Jump to content
IGNORERAD

Bara lite reseminnen från förr


Baa

Recommended Posts

Att lära sig Thailogik är inte alltid lätt.

Året var 1996, Några dagar hade gått på den andra resan som singel till Phuket, hård utgångshastighet gjorde att det slappades rätt rejält.

Efter ett par dagar i solen började dock partytarmen ge sig tillkänna, Nicke, min gamla polare som bodde i KataKalon, eller Karon beach som vi säger, ringdes upp:

”Lite utgång ikväll?

Jo,varför inte, jag kommer över till Patong runt 6 blecket, kan Du boka ett rum åt mig,

Sagt o gjort, ner till receptionen, ”You have one moore room tonight?”

No pompem,

Good, I pay now.

Nyckeln överlämnas och rummet skall inspekteras, naturligtvis kärvade låset och dessutom hade städerskan glömt TV:n på, men va f—n, det är ju Thailand, dessutom var dörren olåst så det var bara att knalla in i alla fall.

Där satt lilla Noi (dom heter ju så) och kollade på Thaisåpa, dessutom var det någon i duschen.

”You stay here in this room?”

Jorå, det gjorde hon minsann, dessutom tillsammans med ”boyfriend farang”.

Jaha, bara att knalla ner och påkalla receptionistens uppmärksamhet.

”Room 6 already occupied”

Hon kollade på nyckelringen och vänder den uppochner, ” not 6, 9 sir”

I organiserade Sverige sätter vi punkten på siffrorna 6 eller 9 på nersidan, inte i Thailand, i varje fall inte i Patong och i synnerhet inte på Patong guesthouse. Mysteriet löst.

Klockan halv 6 på kvällen kommer regnet, klockan 6 kommer Nicke, lätt fuktig och rätt skitig, bilister är som bekant inte speciellt hänsynsfulla mot motorcyklister i Thailand.

”Haru fixat rum?”

Jorå, det var klart, men den gode Nicke hade ingen skjorta att byta med, dessutom hade han glömt tandkrämen så det var dax att knalla in på 7/11, under tiden slängde jag in en skjorta på Nickes rum och hasade mig ner till baren och grundade med en bärs.

Efter 20 minuter kommer Nicke ner och ler med hela ansiktet.

”Jäkla bock, Du kunde förvarnat mig om bruden, hon är ju skitsnygg!”

”Jaha, joo, vadå?

Nicke va sugen ”kom nu så drar vi, Bangla väntar”, upp på MC:n och iväg, väl framme med kall dryck får jag äntligen chansen att fråga vad han menade med ”snygg brud”.

”jo, hon på rummet, kalaspingla!”

Då upptäcker jag ännu en underlighet, skjortan Nicke har på sig är definitivt inte min.

”Va, hade du med dig en skjorta?”

”Nä, tog en i garderoben”

Då gick ljuset upp, Nicke hade även han missat Thailogiken med nyckelringen och helt sonika gått in och duschat på rum 6, hittat lilla Noi och snott ”boyfriend farangs” skjorta.

Tur att boyfriend inte va inne!

Men va f-n, Bangla road låg ju kvar så vad spelar det för roll var pricken sitter på en nyckelring!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Haha fy fan vad bra! :):)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det blir plus och ett gott skratt :great:

skulle nästan trott de va BTT som skrev ni har allt lite same same 55555

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...