Jump to content
IGNORERAD

Historien bakom din(a) favorit thai-bild(er)

Tujtuj

Recommended Posts

Har du en bild som av någon anledning hör till dina absoluta favoriter? Det kan bero på många saker som objektet i sig själv, en känsla, ett minne eller något helt annat som

gör just den bilden speciell för just dig. Här kan vi dela med oss av dessa och samtidigt försöka berätta lite om varför den är så speciell.

Jag kör igång med en av mina absoluta favoriter som togs på Suvarnabhumi, gissningsvis någon gång i januari -06. Detta var min andra resa till Thailand, och min allra första resa utomlands på egen hand. Anledningen till resan var naturligtvis kärleken :bag: som jag hade "träffat" online ca 4 månader tidigare. Känslan av äventyr och spänning var helt obeskrivlig när jag klev av Thai airs plan på Suvarnabhumi där jag skulle vänta ca 4 timmar innan jag skulle ta planet vidare till Chiang mai. Gången innan jag var i Thailand hade varit något år tidigare och då var fortfarande Don muang i drift vilket alltså gjorde att detta var min första gång på denna, vad jag upplevde det som, gigantiska flygplats som inte ens var helt färdigbyggd ännu.

Efter att ha irrat runt på flygplatsen i jakt på ett lämpligt ställe att tvätta av mig lite hamnade jag på översta våningen längst ner där det fortfarande stog byggnadsställningar och bråte i korridoren. Här hittade jag en nära på övergiven del där det fanns både lediga bänkar och en, bortsett ifrån en städerska som av någon anledning städade denna öde del av flygplatsen, ett helt tomt toalettutrymme. 2-3 chang på bänken senare började jag inse att min strategi som gick ut på att vänta ut städerskan för att få toaletten helt för mig själv inte skulle lyckas. Dels städade hon något så oerhört sakta och dels började mitt Chang-förråd att tryta. Därför rullade jag helt enkelt in mitt bagage på toaletten där jag förmodligen kraftigt chockskadade den stackars städerskan genom att ta av mig övervägande delen av mina kläder för att tvätta av mig och sätta på mig fräscha, mer för klimatet anpassade, paltor.

Väl ute i korridoren igen började en 4:e Chang kännas lockande varpå jag började scanna av området noggrannare än vad jag hade gjort tidigare. Och där, där bakom plywoodskivorna och bråten får jag plötsligt se det som bilden visar. Bilden är ju självklart inget speciellt i sig, men den känslan som jag hade av att vara på andra sidan jordklotet helt själv med några Chang innanför västen och att jag dessutom inom bara några timmar skulle få träffa henne... det är känslan som denna bilden ger mig.

post-5520-072317800 1277426964_thumb.jpg

post-5520-072317800 1277426964_thumb.jpg

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

då det är över 30 år sedan mitt första besök så kann jag tyvärr inte bidra med nått foto men tråden verkar bra hoppas på fler storrys :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

då det är över 30 år sedan mitt första besök så kann jag tyvärr inte bidra med nått foto men tråden verkar bra hoppas på fler storrys :great:

Nu har du nog missuppfattat Clion, det var inte bild från folks första resor Tujtuj efterlyste utan bilder någon har ett speciellt minne av. Dom kan alltså vara tagen när som helst under din livstid.

Tycker det är en bra trådidé av Tujtuj. :great: Finns nog många som sitter på bilder knytna till ett speciellt minne.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...