Jump to content
IGNORERAD

Vilken fisk äter du helst?


loy kratong

Recommended Posts

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    9

  • Enis

    8

  • BanFang

    6

  • loy kratong

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Knasen

Senapssill och stekt strömming.. Annars så äter jag mest panerat de få gånger jag äter fisk, oftast Alaska pollock.. Det där med Gös har jag hört många säga att det ska vara den godaste fisken, så det måste testas.. Lax i alla dess former har jag svårt för..

Link to comment
Dela på andra sajter

:ironi: Jag tycker ej om fisk, men ett par fiskpinnar går alltid ner

Gränser behövs verkligen i livet

Khun Karla

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

Får nog hålla med Broskan om att surströmming är nr 1.

I övrigt äter jag/vi mest ädla fiskar som röding, öring, lax, sik, harr samt strömming och siklöja. Någon enstaka gång abborre eller gädda. Men all fisk är god på min tunga.

I Thailand äter vi fisk säkert 4 dgr av 7 och favoriterna är nog Pla Nin och Pla Taptim. Men även där går i princip all fisk ner med en njutning på tungan.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubbelpanerad helstekt rödspätta med dillkokt färskpotatis, skirat smör och lingon. Fångad på Nordsjön så klart.

Bara makrill och torsk i olika varianter kan konkurrera med det här hemma.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Finns det någon svenskfångad fisk som lämpar sig väl till att laga till på diverse thaivis? Frågar mest i förebyggande syfte då jag ej har någon thaidam ännu... :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungstekt hälleflundra e ju mumma. Lika så med havskatt och marulk riktiga delikatesser.

Stekte torsk me kokt ptatis å äggsås e ju najs. Stekte makrill gillas starkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Färsk strömming med potatismos och lingon är oslagbart! Dessutom löjligt billigt...

Herr Chang har talat.

Har aldrig tidigare hört någon äta strömming med lingonsylt, däremot har jag en jobbarkompis vars favorit är kalla strömmingsflundror på tunnbröd tillsammans med kall skivad potatis och rödbetor. Strömming med rödbetor hade jag heller aldrig hört talas om och blev tvungen att testa. Och jovars, det smakade inte alls dumt.

Så jag ska prova lingon nästa gång jag gör strömming, bara jag kommer ihåg det.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig tidigare hört någon äta strömming med lingonsylt, däremot har jag en jobbarkompis vars favorit är kalla strömmingsflundror på tunnbröd tillsammans med kall skivad potatis och rödbetor. Strömming med rödbetor hade jag heller aldrig hört talas om och blev tvungen att testa. Och jovars, det smakade inte alls dumt.

Så jag ska prova lingon nästa gång jag gör strömming, bara jag kommer ihåg det.

Det är mums kim:en Nystekt strömming, rårörda lingon samt en skvätt grädde över fisken.. och pärstamp...

Abborfiléer och sikfiléer i ugn puttrandes i massor med grädde är inte fel de med

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon svenskfångad fisk som lämpar sig väl till att laga till på diverse thaivis? Frågar mest i förebyggande syfte då jag ej har någon thaidam ännu... :crazy:

Jodå, i princip alla går att laga på thaivis. En personlig favorit är laab gjord på lax. Mmmm!

Det är mums kim:en Nystekt strömming, rårörda lingon samt en skvätt grädde över fisken.. och pärstamp...

Ja en matgourmée som du kan väl inte ha fel, måste testas.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon svenskfångad fisk som lämpar sig väl till att laga till på diverse thaivis? Frågar mest i förebyggande syfte då jag ej har någon thaidam ännu... :crazy:

Gädda som man gör thailändska "fiskbullar" eller vad de nu kallas

Gäddfärs, ägg, rödcurry, långa gröna bönor och vad nu mer frugan blandar ihop, tillverka sedan "plättar" som sedan friteras

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är mums kim:en Nystekt strömming, rårörda lingon samt en skvätt grädde över fisken.. och pärstamp...

Abborfiléer och sikfiléer i ugn puttrandes i massor med grädde är inte fel de med

Förresten en fråga, stekt strömming eller strömmingsflundror?

Ps Frugan brukar även fritera strömming som vi äter med ris och stark naam chim. Mycket gott det också!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoy... :dance1:

som luktar fisk håller man på avstånd :crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten en fråga, stekt strömming eller strömmingsflundror?

strömmingsflundror, dubbla med smör och dill imellan brukar jag göra

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Vilken svensk fisk lämpar sig bäst för något liknande som detta som jag vet att "alla" thai gillar? Jag gillar ju att fiska men jag är väldigt dålig på att äta upp fångsten.. :crazy:

post-5548-000175700 1276812154_thumb.jpg

post-5548-000175700 1276812154_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

spättan eller va de var tidigare idag på lamai var kanon.bild finnes men orkar inte leta upp kameran :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

på senare tid så har Lubb blivit min favvo.

en djuphavsfisk. ful som fan men jäkligt god.

kinden på torsk är oxå en höjdare

Link to comment
Dela på andra sajter

Stekt sill med brun... nej f-n löksås förstås och laxpudding med skirat smör :great::friends:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stekt saltsill, med en kall :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sejkaker med brunesås . not. en av de få mardrömstallrikar med fisk man fått . I NORGE :suicide:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Finns en fiskrätt i TL som heter yam bladuk foo, otroligt gott till ölen eller wiskeyn, det är mer som ett tilltugg än en rätt, vet inte vad fisken heter på svenska men gott är det i alla fall!

Så det får bli min favorit, annars nötkött tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Egenhändigt fiskad och rökt havsabborre...

Röken syns i högra sidan på bilden.

Farfar har ju gått bort och det är väl inte samma fart på fiskrökeriet som när han levde.

Men rökt havsabborre är fortfarande min favorit.

post-3076-125073923549_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...