Jump to content
IGNORERAD

Svärmor


Jerker

Recommended Posts

Jag kan omöjligt tänka mig att en normalt funtad mor

Vi gör ofta saker på ganska goda grunder, det handlar bara om att för varje individ se till vilken funktion dessa beteende fyller. I detta fall kanske det är en (för oss ogrundad) rädsla att bli väldigt sjuk i diabetes och inte ha någon som tar hand om en senare. (OBS enbart en snabbt fomulerad hypotes)

Men som sagt de flesta gör saker som andra ibland tycker är konstigt, men det beror på att de inte har bakgrunden och ser det utifrån vilken funktion det fyller för just den personen, och det är inte enkelt att leta fram alla gånger.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jerker

    7

  • måne

    4

  • UDON-CHARLIE

    4

  • korp

    3

Mest aktiva i denna tråd

Hon kanske börjar bli dement. :ironi: Svärföräldrar kan vara rena mardrömmen oavsett deras kulturella bakgrund :clapping:

Var orginalinlägget för att lufta lite frustration (vilket ju är 100% oki) eller en liten trevande fråga efter hjälp och råd?

För att lufta lite frustration svårt snack med kompisar eller familjen om det har.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

För att lufta lite frustration svårt snack med kompisar eller familjen om det har.

Ah :great:

Jag tycker du borde utforska lite varför din partner har sådana negativa reaktioner på sin mors "krav", hon verkar ju inse att de kraven är ganska korkade och ologiska. Frågan är ju därmed lite varför hon har sådana negativa reaktioner att det påverkar hela ert äktenskap dåligt. Kan hon utforska det och därmed få lite annorlunda reaktioner så blir ju din svärmors idi*ti och krav utan någon betydelse överhuvudtaget för någon av er.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Det tvivlar jag inte på att du gör men det förändrar inte faktumet att en försvinnande liten del, förmodligen under 1%, av alla thailändska mödrar skulle agera på det sättet.

Att du stöter på det ofta beror förmodligen snarare på att du umgås med / hör talas om Faranger som gift sig med bartjejer och bland dem finns det givetvis en viss andel som har mödrar som pushat på så att de blivit bartjejer och gift sig med Faranger. Att det förekommer den typen av vidriga mödrar i denna kategori tvivlar jag inte på men jag har inte erfarenhet eller kunskap att uttala mig om hur vanligt det är. Även 50% av 1% blir en ganska liten andel.

Ja, vad säger man?

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nobody

Mitt förra förhållande till en Thai-kvinna tog slut till stor del pga svärmor. Hon trodde att hon vunnit högsta vinsten på lotto när dottern hittat en farang. Mitt ex var inte sådan men hon hade ett helvete med sin mor som alltid jämförde med någon Brittisk IT-miljonär som slaget sig ner i byn eller den förmögna amerikanen i grannbyn. Normala faranger verkade inte finnas alls.

Nu i oktober ska jag träffa mina nya svärföräldrar och hoppas att det inte är samma. Fadern var sk byhövding och åtnjuter både respekt och pension. Deras son jobbar på Thai-ambassaden i London, frugan har samma utbildning som jag med högskola och resten av syskonen har lyckats bra så jag hoppas att det blir annorlunda... men säker är jag inte.

Ändrades av Nobody
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha,med ett tredje hus i 3-miljonersklassen så blir diabetesen botad :suicide: .Atom,tyvärr är det nog inte bara i barsvängsflickornas omgivning som svärmödrarna är sådana :clapping: Vi har en i vår by som är totalt skrupelfri för att få in pengar(tyvärr i min släkt)det är den girigaste och mest egoistiska kvinna jag mött :diablo: vi har hjälpt henne med det mesta och när man säger att nu räcker det så blir hon oxtokig och sprider ut sånt skitsnack så man blir mörkrädd.Hon har aldrig gjort ett handtag men ska ha allt.Hennes man är en pärla som tyvärr bara tiger stilla(och lider)Hon tappar ansiktet stup i ett men det skiter hon i bara hon får som hon vill,en kvinna som går över lik för att få som hon vill,fy f-n.OBS.det är inte min svärmor.Mvh Måne som inte kommer att bygga i byn så länge hon lever skitkärringen :diablo:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...