Jump to content
IGNORERAD

Så luras svenska män


Joints

Recommended Posts

Svd uppmärksammar att svenska män luras på nätet, en länk och en till.

En reporter har wallraffat och får en samling kärlekstörstande svar från "Irina" som egentligen verkar ha klistrat in namnet i ett standardformulär.

I den andra artikeln kan man läsa om män som med stora förväntningar och blommor i handen väntar på Arlanda helt förgäves.

Inget direkt om Thailand men fenomenet känns nog igen så därför hör denna hemma här ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    15

  • Baabar

    11

  • Joints

    9

  • Baa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Svd uppmärksammar att svenska män luras på nätet, en länk och en till.

En reporter har wallraffat och får en samling kärlekstörstande svar från "Irina" som egentligen verkar ha klistrat in namnet i ett standardformulär.

I den andra artikeln kan man läsa om män som med stora förväntningar och blommor i handen väntar på Arlanda helt förgäves.

Inget direkt om Thailand men fenomenet känns nog igen så därför hör denna hemma här ändå.

Undrar om det är liknande upplägg på dom email som drabbar BTT efter att hans mailadress scannats av härifrån Mpr? Känns svaren standardiserade BTT?

Undrar också lite över hur mycket "Irina" och hennes gelikar kan förväntas tjäna på att endast begära pengar till visum och flygbiljetter av dom antagligen få procenten män som går på grejen. Alltså hur många timmar får dom lägga ner per tusenlapp intjänad? Kanske inte är så lättförtjänta pengar trots allt eftersom många mailkonversationer nog rinner ut i sanden pga det tilltänkte offret inte går på det hela. Men det är klart, med standariserade utskick och bulkmail så kan ju tidsåtgången per presumtivt offer minimeras.

Och tyvärr, så länge det finns män som agerar tämligen naivt och huvudlöst så lär inte fenomenet försvinna.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det är liknande upplägg på dom email som drabbar BTT efter att hans mailadress scannats av härifrån Mpr? Känns svaren standardiserade BTT?

Undrar också lite över hur mycket "Irina" och hennes gelikar kan förväntas tjäna på att endast begära pengar till visum och flygbiljetter av dom antagligen få procenten män som går på grejen. Alltså hur många timmar får dom lägga ner per tusenlapp intjänad? Kanske inte är så lättförtjänta pengar trots allt eftersom många mailkonversationer nog rinner ut i sanden pga det tilltänkte offret inte går på det hela. Men det är klart, med standariserade utskick och bulkmail så kan ju tidsåtgången per presumtivt offer minimeras.

Och tyvärr, så länge det finns män som agerar tämligen naivt och huvudlöst så lär inte fenomenet försvinna.

Ja, det är nog som du säger att det är de standardiserade mailen som spara tid och därför genererar pengar. Irina svarar inte på frågor men berättar gärna historier från sin vardag vilket tyder på att det räcker med en uppsättning olika historier för att "underhålla" flera hundra olika förhållanden. Om då bara några procent nappar kan det bli en riktigt bra månadslön. Ett vidrigt lurendrejeri är det iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints

Och hur många lurar inte Thaidamer i Los då, har aldrig hört och sett så många miljonärer som i Pattaya.

Dom har kanonjobb med topplön, bor i dom centrala delarna i sin stad och dom flesta i en trea eller fyra

För att inte tala om sina bilar/båtar/mc för dom har rubbet och givitvis en sommastuga på en strandtomt.

Har hör detta skrävel hur många gånger som helst. både i samma bord och bordet i jämte, även från personer i samma hotell.

Redan där spricker bubblan då jag sällan bor på dyrare hotell än omkring 1000-1200 baht, och i Pattaya bor jag jämt på Twin Palms Resort 800 baht natten.

För att inte tala om deras sätt hur dom är man kan kolla hur dom äter, dom sitter med armen runt tallriken och hugger i sig allt med en sked som att nån skulle stjäla maten för dom.

Tycker det lika roligt varje gång att se dom så kallade miljonärerna, för pengar det har dom bara för att se den sista veckan då dom knappt gör något alls för pengarna börjar sina.

Jag är ganska säker på att dom flesta har sett dom så kallade 4 veckorsmiljäner, och hört deras skrävel.

Nä tacka vet jag folk som har fötterna på jorden och är sig själva, men vissa måste få utlopp av att vara rik och ljuga för dom små liven att dom har en hittat en prins.

För att sedan komma till svedala och bo i en etta i en förort, medans mannen jobbar på bruket.

Jag undrar vad han säger till damen när hon ser sanningen, ljuger då igen och säger att firman har omkull och han fått börja om från början.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints

Och hur många lurar inte Thaidamer i Los då, har aldrig hört och sett så många miljonärer som i Pattaya.

Dom har kanonjobb med topplön, bor i dom centrala delarna i sin stad och dom flesta i en trea eller fyra

För att inte tala om sina bilar/båtar/mc för dom har rubbet och givitvis en sommastuga på en strandtomt.

Har hör detta skrävel hur många gånger som helst. både i samma bord och bordet i jämte, även från personer i samma hotell.

Redan där spricker bubblan då jag sällan bor på dyrare hotell än omkring 1000-1200 baht, och i Pattaya bor jag jämt på Twin Palms Resort 800 baht natten.

För att inte tala om deras sätt hur dom är man kan kolla hur dom äter, dom sitter med armen runt tallriken och hugger i sig allt med en sked som att nån skulle stjäla maten för dom.

Tycker det lika roligt varje gång att se dom så kallade miljonärerna, för pengar det har dom bara för att se den sista veckan då dom knappt gör något alls för pengarna börjar sina.

Jag är ganska säker på att dom flesta har sett dom så kallade 4 veckorsmiljäner, och hört deras skrävel.

Nä tacka vet jag folk som har fötterna på jorden och är sig själva, men vissa måste få utlopp av att vara rik och ljuga för dom små liven att dom har en hittat en prins.

För att sedan komma till svedala och bo i en etta i en förort, medans mannen jobbar på bruket.

Jag undrar vad han säger till damen när hon ser sanningen, ljuger då igen och säger att firman har omkull och han fått börja om från början.

Mvh

Nerike

Jag kommer ihåg en fd arbetskompis som alltid presenterade sig som läkare eller stridsflygare på krogen här hemma.. i syfte att få ligga. Och jovisst, det funkade ibland.

En annan jag påminns om brukade alltid växla till sig en tiotusenlapp att ha i börsen och vifta lite i förbifarten med när han bjöd tjejer på drinkar.

Fast det handlade alltså om naiva svenska tjejer dessa killar försökte manipulera till ryggläge och inte thailändska. Fast same same...

Naivitet respektive förslagenhet är nog inte några könsrelaterade egenskaper..Lurendrejare samt lurade finns naturligtvis av båda kön.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints

Och hur många lurar inte Thaidamer i Los då, har aldrig hört och sett så många miljonärer som i Pattaya.

Dom har kanonjobb med topplön, bor i dom centrala delarna i sin stad och dom flesta i en trea eller fyra

För att inte tala om sina bilar/båtar/mc för dom har rubbet och givitvis en sommastuga på en strandtomt.

Har hör detta skrävel hur många gånger som helst. både i samma bord och bordet i jämte, även från personer i samma hotell.

Redan där spricker bubblan då jag sällan bor på dyrare hotell än omkring 1000-1200 baht, och i Pattaya bor jag jämt på Twin Palms Resort 800 baht natten.

För att inte tala om deras sätt hur dom är man kan kolla hur dom äter, dom sitter med armen runt tallriken och hugger i sig allt med en sked som att nån skulle stjäla maten för dom.

Tycker det lika roligt varje gång att se dom så kallade miljonärerna, för pengar det har dom bara för att se den sista veckan då dom knappt gör något alls för pengarna börjar sina.

Jag är ganska säker på att dom flesta har sett dom så kallade 4 veckorsmiljäner, och hört deras skrävel.

Nä tacka vet jag folk som har fötterna på jorden och är sig själva, men vissa måste få utlopp av att vara rik och ljuga för dom små liven att dom har en hittat en prins.

För att sedan komma till svedala och bo i en etta i en förort, medans mannen jobbar på bruket.

Jag undrar vad han säger till damen när hon ser sanningen, ljuger då igen och säger att firman har omkull och han fått börja om från början.

Mvh

Nerike

Hej Nerike,

Det här verkar vara ett kärt ämne för dig. Själv så har jag ingen aning om hur många som luras i Pattaya men jag är inte så naiv att jag enbart tror att det är män som blir lurade. Att en gubbe sitter och skryter eller hittar på om sin förmögenhet bryr jag mig inte om det minsta och kan inte heller komma på att jag har hört något liknande i första hand. Det är hans problem och inte mitt. Jag ser inga större likheter mellan avancerade kärleksbedrägerier på Internet och fall där en gubbe måste hitta på för att göra sig själv intressant. Att folk har en tendens att försköna sig själva är väl ganska vanligt överallt. Om man utnyttjar det till att luras eller utnyttja någon är det givetvis fel men det är väl inte det som är frågan här.

Jag länkade till artiklarna ovan med syfte att om så bara en person vaknar upp så har det gjort nytta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är nog som du säger att det är de standardiserade mailen som spara tid och därför genererar pengar. Irina svarar inte på frågor men berättar gärna historier från sin vardag vilket tyder på att det räcker med en uppsättning olika historier för att "underhålla" flera hundra olika förhållanden. Om då bara några procent nappar kan det bli en riktigt bra månadslön. Ett vidrigt lurendrejeri är det iaf.

Ja, stackars, stackars dessa män som blir lurade på detta sätt. Det finns ju inte på kartan att någon kvinna kan tänkas vara så förslagen och lömsk.

En stor och sensationell företeelse är vad det är, som här kommer i dagen.

Kanske bäst att sätta ut skylten :ironi:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Joints

Och hur många lurar inte Thaidamer i Los då, har aldrig hört och sett så många miljonärer som i Pattaya.

Dom har kanonjobb med topplön, bor i dom centrala delarna i sin stad och dom flesta i en trea eller fyra

För att inte tala om sina bilar/båtar/mc för dom har rubbet och givitvis en sommastuga på en strandtomt.

Har hör detta skrävel hur många gånger som helst. både i samma bord och bordet i jämte, även från personer i samma hotell.

Redan där spricker bubblan då jag sällan bor på dyrare hotell än omkring 1000-1200 baht, och i Pattaya bor jag jämt på Twin Palms Resort 800 baht natten.

För att inte tala om deras sätt hur dom är man kan kolla hur dom äter, dom sitter med armen runt tallriken och hugger i sig allt med en sked som att nån skulle stjäla maten för dom.

Tycker det lika roligt varje gång att se dom så kallade miljonärerna, för pengar det har dom bara för att se den sista veckan då dom knappt gör något alls för pengarna börjar sina.

Jag är ganska säker på att dom flesta har sett dom så kallade 4 veckorsmiljäner, och hört deras skrävel.

Nä tacka vet jag folk som har fötterna på jorden och är sig själva, men vissa måste få utlopp av att vara rik och ljuga för dom små liven att dom har en hittat en prins.

För att sedan komma till svedala och bo i en etta i en förort, medans mannen jobbar på bruket.

Jag undrar vad han säger till damen när hon ser sanningen, ljuger då igen och säger att firman har omkull och han fått börja om från början.

Mvh

Nerike

Med Pokahontas påslakan i sängen eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Redan där spricker bubblan då jag sällan bor på dyrare hotell än omkring 1000-1200 baht, och i Pattaya bor jag jämt på Twin Palms Resort 800 baht natten.

För att inte tala om deras sätt hur dom är man kan kolla hur dom äter, dom sitter med armen runt tallriken och hugger i sig allt med en sked som att nån skulle stjäla maten för dom.

Mvh

Nerike

Min egen erfarenhet är att ju dyrare och flottare jag har bott i Thailand, ju opersonligare och tristare har vistelsen på hotellet varit. Ville jag på min semester istället ha en omhuldad och vaderad tillvara så finns det ju madrasserade inrättningar till buds.

Favorithotellet i Pattaya är trots sin mediokra standard ”Midtown Inn”.

Där bor man i ett Air-cond-rum till en kostnad av ca 400 bath dygnet.

Förmodligen gör det centrala läget och priset att en hel del udda och vingliga karaktärer lockas till det stället.

Aldrig en dag utan ett gapskratt och märkliga upptåg från både gäster och personal.

”Fawlty Towers” ligger hästlängder efter ”Midtown Inn”.

Mänskligheten är som den är, på gott och ont.

”Mer eller mindre så lurar alla varandra efter bästa förmåga”

eller som en viss Amerikanare beskrev det

"There's a sucker born every minute.".

http://www.historybuff.com/library/refbarnum.html

Ett lyhört öra, ett vaket öga och ett öppet sinne brukar i alla fall

fäkta bort de tydligaste lurendrejarna, om nu det är någon tröst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det är liknande upplägg på dom email som drabbar BTT efter att hans mailadress scannats av härifrån Mpr? Känns svaren standardiserade BTT?

Är det inga andra som fått mail från olika damer?

Jag har fått från en norska, två ryskor och en dam från Senegal.

En påstår att jag kontaktat henne från en kontaktsida på nätet trots att jag aldrig varit registrerad på någon sådan.

Jag tänkte svara först för att se vad de skulle hitta på men avstod.

Norskan skrev ett otroligt långt brev och en bild där det inte var någon tvekan om vad hon använde som bete för att få någon kärlekskrank man på kroken.

Det brevet var lite långt men jag kopierar in de andra så kan ni se om någon av er fått något liknande.

Hello, how you today??? You probably haven't remember me. My name is

Ekaterina. You to me have left e-mail in e-kontakt.se. But I have not written to you because i haven't Internet. Now I have possibilities to speak with you.

About me, i can tell you that i like to spend my time with people that i

like most and i would like ti enjoy my time with someone who likes to

enjoy the life and likes me no only because the appearance, also for i

have inside of me. I enjoy staying active. I like to go out, laugh, and

have a good time . Although my job is a responsible one, I do not take

myself or life too seriously. I want to fully enjoy life with a special

person. Please tell me some more about yourself. What are your hopes and

dreams? What do you do for work? I hope to see your answer and we could

get acquainted. Ekaterina.

post-5673-089619600 1277119889_thumb.jpg

Hello!!! I hope to you it will be pleasant to receive attention from the Russian girl and you will not disregard my letter. I the lonely Russian girl and very much want to find the man for romantic relations, but I think, what even the friendship can destroy my loneliness... Write to me in any case... You have very much liked me. I very much would want to get acquainted with you closer. To receive pair a photo from you it would be fine. Write to me on email: Xxxxxx@yahoo.com. I shall be glad to answer you. My name is Olga. I live in Moscow.

post-5673-031656900 1277119916_thumb.jpg

My dearest one,

How is your day?.

Mine is a little bit cold over here in Dakar Senegal.

My name is peace Gukama I 'm 22, from Ivory Coast in

West Africa,5.11ft tall, Fair in complexion,(never

married before )presently, i am residing in the

refugee camp here in Dakar, as a result of the civil

war that was fought in my country.

My late father! Dr, Frank Gukama, was the managing

director of Gukama and Associates (Ltd), and he was

the personal advicer to the former head of state,

before the rebel's attacked our house one early morning

they killed my mother, also with my father in cold blood.

It was only me that is alive now,but I managed to make

my way to a near by country Senegal, where i am living

now in a refugee camp,and this computer is belonging

to a revrend that has the church here in the camp.

I would like to know more about you.Your like's and

dislike's,your hobbie's and what you are doing

presently.

I will tell you more about myself, in my next mail.

Attached here, is my picture.

Hoping to hear from you soonest,

Miss peace

post-5673-089619600 1277119889_thumb.jpg

post-5673-031656900 1277119916_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som inte fått det som kallas Nigeriabrev ? Många gick helt otroligt på det och förlorade pengar.

Om någonting ser ut för bra för att vara sant så är det förmodligen inte det heller..

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej Nerike,

Det här verkar vara ett kärt ämne för dig.

Själv så har jag ingen aning om hur många som luras i Pattaya men jag är inte så naiv att jag enbart tror att det är män som blir lurade.

Nu när du nämner detta, så blir jag också lite osäker.

Sedan jag köpte nya glasögon (och synade mig själv i spegeln) har jag också börjat undra

om det verkligen finns kvinnor i Pattaya som luras?

Ett flertal gånger har exempelvis personalen i vattenhålen

ropat efter mig - "Hello handsome man!"

Inte kan de väl ha menat motsatsatsen?

- Nej det vill jag verkligen inte tro :whistle:

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte kan de väl ha menat motsatsatsen?

- Nej det vill jag verkligen inte tro :whistle:

Inte jag heller. De säger rakt ut vad jag själv tänker när jag får syn på mig själv.

De har med andra ord god smak och det kan man ju inte klandra dem för. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Inte jag heller. De säger rakt ut vad jag själv tänker när jag får syn på mig själv.

De har med andra ord god smak och det kan man ju inte klandra dem för. ;)

Tack - Så skönt att du bekräftade att det jag innerst inne visste.

Damerna kan naturligtvis med sin stora erfarenhet och sin selektivt iakttagande blick urskilja

en verkligt ”Handsome man”.

Beach Road – Here I come!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag får såna brev hela tiden men dom sorteras som spam.

Det är först när jag går igenom spam korgen ifall nått viktigt brev slunkit genom som jag ser dom.

Det är då alla fall en 10-20st varje vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tydligen så finns det gott om gubbar i Phuket som blir lurade på sina husinköp mm?

http://www.phuketgazette.net/archives/articles/2010/article8850.html

PHUKET: Thai-foreigner relationships accounted for well over half of all contested divorces in Phuket last year, according to the new chief justice of the Phuket Provincial Juvenile and Family Court (PPJFC).

Chief Justice Methinee Thipmonthian said at a press conference earlier this month that in 2009 there were 24 Thai-foreigner divorces contested in Phuket, out of a total 36 cases for the year. There have been 8 Thai-foreigner cases so far this year.

In Thailand divorcing can be as simple as going to the local district office and signing divorce papers. However, if there is a dispute the case is forwarded to the PPJFC.

The majority of the divorces in question were filed by the husband on the grounds that the wife was misusing jointly owned property for her own benefit.

In many cases an estranged wife sold property registered in her name and refused to give her husband his share, leading him to file for divorce in order to be properly compensated. If the couple had children, the father usually sought rights over the child.

In a minority of cases the wife filed for divorce, seeking custody of any children because the husband was allegedly unfaithful.

Around 80 to 90% of contested divorces in 2009 were successfully arbitrated by a PPJFC-sponsored mediation process, forgoing litigation.

Chief Justice Methinee said, “If the couples don’t cooperate and act responsibly in solving family conflicts, it will have an impact on their children in the short or long term.”

The majority of juvenile cases in the PPJFC involved 13-18-year-olds from broken homes without the understanding and warmth that can prevent delinquent behavior. These youngsters tend to be lazy and don’t want to study or work, preferring to hang out with friends and join motorbike gangs, she said.

Chief Justice Methinee said robbery is the most common juvenile crime, especially motorbike theft.

The thieves tend to be easily caught because they are not professionals and instead of selling the parts simply ride them with their friends, she said.

PPJFC statistics for juvenile crime cases show that in 2009 there were 147 robbery and 112 drug cases – 54 for ya bah (methamphetamine), 32 for kratom (similar to marijuana), AND 26 for marijuana).

In the first five months of 2010 there have been 88 robbery cases and 54 for drugs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hello

My name is Stella I saw your email today

and became interested in you.

That we may find our selves being in love together

as life partner.

please if you will like to know more about

me or see my picture send me

email on my Email address so that i will

reply you with my picture and tell you more

about me. (gaistella@yahoo.com) is my email address

Thanks and remain bless.

Stella

PLEASE CONTACT ME HERE (gaistella@yahoo.com)

Man kanske skulle kontakta Stella och se vad som händer?

Jag får dagligen mejl typ detta känns det som.

Man kan undra när jag mejlade henne? Det kanske är dags att sluta med spriten :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får aldrig mail från tjejer som vill ha kontakt, de enda mail jag får är från Negrianska män som vill ha hjälp med att föra ut sin pengar från Nigera och erbjuder att ge mig 50%. Jag är alltid lika lockad till att svara :dance:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får aldrig mail från tjejer som vill ha kontakt, de enda mail jag får är från Negrianska män som vill ha hjälp med att föra ut sin pengar från Nigera och erbjuder att ge mig 50%. Jag är alltid lika lockad till att svara :dance:

De breven får jag också, man kanske skulle säga upp sig och ägna sig åt att hjälpa dem istället? Verkar ju vara lukurativt och då skulle man ju har råd att internetdejta också :whistle:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får såna brev hela tiden men dom sorteras som spam.

Det är först när jag går igenom spam korgen ifall nått viktigt brev slunkit genom som jag ser dom.

Det är då alla fall en 10-20st varje vecka.

Hej jag är lite avis på dig om du får så många närmanden.Jag är i.o.f.s.datoroskuld

om man nu kan kalla det så.Kan det vara så att du tidigare varit inne på kontakt-

sajter.Och som jag tidigare har berättat så har jag en älskling,men det är ju

spännande ändå. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints

Och hur många lurar inte Thaidamer i Los då, har aldrig hört och sett så många miljonärer som i Pattaya.

Dom har kanonjobb med topplön, bor i dom centrala delarna i sin stad och dom flesta i en trea eller fyra

För att inte tala om sina bilar/båtar/mc för dom har rubbet och givitvis en sommastuga på en strandtomt.

Har hör detta skrävel hur många gånger som helst. både i samma bord och bordet i jämte, även från personer i samma hotell.

Redan där spricker bubblan då jag sällan bor på dyrare hotell än omkring 1000-1200 baht, och i Pattaya bor jag jämt på Twin Palms Resort 800 baht natten.

För att inte tala om deras sätt hur dom är man kan kolla hur dom äter, dom sitter med armen runt tallriken och hugger i sig allt med en sked som att nån skulle stjäla maten för dom.

Tycker det lika roligt varje gång att se dom så kallade miljonärerna, för pengar det har dom bara för att se den sista veckan då dom knappt gör något alls för pengarna börjar sina.

Jag är ganska säker på att dom flesta har sett dom så kallade 4 veckorsmiljäner, och hört deras skrävel.

Nä tacka vet jag folk som har fötterna på jorden och är sig själva, men vissa måste få utlopp av att vara rik och ljuga för dom små liven att dom har en hittat en prins.

För att sedan komma till svedala och bo i en etta i en förort, medans mannen jobbar på bruket.

Jag undrar vad han säger till damen när hon ser sanningen, ljuger då igen och säger att firman har omkull och han fått börja om från början.

Mvh

Nerike

Men då ligger väl dom killarna och thaidamerna lika då :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då ligger väl dom killarna och thaidamerna lika då :)

Håller med.Man måste ju kunna säga att det står 1-1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst blir vi killar lurade emellanåt. Är det någon mer än jag som hört tjejer säga, att "svenskar och finnar är lättast att lura"? Men visst kan vi också dra en vals som mycket riktigt påpekas här ovan. Många tjejer är mycket skeptiska om man påstår att man är ogift och synar noga fingret om där finns märken efter ringen. Sedan internet blev poppis så har lurendrejerierna ökat - helt klart. Det finns gott om killar som sitter med lång näsa och urgröpt plånbok, men det finns även en hel del besvikna flickor. Jag träffade en i Udon Thani förra året och skrev om henne i "Pims historia". Klantigt nog såg jag inte upp när jag publicerade berättelsen utan den hamnade i kategorin "Nyheter om Thailand", men de flesta här har väl hittat den ändå.

Livet är som en påse - tomt och innehållslöst tills man fyller det med något.

/Pastor Jansson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...