Jump to content
IGNORERAD

Ansökan om UT för besök


Clash

Recommended Posts

Kan någon vänlig själ hjälpa oss med några funderingar på blanketterna som avser UT för besök, när man är här på besöksvisum och vill stanna längre? Vi svarar så ärligt som möjligt, dock vet jag av erfarenhet att för mycket information oftast är till en nackdel i det här landet och ibland är små oskyldiga modifieringar av sanningen nödvändiga...

Frågeformuläret: Har du planer på att bosätta dig i Sverige? I vårt fall är svaret Ja (inom 1-2 år kanske). Dock har jag för mig att visum ïnte får beviljas om man har planer på att bosätta sig i Sverige... Är det samma med UT för besök och blir det en j-vla miss om vi skriver skriva Ja här?

Ansökan om UT för besök: Barn i Sverige resp. Barn i annat land. Vad menar man här egentligen? Barn som är födda eller vistas i resp land? I senare fallet så har ju föräldrarna minst ett barn i Sverige just nu iom att min tjej är här...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan någon vänlig själ hjälpa oss med några funderingar på blanketterna som avser UT för besök, när man är här på besöksvisum och vill stanna längre? Vi svarar så ärligt som möjligt, dock vet jag av erfarenhet att för mycket information oftast är till en nackdel i det här landet och ibland är små oskyldiga modifieringar av sanningen nödvändiga...

Frågeformuläret: Har du planer på att bosätta dig i Sverige? I vårt fall är svaret Ja (inom 1-2 år kanske). Dock har jag för mig att visum ïnte får beviljas om man har planer på att bosätta sig i Sverige... Är det samma med UT för besök och blir det en j-vla miss om vi skriver skriva Ja här?

Inte för tillfället, kommer jag ihåg att vi skrev där för ca 5år sedan.ett JA där kanske är dummt

Ansökan om UT för besök: Barn i Sverige resp. Barn i annat land. Vad menar man här egentligen? Barn som är födda eller vistas i resp land? I senare fallet så har ju föräldrarna minst ett barn i Sverige just nu iom att min tjej är här...

Kommer ihåg den frågan, svarade ungefär som du skriver, konstig fråga i dessa fall kan tyckas

Vad jag förstår är det viktigaste att ha bra motiv för ansökan om det tillfälliga UT:t.nu är ju sommaren, och din ev sena semester ett bra alternativ.tex

Lycka till, men det går nog bra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Du har någon släkting som fyller jämt, ska gifta sig eller nåt sånt så ange det som skäl att Du vill ha din flickvän kvar så hon får lära sig om svensk kultur och sedvänjor, kultur är alltid inne.det hjälpte oss.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågeformuläret: Har du planer på att bosätta dig i Sverige? I vårt fall är svaret Ja (inom 1-2 år kanske). Dock har jag för mig att visum ïnte får beviljas om man har planer på att bosätta sig i Sverige... Är det samma med UT för besök och blir det en j-vla miss om vi skriver skriva Ja här?

Skriv nej. Det finns ingen anledning att låta Migrationsverket ta del av era eventuella framtidsplaner.

Hoppas det ordnar sig & trevlig midsommar!

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriv nej. Det finns ingen anledning att låta Migrationsverket ta del av era eventuella framtidsplaner.

Hoppas det ordnar sig & trevlig midsommar!

Exakt. En riktig kuggfråga... vid svar ja finns ju risken att migränverket tycker att thaidamen ska åka tillbaka till Thailand och söka "riktigt" UT därifrån.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Rekommenderar att du skriver ett nej. Det är rimligt att tjejen inte bestämt sig för en bosättning när hon är här på ett besök för att se och uppleva Sverige samt se hur pojkvännen bor och lever.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...