

Den självklara frågan från BTT blir då om det finns några statliga barer i Pattaya

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Ska vi gå tillbakd till frågan.

Om du betalar statlig skatt när du är pensionär så gör du en bra vinst, Oavsett om du har en pension på över 34 000 eller vad nu statliga skattgränsen går så betalar du bara 25 % oavsett pension. och när du känner att du behöver komma tillbaks till Sverige så tar det 1 månad att bli med i det sociala systemet igen.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...