JohanB Inlagd Juni 20, 2010 Dela Inlagd Juni 20, 2010 Tänk på det här om ni blir erbjuden billig whisky i nåt gatustånd eller nån annan skumt försäljningsställe!! Fortsättning följer. Kolla in dunkarna!!! Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd Juni 20, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2010 Fortsättning. Har Black Labeln smakat lite konstigt i bland??? Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd Juni 20, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2010 Den huvudansvarige fabrikören Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 20, 2010 Dela Inlagd Juni 20, 2010 Hej JohanB, Minst sagt intressanta bilder... får man fråga om du tagit dom själv eller var har du annars fått dom från? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd Juni 20, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2010 Hej JohanB, Minst sagt intressanta bilder... får man fråga om du tagit dom själv eller var har du annars fått dom från? Herr Chang har talat. Hej, Ja det är skrämmande bilder för vänner av god whisky. Nej, jag har inte tagit dom. Min fru har snappat upp bilderna från en vän i Thailand. Det är troligtvis polisens egna bilder från ett tillslag som har läckt ut. Annars har jag inga mer uppgifter om ursprunget. Får försöka googla.men det här är väl inget som TAT vill ska publiceras. Det finns mycket etiketter, kartonger, kapsyler och "skattekvittoremsor" på bilderna som verkar väldigt proffsigt tillverkade. Det behövs ju specialtillverkade stansverktyg för att göra etiketterna och kartongerna och kapsylerna, så det här är nog en omfattande företeelse och tillslaget bara "toppen av ett isberg". Ursprung på etiketterna/kartongerna/kapsylerna mm är troligtvis Kina, då det fodras lite industriell kapacitet för att göra. Det är en påse med mycket fräscha obrutna kapsyler som polismannen håller i på den första bilden. Tomflaskorna verkar vara original och samlas/köps nog in från barer / hotell / glashandlare. Se bilderna med tomglas. Fanns alla sorter där. Mannen med det thailändska ID-kortet har ett typiskt kinesikt namn och adress i Chiang Mai, enligt ID-kortet. En bil, enligt bilden nedan, togs också i beslag vid tillfället. Men det är en nybilsskylt och inte så stor upplösning på foto, så man ser inte vem bilhandlaren är eller hans telefonnummer. Inte så frestande längre att köpa billig whisky mm i stånden:diablo:, speciellt vid gränsövergångarna till Burma. Jag kommer avgjort bara att handla på specialaffärer eller typ Makro /BigC /FoodLand i framtiden. Nån förfalskad Chang har jag gud-ske-lov inte sett till (än.) Johan Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.