Jump to content
IGNORERAD

Sicken djävla skit


Vaxet

Recommended Posts

Varför irritera sig på Vaxet, han skriver ju bara självupplevda saker och situationer, en sorts prylBTT som tycker om att sticka ut lite extra.

Tycker det var rätt kul skrivet, samtidigt som jag kommer att tänka på allt annat som hänt honom och hans omgivning de senaste åren, hade jag varit i samma sits hade nog jag också dragit. Sicken dj-a skit han varit med om! :wai:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    9

  • Vaxet

    6

  • GammalDansken

    6

  • JohanB

    5

Mest aktiva i denna tråd

Baa,

Tror Nonki mer förmedlar vad han själv kände vid sitt återvändande till Sverige.

Nonkis inlägg passar ju Vaxets person lika bra som en fot i handsken. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,

Tror Nonki mer förmedlar vad han själv kände vid sitt återvändande till Sverige.

Nonkis inlägg passar ju Vaxets person lika bra som en fot i handsken. :)

Du är absolut mer kvalificerad att ha omdömen om personerna som jag aldrig träffat, just därför att det är så kommer olika synvinklar om folk o fä fram i ett internetforum, och kanske, kanske, finns det även en liten spegling av personen i fråga som upptäcks vid en dataskärm som man inte ser IRL.

Bara spekulerar lite i ensamheten hemma i Stockholm, men nu är det sol o varmt, ut o kolla blondiner...inte mycket av den varan i risbyn Udon.

Hade'

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Vaxet.

Men då är det ju jävligt skönt för dig att du flyttat från Thailand!! Du slipper att ondgöra dig över allt dåligt skit som kommer från det landet!!

Eller du kommer nu, som hemvändande svensk, att bli som en som slutat röka och som sitter och klakar på alla som röker och hur illa det luktar, fast vederbörande har själva rökt tidigare?

Koppla av, Vaxet. Du är säker nu i den svenska ankdammen och kan luta dig tillbaka i din fåtölj och titta på Allsång på Skansen. Att allt du köpt och gjort i Thailand nu är skit kan du bara bortse ifrån och försöka glömma hela episoden med ditt Thailandsleverne och stoppa undan den i ditt fack av alla misstag du gjort i livet.

MVH Nonki

Nej då Nonki jag ser inte mina nästan 10 år i Thailand som ett misslyckande, snarare tvärtom och jag är faktiskt rätt säker på att jag kommer bo där igen.

Huset finns kvar och bara barnen blir lite äldre så är nog Thailand en perfekt bostadsort för oss.

Tillskillnad från dig så har jag ju faktiskt bott i Thailand på riktigt, inte bara turistat där, från en barstol på Soi Diana ser man ju inte så mycket av Thailand.

Så mina erfarenheter av Thailand är självklart annorlunda än dina, att många saker jag köpt har varit av undermålig kvalitet har inget med vad jag tycker om Thailand att göra, och andra här har ju andra erfarenheter av produkter köpta i Thailand. Jag har väl antagligen haft otur när jag köpt saker som sedan gått sönder i det närmaste omgående.

Min fru och mina barn är både Thailändare och svenskar, jag föraktar knappast det land min familj kommer ifrån och där mina barn är födda, nej jag älskar detta land.

Men man kan ju fråga sig varför du själv bor i Sverige och i praktiken aldrig besöker Thailand, du skriver ju med förakt om den "svenska ankdammen" ,och "allsång på Skansen" tycks för dig vara det ultimata sättet att självplåga sig själv.

Eller var det bara så att ditt svar kom efter ett antal groggar då du vågade ta sats och hoppa på mig ännu en gång, bara för att jag aldrig har eller kommer bli medlem i din lilla lilla fanklubb.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra skrivet Nonki

Skulle inte kunnat sagt det bättre själv. Är man nu så trött och hatiskt mot sitt tidigare så älskade Thailand så finns det ju andra länder i området att flytta till

men för en del verkar det bara finnas Thailand och Sverige på kartan. Sen vet jag folk som säger att dom har "flyttat" till Thailand men flyttar hem efter ett tag

pga pappaledigheten har tagit slut eller baren man köpte in sig i inte var så lönsam och då börjar med ursäkter som mätt på Thailand mm för att förtränga att dom vart tvugna att åka hem igen.

Nä nu får åren gå fort till pension så man kan flytta ner innan man blir mätt på asien.

//Broskan

Är det så att du upplever mig som hatiskt mot Thailand så snälla du "läs om sakta, försök att förstå vad du läser" funkar inte det så försök igen.

Varför irritera sig på Vaxet, han skriver ju bara självupplevda saker och situationer, en sorts prylBTT som tycker om att sticka ut lite extra.

Tycker det var rätt kul skrivet, samtidigt som jag kommer att tänka på allt annat som hänt honom och hans omgivning de senaste åren, hade jag varit i samma sits hade nog jag också dragit. Sicken dj-a skit han varit med om! :wai:

Du har helt rätt Baa, jag skriver här för att det roar mig och jag tillhör den skara som inte bara ger kritik till de som skriver utan också försöker skriva något, ofta då om mitt liv i Thailand och händelser där som jag varit med om.

Det är också sant att jag råkat ut för en hel del de senaste åren, otur kan man väl säga, men om Thailand tycker jag ändå.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hejsan Vaxet.

Men då är det ju jävligt skönt för dig att du flyttat från Thailand!! Du slipper att ondgöra dig över allt dåligt skit som kommer från det landet!!

Eller du kommer nu, som hemvändande svensk, att bli som en som slutat röka och som sitter och klakar på alla som röker och hur illa det luktar, fast vederbörande har själva rökt tidigare?

Koppla av, Vaxet. Du är säker nu i den svenska ankdammen och kan luta dig tillbaka i din fåtölj och titta på Allsång på Skansen. Att allt du köpt och gjort i Thailand nu är skit kan du bara bortse ifrån och försöka glömma hela episoden med ditt Thailandsleverne och stoppa undan den i ditt fack av alla misstag du gjort i livet.

MVH Nonki

Ibland säger ett inlägg ohyggligt mycket om en person. Långt mkt mer än om den person som står som måltavla i ett misslyckat karaktärsmord - som aldrig blir mer än ett pinsamt dåligt försök och endast vittnar om bristen på finess och känsla.

Själv tolkar jag det som Vaxet är tillräckligt säker i sin relation till Thailand. Detta efter ha levt och verkat här under lång tid. Tillräckligt säker för att kunna vara kritisk till det som han upplever att funka mindre bra. Han är ingen krystad och ytlig Thailandsälskare som behöver låtsas som att Thailand är ett felfritt paradis.

Jag bor i Thailand. Jag tycker det finns massa negativa saker med Thailand. Konstigt vore det annars.

Måste jag flytta nu?

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Några verkar ha glömt att det faktisk är tillåtet att tycke vad man vill

- även om Thailand och, hör och häpna, även om det inte är odelat positivt.

Bra poäng där av Vaxet, att Nonki i praxis (och antagligen omedvetet) nedvärderar sitt eget val av hemland.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Bra skrivet Nonki

Skulle inte kunnat sagt det bättre själv. Är man nu så trött och hatiskt mot sitt tidigare så älskade Thailand så finns det ju andra länder i området att flytta till

men för en del verkar det bara finnas Thailand och Sverige på kartan. Sen vet jag folk som säger att dom har "flyttat" till Thailand men flyttar hem efter ett tag

pga pappaledigheten har tagit slut eller baren man köpte in sig i inte var så lönsam och då börjar med ursäkter som mätt på Thailand mm för att förtränga att dom vart tvugna att åka hem igen.

Nä nu får åren gå fort till pension så man kan flytta ner innan man blir mätt på asien.

//Broskan

Jag förstår inte ditt resonnemang.

Å ena sidan måste folk "ursäkta" att de flyttar tillbaka till Sverige.

Å andra sidan måste du skynda dig "innan du blir mätt på Asien"

Låter som en bättre lösning för dig att inte flytta alls.

Då slipper du ursäkta dig själv.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxets inledande berättelse var väl inte annat än en småskojig betraktelse över personliga tillkortakommanden som diverseinköpare av bohag i Thailand. Förmodligen skriven för att han inte hade bättre för sig just då och kom på att det kunde bli en intressant tråddiskussion. Vilket det också blev. :great:

Minns jag inte fel så har han tidigare i en tråd ondgjorts sig över JULA, Biltema och Clas Ohlson kvaliten på dom inköp han gjort i Sverige. Men även den betraktelsen kom med en glimt i ögat.

Vaxet har för övrigt alltid varit jättebra på att starta intressanta diskussioner genom en inledande story av egna betraktelser.

Synd att Nonki känner att han måste ösa på med lite gammal personlig bitterhet i tråden trots att det egentligen bara skadar honom själv och hans affärer.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte ditt resonnemang.

Å ena sidan måste folk "ursäkta" att de flyttar tillbaka till Sverige.

Å andra sidan måste du skynda dig "innan du blir mätt på Asien"

Låter som en bättre lösning för dig att inte flytta alls.

Då slipper du ursäkta dig själv.

OT

GD jag kanske skulle lagt till en smileys efter den texten :ironi:

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan, nu får jag nog mer skit från vissa men vår frityrgryta som vi "typ" stulit från Magrood och som hon köpt i Thailand krånglar och kommer omgående att lämnas in för reperation.

Jag gillar dock fortfarande Thailand om nu någon inte redan fattat det, och dessutom så klarar jag inte att vara utan sukhijacki minst en gång i veckan, världens godaste maträtt.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hoppsan, nu får jag nog mer skit från vissa men vår frityrgryta som vi "typ" stulit från Magrood och som hon köpt i Thailand krånglar och kommer omgående att lämnas in för reperation.

Jag gillar dock fortfarande Thailand om nu någon inte redan fattat det, och dessutom så klarar jag inte att vara utan sukhijacki minst en gång i veckan, världens godaste maträtt.

Jag håller till viss del med dig Vaxet,

Det kan mycket väl vara så att du besitter en självklar rättighet i att i avreagerande syfte få klaga på och chikanera merparten av thailändsk ingenjörskonst. Till syvende och sist så var det ju faktiskt du som tålmodigt stod ut med den krånglande och dyrköpta skiten i hela 10 år, vilket är mycket mer än vad andra barstolsnötare kan lägga till sitt CV.

Men kommer du ihåg en tidigare ”debatt”?

Den gången var det jag som i ett raljerande tonläge gick i bräschen och presenterade div för-, och nackdelar med umgänget med den ”siamesiska skitsnackarklubben” och ”klibb-ris-maffian”.

Den gången var det du och en annan indignerad mpr-snubbe som tog chansen att missförstå vad jag skrev. Skadeglada i hågen valde ni att vända ut-och-in på både min ”tvivelaktiga” karaktär och det skämtsamma budskapet och dess illavarslande innebörd.

En svans av stötta och irriterade Isaan-beundrare slöt snabbt upp vid er sida.

Vad jag än sa eller hur jag än förklarade mig därefter så stod det bergfast klart för både er och era fans att jag och min sambo både avskydde och såg ner på umgänget med alla Isaan-brudar.

En snabb och underkastande pudel avkrävdes från dumma mig.

Drevkarlarna gläfste och likt en minarets ettrige böneutropare efterlystes en snabb och uppriktig URSÄKT för att jag hade trampat dem och deras kära fruar på tårna.

- Men aj då, nu står du där själv med byxorna vid anklarna efter att ha raljerat en smula, och både förvånat och tappert försöker du sedan förklara att du visst inte hatar Thailand, och att du visst inte föraktar eller ser ner på deras mediokra mojänger som titt som tätt krånglar och får ditt blodtryck att stiga.

Se det inträffade som en liten tankeställare om att inte börja kasta sten i glashus.

Och glöm för allt i världen inte att be alla thailändska ingenjörer och deras djupt sårade familjer om URSÄKT.

Ha ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller till viss del med dig Vaxet,

Det kan mycket väl vara så att du besitter en självklar rättighet i att i avreagerande syfte få klaga på och chikanera merparten av thailändsk ingenjörskonst. Till syvende och sist så var det ju faktiskt du som tålmodigt stod ut med den krånglande och dyrköpta skiten i hela 10 år, vilket är mycket mer än vad andra barstolsnötare kan lägga till sitt CV.

Men kommer du ihåg en tidigare ”debatt”?

Den gången var det jag som i ett raljerande tonläge gick i bräschen och presenterade div för-, och nackdelar med umgänget med den ”siamesiska skitsnackarklubben” och ”klibb-ris-maffian”.

Den gången var det du och en annan indignerad mpr-snubbe som tog chansen att missförstå vad jag skrev. Skadeglada i hågen valde ni att vända ut-och-in på både min ”tvivelaktiga” karaktär och det skämtsamma budskapet och dess illavarslande innebörd.

En svans av stötta och irriterade Isaan-beundrare slöt snabbt upp vid er sida.

Vad jag än sa eller hur jag än förklarade mig därefter så stod det bergfast klart för både er och era fans att jag och min sambo både avskydde och såg ner på umgänget med alla Isaan-brudar.

En snabb och underkastande pudel avkrävdes från dumma mig.

Drevkarlarna gläfste och likt en minarets ettrige böneutropare efterlystes en snabb och uppriktig URSÄKT för att jag hade trampat dem och deras kära fruar på tårna.

- Men aj då, nu står du där själv med byxorna vid anklarna efter att ha raljerat en smula, och både förvånat och tappert försöker du sedan förklara att du visst inte hatar Thailand, och att du visst inte föraktar eller ser ner på deras mediokra mojänger som titt som tätt krånglar och får ditt blodtryck att stiga.

Se det inträffade som en liten tankeställare om att inte börja kasta sten i glashus.

Och glöm för allt i världen inte att be alla thailändska ingenjörer och deras djupt sårade familjer om URSÄKT.

Ha ha ha

Nej det kommer jag inte ihåg, dessutom så tycker jag väl inte direkt att jag står med byxorna nere.

Intressant citat dock, " en svans av stötta och irriterade Isaan-beundrare slöt snabbt upp vid er sida".

Har aldrig avkrävt dig en pudel, har faktiskt inte ens kritiserat dig det senaste året, så om du inte är extreeeeeeeeeeeeeeeeeeeemt långsint, så kommer du ihåg fel.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan, nu får jag nog mer skit från vissa men vår frityrgryta som vi "typ" stulit från Magrood och som hon köpt i Thailand krånglar och kommer omgående att lämnas in för reperation.

Jag gillar dock fortfarande Thailand om nu någon inte redan fattat det, och dessutom så klarar jag inte att vara utan sukhijacki minst en gång i veckan, världens godaste maträtt.

Nejdå, ni snodde den inte alls.

Ni fick den för att ni är trevliga och för att vi tycker om er.

:::

Jag känner dig personligen och vet vilken syn du har på Thailand och dess folk.

Sen så har du skrivit både bra och dåliga saker om både Thailand och Sverige.

Därför tog jag inte illa upp med tråden.

Hade du bara skrivit dåliga saker så hade jag nog tolkat din tråd annorlunda.

:::

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Har vi inte precis haft en meganegativ megatråd om eländet i Thailand.

Kan inte minnas ett enda positivt ord om landet i den tråden.

"Det händer just nu" tror jag den hette.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Har vi inte precis haft en meganegativ megatråd om eländet i Thailand.

Kan inte minnas ett enda positivt ord om landet i den tråden.

"Det händer just nu" tror jag den hette.

Vem orkar läsa en sån lång tråd?

:ironi:

(säger en som skriver inlägg lika långa som en roman :bag: )

Nej du. Som arbetande havande småbarnsmamma läser jag faktiskt bara några utvalda trådar.

Dags att sköta lite bokföring nu.

Ha det!

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller till viss del med dig Vaxet,

Det kan mycket väl vara så att du besitter en självklar rättighet i att i avreagerande syfte få klaga på och chikanera merparten av thailändsk ingenjörskonst. Till syvende och sist så var det ju faktiskt du som tålmodigt stod ut med den krånglande och dyrköpta skiten i hela 10 år, vilket är mycket mer än vad andra barstolsnötare kan lägga till sitt CV.

Men kommer du ihåg en tidigare ”debatt”?

Den gången var det jag som i ett raljerande tonläge gick i bräschen och presenterade div för-, och nackdelar med umgänget med den ”siamesiska skitsnackarklubben” och ”klibb-ris-maffian”.

Den gången var det du och en annan indignerad mpr-snubbe som tog chansen att missförstå vad jag skrev. Skadeglada i hågen valde ni att vända ut-och-in på både min ”tvivelaktiga” karaktär och det skämtsamma budskapet och dess illavarslande innebörd.

En svans av stötta och irriterade Isaan-beundrare slöt snabbt upp vid er sida.

Vad jag än sa eller hur jag än förklarade mig därefter så stod det bergfast klart för både er och era fans att jag och min sambo både avskydde och såg ner på umgänget med alla Isaan-brudar.

En snabb och underkastande pudel avkrävdes från dumma mig.

Drevkarlarna gläfste och likt en minarets ettrige böneutropare efterlystes en snabb och uppriktig URSÄKT för att jag hade trampat dem och deras kära fruar på tårna.

- Men aj då, nu står du där själv med byxorna vid anklarna efter att ha raljerat en smula, och både förvånat och tappert försöker du sedan förklara att du visst inte hatar Thailand, och att du visst inte föraktar eller ser ner på deras mediokra mojänger som titt som tätt krånglar och får ditt blodtryck att stiga.

Se det inträffade som en liten tankeställare om att inte börja kasta sten i glashus.

Och glöm för allt i världen inte att be alla thailändska ingenjörer och deras djupt sårade familjer om URSÄKT.

Ha ha ha

Snacka om att greppa efter halmstrån. Ha ha ha :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

jo nog mins ja den utskällningen alltid :huh:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Verkar utveckla sig till en schysst West-coast vs. East-coast gängfight det här.

Stockholm med omnejd mot bakvattnet. Norrland medlar och alla dissar Skåne.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Verkar utveckla sig till en schysst West-coast vs. East-coast gängfight det här.

Stockholm med omnejd mot bakvattnet. Norrland medlar och alla dissar Skåne.

..och skåne sitter ändå bara lugnt tryggt självsäkert och bara ler !

Link to comment
Dela på andra sajter

..och skåne sitter ändå bara lugnt tryggt självsäkert och bara ler !

Edvard Persson-syndromet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske trådtiteln syftade på just denna vändning ? :lol::lol::lol:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...