Jump to content
IGNORERAD

Barn på burk skulle säljas till södra Thailand


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Fjorton platsburkar med barnfoster i olika storlekar hittades vid ett gammat radhus som brukades av en 59 årig kvinna i Obon Ratchatani.

Kvinnan som heter NängNoi Gawan arbetade som agent för illegala abortkliniker i området dit unga gravida kvinnor skickades.

Agenten hade en överenskommelse med abortklinikerna om att få ta hand om barnliken som aborterades eller föddes fram. De skulle senare säljas för 1000 bath styck till Södra Thailand där de skulle användas av trollkarlar i olika riter med svart magi.

Mitt intryck är att det är synnerligen otrevliga människor som sysslar med denna handel.

post-5068-008513300 1277127214_thumb.jpg

http://www.thairath.nt/region/90968

post-5068-008513300 1277127214_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta måste ju vara någon form av animism, varken Buddhister eller Muslimer håller väl på med "black magic", eller?

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

ja vad skall man säga om ngt sådant, men som sagt det har ju säkert inte med budhismen att göra1

sjukt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Detta måste ju vara någon form av animism, varken Buddhister eller Muslimer håller väl på med "black magic", eller?

Vidrigt som sjutton är det i alla fall.

Det kanske är en sådan där mysko liten folkstam som har ett sådant där obskyrt och utrotningshotat språk som enligt en del förespråkare är jätteviktigt att bevara.

Räddas bör det, men gärna under förutsättning att någon annan är villig att betala det lingvistiska kalaset

;)

Mer Thai Black Magic kommer här (dock utan barnlik, tack o lov):

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

För sex år sedan kunde man läsa följande ruggiga historia

om brända foster och sk Black Magic-Munkar i Saraburi Thailand.

He's an expectant mother's worst nightmare and totally unrepentant. The defrocked Saraburi monk who spent six months in jail for grilling over 1,000 stillborn babies is now Thailand's foremost black magic practitioner.

"I've grilled 1,000 stillborn babies," proclaimed Nain Ae, opening up debate on the ancient Thai practice of kumon tong - grilling stillborn babies to unleash the spirit of the 'Golden Baby.'

The 50-year-old black magician who was previously a monk for 35 years, fears a few things in life and one of them is not appearing in the news.

/ / / / / / / / /

As a monk, Nain Ae was clandestinely supplied stillborn babies from hospitals and abortion clinics. The choicest came from the womb on Sunday, and the best day to grill them was a Tuesday, according to him. Who am I to argue? To conjure up the 'baby spirit,' it has to be grilled in the ordination hall. This explains why Nain Ae's ranch is strategically placed next door to a temple.

Before grilling began, Nain Ae would bend the fetus into position and hold it with chicken wire. "The most requested position is vertical," he explains, sparing me no detail as he points to his beaded showpiece," so the Golden Baby can be carried around for good luck in either a handbag or trouser pocket."

He'd then wrap the stillborn in sacred cloth with Buddhist designs, and roast the stillborn over hot coals for four hours until mummified, "With only the skin stretched over the skeleton, he elaborates. "It's important to pray into the fetus the whole time, telling it to be a good spirit for it's master, and to bring him prosperity."

"I tell my customers they must give offerings of Coke and sweets to the spirit baby. If they don't, I warn them, the spirit of kumon tong will dance on the end of their beds in the twilight hours, terrorizing their owners out of their own homes." As a follow up service, Nain Ae performs exorcisms. "But they don't come cheaply."

Asked if he'll resume grilling babies after his ban of practicing black magic expires this year, Nain Ae gives a cautious smile and says with equanimity: "I don't grill babies anymore." But that doesn't mean he won't dabble in black magic for the right price. "I'm always for hire," he says, adding that introducing you to a baby griller practitioner, "isn't breaking the law."

Läs hela artikeln här:

http://tripatlas.com/articles/97/The_Black_Magic_Monk_in_Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag finner inte ord för detta. Sjukt är för svagt.

Så förnedrande för de stackars mödrarna och de döda barnen! Jag upphör aldrig att förvånas över mänsklighetens råhet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Ibland behövs vi skakas om och se verkligheten.

Tack för det Siam Nilsson..

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tja.

Ibland behövs vi skakas om och se verkligheten.

Tack för det Siam Nilsson..

/mvh

Det var också en del av mitt syfte – ibland är det nyttigt med en ”vidrig” ögonöppnare och ett komplement till den asiatiska ”Sörgårdsidyll” som andra forumdeltagare alltid envisas med att se, höra och förmedla.

Vi människor behöver ibland påminnas om att vi faktiskt är komplicerade varelser på både gott och ont.

Och det som brukar falla innanför den gängse ramen för ”onska” finns faktiskt där dagligen fullt synligt omkring oss om vi bara är vaksamma och öppna till sinnet.

Om vi däremot på grund av önsketänkande, skygglappar för ögonen och intryckt vadd i öronen ändå slumrar till och sänker garden – ja då befinner vi oss förr eller senare under en ny despots förtryck, och vi skakar då uppgivit på huvudet och undrar "Hur kunde det ske???".

Bli inte den som slår först - men håll gärna upp garden. :great:

S-M

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är övertygad om att det finns föräldrar som säljer sina levande barn. Har jag rätt eller fel ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag är övertygad om att det finns föräldrar som säljer sina levande barn. Har jag rätt eller fel ?

Fritz..

Det var mycket vanligt på 70 talet att detta hände.

Många utav ungarna vart bort adobterade till Swedala.

När beslutet togs i BKK i en domstol,så visste man att det inte allt låg rätt till.(Men men)

Även dom adoptions byråer som fanns här i Sverige visste om detta. (En är fortfarande verksam i dag och gick ut för ett par år sedan och talade om att dom skämdes för vad dom gjort)

Jag hjälpte en person på T.T. som just råkat ut för det här.

Personen i fråga fick sedan kontakt med sin mamman efter 38 år,och som hela tiden trott att barnet var dött.

I dag kan det nog förekomma inom landet,min inte så mycket över gränserna får vi hoppas.

Men tillbaka till ämnet, som är mycket skrämmande.

Det var nog i Ubon Ratchatani det hände?

Det har varit mycket snack om straff satser sista tiden i forumet.

Jag tänker på vår egen medicinman från Pattis.

Detta borde väl vara ett döds straff,eller?

It is a wonderful world we living in.

Försök och ha en bra dag efter detta:(

Ja,som ni kanske märkt redan lider jag av DYSLEXI :respect:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...