Guest Isan Lover Inlagd Augusti 4, 2008 Dela Inlagd Augusti 4, 2008 Hej En gång i mitten av nittiotalet när jag var på Mon Chit buss station (den gammla stationen) och skulle resa till Udon Thani blev det ganska roligt. Jag kom direkt från flygplatsen och hade ingen aning om när nästa buss skulle gå. Till min besvikelse var dom närmaste turerna slut sålda och jag skulle bli tvungen att vänta 6 timmar och jag tänkte att det blir jävligt långsamt och tråkigt. Så jag började med att gå till en av serveringarna och beställde Neua pad nam man hoi och en stor singha med is. Det fanns ont om sittplatser och snart kom en thailändare med en stor väska och frågade om han fick sitta vid mitt bord, javisst svarade jag. Han beställde också öl och berättade att han hade varit i Taiwan och arbetatsom svetsare i 2 år och var på väg hem till familjen i Sukothai och hans buss skulle gå om 1.5 timme. Ölen försvann fort och jag frågade om jag fick bjuda på en öl (det var roligt att få sällskap) han svarade glatt ja, sedan beställde han öl till mig och nu började jag bli pissenödig och jag frågade om han kunde vakta mitt bagage under tiden, det gjode han gärna sa han, jag kollade bakåt några gånger innan jag gick in på toaletten men han satt kvar, jag kom tillbaka och allt var i ordning och nu frågade han mig om inte jag kunde ta hand om hans grejor medan han gick på dass. Det gjorde jag naturligtvis, och nu var tiden inne för hans buss att gå, så jag sa till honom att det var dags, då svarade han att det var så trevligt att han kunde ta en senare buss. Så han gick och bokade om till en buss som skulle gå efter min. Nu började vi bli lite fulla och han ville att jag skulle följa med till Sukothai och hälsa på hans familj istället för att åka till Udon. Men jag förklarade att det går inte min flickvän vänter, nu kom två thailändska tonåringar och frågade om dom inte fick sitta med oss och vi svarade naturlitvis ja, så nu var vi 4 st som drack öl och hade roligt, nu turades vi om alla fyra att vakta bagage och gå på toaletten och beställa öl, tiden gick jättefort och till slut var det dags för mig att åka, alla fyra följde mig till bussen och hjälpte till att bära mitt bagage och förde ett himla liv på väg till bussen. Gissa om folk kollade en full falang och tre thai i högform, dom stuvade in väskorna och vinkade av mig. Jag ångrar att vi inte bytte adresser för det som man trodde skulle bli en lång väntan slutade som en ovanligt rolig dag. Så kan det gå i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wwwebster Inlagd Augusti 4, 2008 Dela Inlagd Augusti 4, 2008 Det är alltid lika kul att läsa om dina betraktelser och upplevelser från LOS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd Augusti 4, 2008 Dela Inlagd Augusti 4, 2008 Instämmer med föregående skribent! ;D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Augusti 4, 2008 Dela Inlagd Augusti 4, 2008 Isan Lover du är helt iskall! Först fick man läsa om "dina" städerskor och nu det här. Klocka! Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svarten Inlagd Augusti 4, 2008 Dela Inlagd Augusti 4, 2008 QuoteIsan Lover du är helt iskall! Först fick man läsa om "dina" städerskor och nu det här. Klocka! Hej Bohus- och IsanLover! Precis när jag trodde att ditt förråd av roliga historier var på väg att ta slut! Nu måste jag börja tänka om och inse att det kanske inte finns något slut på dina historier! Fortsätt att skriva! Hälsning Svarten P.S. Hur är krabbfisket på västkusten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Augusti 4, 2008 Dela Inlagd Augusti 4, 2008 Hej Svarten Nej det finns många historier kvar men alla är inte rumsrena. Krabbfisket går bra det är mellan 10-20 krabbor i varje bur och nu håller jag på och gör hummertinor det är ju inte så långt kvar tills den säsongen startar, du har ju prövat på krabbfisket lite också nu. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svarten Inlagd Augusti 4, 2008 Dela Inlagd Augusti 4, 2008 Quote Hej Svarten Nej det finns många historier kvar men alla är inte rumsrena. Hej Isan Lover! Men nu finns det tack vore dig delforumet "Nightlife". Där platsar dina icke rumsrena historier. Det passar också väldigt bra med 100 inläggsgränsen. Din hustru har ju ännu inte kommit upp i den nivå och är därmed avstängd därifrån! Hälsning! Svarten P.S. Ha det kul med hummerfiske! Det var kul att testa krabbfiske. Jag skulle också gärna test hummerfiske någon gång! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Augusti 4, 2008 Dela Inlagd Augusti 4, 2008 Hej igen Svarten Jag vet inte om jag vågar ta den risken ändå, dom är inte att leka med om dom blir arga. Hummerfiske kan du prova om du vill det är bara att komma ned. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.