Jump to content
IGNORERAD

Resa till LOS längre än 30 dgr


Bäckis

Recommended Posts

Guest Lappen

För att slippa stå med skägget i brevlådan vid incheckningen :suicide:

Ja varför chansa i onödan när det inte behövs.

Riskera att förstöra en hel semester bara för att man är stor på sig och tro att man vet bäst är bara korkat.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bäckis

    9

  • broder tuk tuk

    7

  • Balut Power

    5

  • Fager

    5

Mest aktiva i denna tråd

Balut Power

Jag tror inte incheckningspersonalen på våra flygplatser är så oflexibla att de nekar någon att åka till Thailand utan visum ifall personen förklarar på ett förnuftigt och intelligent sätt om sina visaplaner väl på plats i Thailand.

Detsamma gäller även om man kommer till flygplatsen i Thailand.

Är man vänlig, välvårdad och kan föra sig verbalt så blir det inga problem.

Alla vet ju att det finns andra möjligheter att skaffa sig ett visum på plats i sydostasien.

Varför hålla på och skicka en massa brev till ambassader i Sverige för 2 extra veckor som i detta fall?

BTT

Dina inlägg och råd i denna tråd blir bara mer och mer korkade, skärpning :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte incheckningspersonalen på våra flygplatser är så oflexibla att de nekar någon att åka till Thailand utan visum ifall personen förklarar på ett förnuftigt och intelligent sätt om sina visaplaner väl på plats i Thailand.

Detsamma gäller även om man kommer till flygplatsen i Thailand.

Är man vänlig, välvårdad och kan föra sig verbalt så blir det inga problem.

Alla vet ju att det finns andra möjligheter att skaffa sig ett visum på plats i sydostasien.

Varför hålla på och skicka en massa brev till ambassader i Sverige för 2 extra veckor som i detta fall?

BTT

Kan du inte testa själv när du åker igen om sådär 2 år?

Ser fram emot en rapport från Helsingborg! ;);)

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag skickade in pass, fotografier, ansökan för visum samt 100kr i ett rek brev i Måndags.

Idag Tors kunde jag hämta ut mitt pass,stämplat och klart samt att min hundring kom tillbaka!

Det är servicenivå som heter duga!!!

Känns skönt såhär inför midsommar,jag drar en lättnadens suck!

Skål och tack ni som kom med goda råd att fixa det här hemma i Sverige!!!

Ja, konsulatet i Göteborg har alltid funkat bra för mig.

Kul med en överraskade hundring tillbaka.

Skål och Glad midsommar.

Fager.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag skickade in pass, fotografier, ansökan för visum samt 100kr i ett rek brev i Måndags.

Idag Tors kunde jag hämta ut mitt pass,stämplat och klart samt att min hundring kom tillbaka!

Det är servicenivå som heter duga!!!

Känns skönt såhär inför midsommar,jag drar en lättnadens suck!

Skål och tack ni som kom med goda råd att fixa det här hemma i Sverige!!!

Kan det verkligen vara sant ? BTT hävdar ju att det krävs en massa brev till ambassaden men nu påstår du helt fräckt att det räcker med ett :kort::friends:

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Balut Power

Jag tror inte incheckningspersonalen på våra flygplatser är så oflexibla att de nekar någon att åka till Thailand utan visum ifall personen förklarar på ett förnuftigt och intelligent sätt om sina visaplaner väl på plats i Thailand.

Detsamma gäller även om man kommer till flygplatsen i Thailand.

Är man vänlig, välvårdad och kan föra sig verbalt så blir det inga problem.

Alla vet ju att det finns andra möjligheter att skaffa sig ett visum på plats i sydostasien.

Varför hålla på och skicka en massa brev till ambassader i Sverige för 2 extra veckor som i detta fall?

BTT

Kan det verkligen vara sant ? BTT hävdar ju att det krävs en massa brev till ambassaden men nu påstår du helt fräckt att det räcker med ett :kort::friends:

Fritz..

Det skulle skickas till ambassader, räcker tydligen inte med en ambassad, så BTT vilka ambassader menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det skulle skickas till ambassader, räcker tydligen inte med en ambassad, så BTT vilka ambassader menar du?

Alla skickar väl inte till samma ambassader och konsulat.

Jag ex om jag nu skulle orka hålla på med en massa pappersexercis innan en Thailandsresa så skulle jag ju lämna mitt pass på ambassaden i Köpenhamn.

Men frågan behöver inte glida över till olika ambassader och konsulat.

Det jag hävdar är att man i normala fall inte blir stoppad från resa till Thailand ex 6 månader ifall man enbart reser på sk tourisvisa on arrival.

Som svensk har man väl medel så man har råd att fixa visum för di sex månaderna på plats nere i Sydostasien?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, konsulatet i Göteborg har alltid funkat bra för mig.

Kul med en överraskade hundring tillbaka.

Skål och Glad midsommar.

Fager.

Konsulatet i Gbg är kanon.

Kenneth Orrgren åkte direkt från Landvetter flygplats på sin lediga dag för några år sen för att fixa underskrift på våra visum... det kan man kalla service...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla skickar väl inte till samma ambassader och konsulat.

Jag ex om jag nu skulle orka hålla på med en massa pappersexercis innan en Thailandsresa så skulle jag ju lämna mitt pass på ambassaden i Köpenhamn.

Men frågan behöver inte glida över till olika ambassader och konsulat.

Det jag hävdar är att man i normala fall inte blir stoppad från resa till Thailand ex 6 månader ifall man enbart reser på sk tourisvisa on arrival.

Som svensk har man väl medel så man har råd att fixa visum för di sex månaderna på plats nere i Sydostasien?

BTT

De flesta svenskar har vett i skallen att skicka sitt pass till tex Gbg och få ett visum iklistrat i sitt pass.det är liksom lite enklare än att ge sig ut på en grisresa till tex Malaysia.men det verka var svårt att fatta för vissa pundhuvuden, hoppas du står med skägget i brevlådan när du ska åka...2014 eller när det nu var.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Balut Power

Alla skickar väl inte till samma ambassader och konsulat.

Jag ex om jag nu skulle orka hålla på med en massa pappersexercis innan en Thailandsresa så skulle jag ju lämna mitt pass på ambassaden i Köpenhamn.

Men frågan behöver inte glida över till olika ambassader och konsulat.

Det jag hävdar är att man i normala fall inte blir stoppad från resa till Thailand ex 6 månader ifall man enbart reser på sk tourisvisa on arrival.

Som svensk har man väl medel så man har råd att fixa visum för di sex månaderna på plats nere i Sydostasien?

BTT

Så du menar att det är enklare att göra en visarun, sitta i en minibuss en hel dag, är enklare än att skicka passet till ambassaden.

Ja då har du bevisat att du inte är den skarpaste kniven i lådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...