Jump to content
IGNORERAD

Vad ska hon ha med sig till Sverige?


aroom2let

Recommended Posts

Tack,

Hade för mig att jag man fick kör på Thai körkort, men måste ha ett översättning på English. Måste man har ett internationellt körkort??

Hon hon ska inte ha så mycket packning med sig, så om hon har ett mortel hon tycker om finns det plats. Mat finns det gott om har i Stockholm, men ta gärna tips om bra Thai butiker nära Hornstull eller t-bana.

Hon ska till visa center morgon och då för vi veta något. Det tog 7 dagar.

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • aroom2let

    10

  • andrejsdenruskige

    6

  • hayes

    6

  • JohanB

    4

Mest aktiva i denna tråd

Som tur var så köpte vi "vinterjacka" på platinum innan vi åkte till sverige. Dvs svensk höstjacka med lite päls på luvan :D Om hon vill köpa "vinterskor" i Thailand så avböj, vad jag sett så är det vanliga tunna stövlar med lite fakepäls klistrad på någonstans.

Tycker hon "thaivinter" är kallt och fryser som en gris vid 20-25C så fixa filtar, fårskinstofflor, mössa och vårvante.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, hon för låna lite av min dotter tills vi räkna ut vad hon ska behöver.

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack,

Hade för mig att jag man fick kör på Thai körkort, men måste ha ett översättning på English. Måste man har ett internationellt körkort??

Hon hon ska inte ha så mycket packning med sig, så om hon har ett mortel hon tycker om finns det plats. Mat finns det gott om har i Stockholm, men ta gärna tips om bra Thai butiker nära Hornstull eller t-bana.

Hon ska till visa center morgon och då för vi veta något. Det tog 7 dagar.

Körkort från andra länder- giltighet i Sverige

För att körkort från andra länder ska gälla i Sverige krävs att:

körkortet är giltigt i det land där det har utfärdats,

innehavaren inte är folkbokförd i Sverige sedan mer än ett år,

körkortet inte har bytts ut mot ett svenskt körkort

innehavaren inte också har ett svenskt körkort som är omhändertaget eller återkallat.

Det finns internationella överenskommelser om hur ett körkort ska vara utformat (konventionerna 1949 och 1968 om vägtrafik). Ett körkort som inte är utformat enligt de reglerna och inte heller är utfärdat på engelska, tyska eller franska, gäller endast tillsammans med en bestyrkt översättning till engelska, tyska, franska, svenska, danska eller norska. Om det inte finns något foto på körkortet gäller det endast tillsammans med en identitetshandling med foto.

klipp från http://korkortsportalen.se/jag-har-korkort/utlandska-korkort/

På min tjejs körkort står det även på engelska. Som jag tolkar det kan hon alltså köra på det utan någon översättning.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, jag ska göra samma tolkning.

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...