Jump to content
IGNORERAD

Vad ska hon ha med sig till Sverige?


aroom2let

Recommended Posts

Hej!

Min Tjej kommer snart med ett 90 dagars visa. Hon har aldrig varit har, frågan är vad ska hon ha med sig? Chilles givet vis, men det måste vara något mer hon borde ha med sig? Tips

"Let no one be slow to seek wisdom when he is young nor weary in the search of it when he has grown old." Epicurus

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • aroom2let

    10

  • andrejsdenruskige

    6

  • hayes

    6

  • JohanB

    4

Mest aktiva i denna tråd

Ett öppet sinne och nyfikenhet blandat med ömsesidigt förstående löser det mesta.

För övrigt så vet jag inte eftersom jag inte känner din partner men det finns flera trådar där exakt samma ämne diskuteras. Kanske kan du hitta råd där som passar. Thaimat finns för övrigt att hitta i alla större och mindre städer.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min hade massa matingredienser med sig. I övrigt ingenting direkt.

Vet inte var du bor men det mesta går att köpa här i Sthlm iaf.

Fråga henne om en flaska Mekong =)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vet inte om du har läst så mkt på forumet. Men här kommer några tips<div><br></div><div>-Kortlek</div><div>-Buffelförsäkring</div><div>-Riskokare</div><div><br></div><div>Hon behöver bara tre saker. Precis som i Thorn reklamen.</div><div>Resten hyr man och eventuellt lånar man pengar till</div>

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte att köpa lite varma tröjer, dagen efter när hon

är i svedala, gå och köp en riskokare, då är livet lättare

de kommer hon att tycka om, om hon inte har en med sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om du har läst så mkt på forumet. Men här kommer några tips<div><br></div><div>-Kortlek</div><div>-Buffelförsäkring</div><div>-Riskokare</div><div><br></div><div>Hon behöver bara tre saker. Precis som i Thorn reklamen.</div><div>Resten hyr man och eventuellt lånar man pengar till</div>

Vad är det med dig och dina bufflar ? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

:dance:Grattis!!!

Ett välsorterat husapotek tar frugan med/fyller på, varje gång vi åker till Svedala.

Tylenol, Vapex samt alla de färgglada oumbärliga pillren finns inte eller är svåra/dyra att få tag på i Sverige.

MVH Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt som används i ett hem tvål,shampo,tandkräm,tvättmedel,krydder,osv,osv.

MEN det måste ha thai text på förpackningarna annars är det inte samma. :ironi:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyller på föregående inläggen.

Preventivmedel är bra att ta med om man inte planerar barn.

Som JohanB skriver så är det bra med nödvändiga mediciner. Det underlättar mycket.

Om hon tycker om att läsa kan en skön bok vara bra att ha med.

:::

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyller på föregående inläggen.

Preventivmedel är bra att ta med om man inte planerar barn.

Som JohanB skriver så är det bra med nödvändiga mediciner. Det underlättar mycket.

Om hon tycker om att läsa kan en skön bok vara bra att ha med.

:::

Mvh

Magrood

Nu får man ju inte föra in vilka mediciner hur som helst till Sverige. En Thaitjej jag känner bad sin mamma att skicka en hostmedicin till Sverige, men det ingen medicin. Men däremot blev det polisförhör, för den medicinen var narkotikaklassad i Sverige, men det blev aldrig något åtal.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vad är det med dig och dina bufflar ? :)

Mina bufflar mår prima. Med mig är det annat med.

Just nu tycker jag att det är "buffalo season" och vill förmedla det till resten av gänget biggrin.gif

MVH

Buffel & båg AB

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

En liten bit jord från Thailand, å en Buddha staty..Då klarar hon sig i alla väder :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får man ju inte föra in vilka mediciner hur som helst till Sverige. En Thaitjej jag känner bad sin mamma att skicka en hostmedicin till Sverige, men det ingen medicin. Men däremot blev det polisförhör, för den medicinen var narkotikaklassad i Sverige, men det blev aldrig något åtal.

Hej Stefan,

Jo lite får man tänka sig för. Det är väldigt känsligt att skicka mediciner med post.Men normalt säljs inte narkotikaklassade över disk i Thailand vad jag sett.

Den där hostmedicinen kanske var nåt liknande som fanns i Sverige receptfritt för ett antal år sen. Innehöll visst en mikroskopiskt ofarlig mängd opium.

Andra receptbelagda inköp bör ju åtföljas av läkarens receptkopia på engelska, om det är tveksamt.

Man har ju rätt att föra in utskrivna receptbelagda mediciner personligen för eget bruk under sin vistelse, men inte skicka per post.

Icke receptbelagda som Tylenol och otaliga sorter förkylningspulver som inte finns i Sverige, magsjuke typ Omodium & Nexium samt Vapex m.m. ska det inte vara problem att föra in personligen, om det inte är löjliga mängder.

Vad dom gröna, blå, röda, gula & gredelina mm pillren (som skrivs ut frikostigt vid varje klinikbesök) innehåller, eller gör för nytta, har jag trots försök aldrig lyckats få reda på :huh:

MVH Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej Stefan,

Jo lite får man tänka sig för. Det är väldigt känsligt att skicka mediciner med post.Men normalt säljs inte narkotikaklassade över disk i Thailand vad jag sett.

Den där hostmedicinen kanske var nåt liknande som fanns i Sverige receptfritt för ett antal år sen. Innehöll visst en mikroskopiskt ofarlig mängd opium.

Andra receptbelagda inköp bör ju åtföljas av läkarens receptkopia på engelska, om det är tveksamt.

Man har ju rätt att föra in utskrivna receptbelagda mediciner personligen för eget bruk under sin vistelse, men inte skicka per post.

Icke receptbelagda som Tylenol och otaliga sorter förkylningspulver som inte finns i Sverige, magsjuke typ Omodium & Nexium samt Vapex m.m. ska det inte vara problem att föra in personligen, om det inte är löjliga mängder.

Vad dom gröna, blå, röda, gula & gredelina mm pillren (som skrivs ut frikostigt vid varje klinikbesök) innehåller, eller gör för nytta, har jag trots försök aldrig lyckats få reda på :huh:

MVH Johan

Ventolin är ju dopingklassat, beroende på format...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ventolin är ju dopingklassat, beroende på format...

Jag tror inte tullen plockar av astmamedicinen från en liten thaitjej, om hon inte har hela resväskan full med Ventolin.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan,

Jo lite får man tänka sig för. Det är väldigt känsligt att skicka mediciner med post.Men normalt säljs inte narkotikaklassade över disk i Thailand vad jag sett.

Den där hostmedicinen kanske var nåt liknande som fanns i Sverige receptfritt för ett antal år sen. Innehöll visst en mikroskopiskt ofarlig mängd opium.

Andra receptbelagda inköp bör ju åtföljas av läkarens receptkopia på engelska, om det är tveksamt.

Man har ju rätt att föra in utskrivna receptbelagda mediciner personligen för eget bruk under sin vistelse, men inte skicka per post.

Icke receptbelagda som Tylenol och otaliga sorter förkylningspulver som inte finns i Sverige, magsjuke typ Omodium & Nexium samt Vapex m.m. ska det inte vara problem att föra in personligen, om det inte är löjliga mängder.

Vad dom gröna, blå, röda, gula & gredelina mm pillren (som skrivs ut frikostigt vid varje klinikbesök) innehåller, eller gör för nytta, har jag trots försök aldrig lyckats få reda på :huh:

MVH Johan

Jag har tränat endel i Thailand och det som inte finns på hyllorna går att beställa direkt över disk, för avhämtning några dagar senare.

ALLT finns tillgängligt utan kontroll

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag tror inte tullen plockar av astmamedicinen från en liten thaitjej, om hon inte har hela resväskan full med Ventolin.

I flytande och pulverform är det ok.

Själv gick jag genom tullen i norge med olagliga grejer i fickan utan att tullen plockade mig.

Allt beroende vilken "konstapel" som vill leka bror duktig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tränat endel i Thailand och det som inte finns på hyllorna går att beställa direkt över disk, för avhämtning några dagar senare.

ALLT finns tillgängligt utan kontroll

Nu snackar du väl om dopingmedel för kroppsbyggare och idrottsfuskare. Tråden handlar om vad för nödvändigheter en thaitjej kan tänkas behöva ta med sig för eget bruk under en vistelse i Sverige.

Dopingmedel är väl inget egentligt narkotikapreparat, men klassat som sådant pga missbruk?? Andra vet nog bättre om det där..

MVH Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Johan B skrev

Vad dom gröna, blå, röda, gula & gredelina mm pillren (som skrivs ut frikostigt vid varje klinikbesök) innehåller, eller gör för nytta, har jag trots försök aldrig lyckats få reda på :huh:

Hejsan Johan.

Det är väl mycket enklare för en läkare att skriva ut medicin än att göra en riktig läkarundersökning och många Thailändare ifrågasätter ju inte en läkare "överheten", utan stoppar gladerligen i sig alla piller dom får utskrivna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu snackar du väl om dopingmedel för kroppsbyggare och idrottsfuskare. Tråden handlar om vad för nödvändigheter en thaitjej kan tänkas behöva ta med sig för eget bruk under en vistelse i Sverige.

Dopingmedel är väl inget egentligt narkotikapreparat, men klassat som sådant pga missbruk?? Andra vet nog bättre om det där..

MVH Johan

Nej jag snackar inte enbart om vad som fuskare behöver i sitt idrottande.

Jag gjorde bara en instickare på vad du skrev :

"Men normalt säljs inte narkotikaklassade över disk i Thailand vad jag sett"

Allr är simpelt att få tag på, över disk, under disk eller fint diskat. I Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tips,

Ett mortel ska fixas.

Buffel försäkring behövas ej.

Vapex och Thai meds låter vettig. Jag har det mesta man kan tänka sig hemma fast ej på Thai.

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tips,

Ett mortel ska fixas.

Buffel försäkring behövas ej.

Vapex och Thai meds låter vettig. Jag har det mesta man kan tänka sig hemma fast ej på Thai.

Mortel a thaistyle finns på de flesta thaiaffärer.

Medicin en bra grej, kan ju även falangen ha nytta av.

Chilli helt klart vettigt, då den från hembyn oftast är godast.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt som används i ett hem tvål,shampo,tandkräm,tvättmedel,krydder,osv,osv.

MEN det måste ha thai text på förpackningarna annars är det inte samma. :ironi:

Ha,ha du har så rätt:yes:

Se till att hon kan ringa hem!

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade tänkt ett Convik kontant kort som jag skulle skicka nu, så hon kan ringa från flygplatsen (till mig) och sen har det som hennes nummer. Men finns det ett bättre kontant kort att ringa Thailand med?

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...