Jump to content
IGNORERAD

Bill Gates

andrejsdenruskige
 Dela

Recommended Posts

Läste att Billy Boy och herr Buffet skulle skänka bort halva förmögenheten igen.

Det blir väl till forskning som vanligt och liknande grejer.

Mitt tips kära Bill

-Donera pengarna till Thailand och forskning om buffelsjukan. Vi faranger skickar ständigt pengar till sjuka bufflar och bufflarna är fortfarande väldigt sjuka.

Detta har nu pågått i decennier och det verkar inte finnas ett slut på dessa bufflars lidande.

Med forskning och medecinering så kanske vi skulle kunna hjälpa dessa djur.

MVH

Buffalo veterinarian

Dela på andra sajter

Jaha... om jag tillåts vara lite cynisk så vill jag hävda att Bill Gates skänker ingenting. Det är snarare alla stackars Windowsanvändare som står för notan.

Intressant att Bill Gates på äldre dar tydligen drabbats av dåligt samvete!

Jag har respekt för att Bill Gates skänker pengar till behjärtansvärda ändamål, men jag har ingen respekt för hur han tjänat ihop dessa pengar.

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Läste att Billy Boy och herr Buffet skulle skänka bort halva förmögenheten igen.

Det blir väl till forskning som vanligt och liknande grejer.

Mitt tips kära Bill

-Donera pengarna till Thailand och forskning om buffelsjukan. Vi faranger skickar ständigt pengar till sjuka bufflar och bufflarna är fortfarande väldigt sjuka.

Detta har nu pågått i decennier och det verkar inte finnas ett slut på dessa bufflars lidande.

Med forskning och medecinering så kanske vi skulle kunna hjälpa dessa djur.

MVH

Buffalo veterinarian

Hahahahahaha så jävla bra.

Dela på andra sajter

Jaha... om jag tillåts vara lite cynisk så vill jag hävda att Bill Gates skänker ingenting. Det är snarare alla stackars Windowsanvändare som står för notan.

Jag har respekt för att Bill Gates skänker pengar till behjärtansvärda ändamål, men jag har ingen respekt för hur han tjänat ihop dessa pengar.

Så länge bufflarna kan bli friska så bryr jag mig inte.

Själv är jag inte direkt ett Microsoft fan.

Men skjöt inte Herr Gates sig i foten när han donerade pengar till cancerforskningen? Nu har ju Apple passerat MS i börsvärde :crazy:

Ändrades av andrejsdenruskige
Dela på andra sajter

Så länge bufflarna kan bli friska så bryr jag mig inte.

Själv är jag inte direkt ett Microsoft fan.

Men skjöt inte Herr Gates sig i foten när han donerade pengar till cancerforskningen? Nu har ju Apple passerat MS i börsvärde :crazy:

Nja, jag tror väl inte att det finns något samband mellan Bill Gates donationer och Microsofts börsvärde.

Men det är riktigt att Apple passerat Microsoft vad gäller börsvärde, och idag har Apple nosat på ny all time high... men inte just nu. Äsch!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Tja.. inget nytt för världens givmildaste familj.

Familjen Gates har donerat många härliga miljarder sedan början på 90-talet.

Hur som.. köpte inte M$ "ähplutt" för några år sedan?

Dela på andra sajter

Jag har inte hört en buffelhistoria på tio år. Trodde alla bar döda vid det här laget.

Dela på andra sajter

Nja, jag tror väl inte att det finns något samband mellan Bill Gates donationer och Microsofts börsvärde.

Men det är riktigt att Apple passerat Microsoft vad gäller börsvärde, och idag har Apple nosat på ny all time high... men inte just nu. Äsch!

Herr Chang har talat.

Tänkte mest på Steves cancer...

Dela på andra sajter

Tja.. inget nytt för världens givmildaste familj.

Familjen Gates har donerat många härliga miljarder sedan början på 90-talet.

Hur som.. köpte inte M$ "ähplutt" för några år sedan?

Nix... Microsoft köpte 1997 aktier i Apple för 150 miljoner dollar, vilket var långt ifrån ens 50% av Apple. Det var en symbolisk handling ingående i en större överenskommelse, bland annat att Apple levererade Internet Explorer som default webläsare i nya Macar, och Microsoft lovade att tillhandahålla Office för Mac i fem år.

Aktierna sålde man dock ganska kvickt med god vinst, men om M$ väntat tills nu hade de tjänat otroligt mycket mer... En Appleaktie kostade 1997 $4, nu står den i $271.87... Alltid lätt att vara efterklok ;)

För övrigt har Apple nyligen passerat Microsoft i börsvärde, så något uppköp från M$ lär inte vara aktuellt.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Skulle vara kul att veta hur mycket Steve Jobs & machintosh donerar. Inte för jag tror dom är snåla, men ändå.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

Dela på andra sajter

Skulle vara kul att veta hur mycket Steve Jobs & machintosh donerar. Inte för jag tror dom är snåla, men ändå.

Har ingen aning, misstänker dock att det vore under Steve Jobs värdighet att basunera ut det för media.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Har ingen aning, misstänker dock att det vore under Steve Jobs värdighet att basunera ut det för media.

Herr Chang har talat.

Låter väldigt oamerikanskt tycker jag. Men det är klart att det är inte lätt att segla i aktervind. Då håller man nog en låg profil.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Synd bara att han räddade ett skitföretag (apple) på vägen innan han insåg att han kan skänka bort pengarna istället :crazy::P

Dela på andra sajter

Synd bara att han räddade ett skitföretag (apple) på vägen innan han insåg att han kan skänka bort pengarna istället :crazy::P

Det är onekligen intressant att "skitföretaget" Apple nu är värt mer än Microsoft.

Ny all time high igår...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Det är onekligen intressant att "skitföretaget" Apple nu är värt mer än Microsoft.

Ny all time high igår...

Herr Chang har talat.

För att glädja HC, så kan jag säga att jag kör "gratis-XP professional" idag, och byter till "gratis-W7 ultimate" nästa vecka!

Allt för Apple :whistle:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

För att glädja HC, så kan jag säga att jag kör "gratis-XP professional" idag, och byter till "gratis-W7 ultimate" nästa vecka!

Allt för Apple :whistle:

MVH Tommy

Jag uppskattar verkligen att du inte ger en cent till Microsoft!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jag uppskattar verkligen att du inte ger en cent till Microsoft!

Herr Chang har talat.

Pirat som pirat.

Var tog din ilska gentemot "hubsnyltare" vägen?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Pirat som pirat.

Var tog din ilska gentemot "hubsnyltare" vägen?

Microsoft är undantaget...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Ny all time high igår...

Herr Chang har talat.

Och ändå så har inte Apples skit-OS support för riktiga spel, nej då blir det till att installera Windows på Macen. =)

Dela på andra sajter

Och ändå så har inte Apples skit-OS support för riktiga spel, nej då blir det till att installera Windows på Macen. =)

OS X har ju aldrig varit ett spel OS, visst finns det spel men bara de största och prestandan är lite si och så. Dock är det ju ändring pågång nu, Steam til OS X släpptes nyligen och massa spel börjar komma.

Det största problemet har alltid varit brist på bra drivrutiner till grafikkorten från tillverkare till OS X inte att operativsystemet inte lämpar sig för spel, vilket det gör. Men Apple samlade ju nyligen alla företag vilkas grafikkort de har i sina burkar för att göra en strategi för att ändra på detta och få bättre drivrutiner regelbundet.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Dela på andra sajter

Microsoft är undantaget...

Herr Chang har talat.

Vackert Changen!

Lite dubbelmoral kan ju inte skada?

undrar bara var ditt uppenbara "hat" mot Microsoft kommer ifrån, jag menar om du inte vill använda Ms, så är det väl ingen som kan tvinga dej?

Annat är det om man jobbar för ett företag som styr vilket operativsystem som gäller, men det drabbar ju inte dej.

GD, Hubsnyltare som hubsnyltare, stämmer bra tycker jag.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Nix... Microsoft köpte 1997 aktier i Apple för 150 miljoner dollar, vilket var långt ifrån ens 50% av Apple. Det var en symbolisk handling ingående i en större överenskommelse, bland annat att Apple levererade Internet Explorer som default webläsare i nya Macar, och Microsoft lovade att tillhandahålla Office för Mac i fem år.

Aktierna sålde man dock ganska kvickt med god vinst, men om M$ väntat tills nu hade de tjänat otroligt mycket mer... En Appleaktie kostade 1997 $4, nu står den i $271.87... Alltid lätt att vara efterklok ;)

För övrigt har Apple nyligen passerat Microsoft i börsvärde, så något uppköp från M$ lär inte vara aktuellt.

Herr Chang har talat.

Sa han som skrattar hela vägen till banken. :)

Grattis ska du ha för att ha satsat på rätt häst. :great: Om jag kommer ihåg summan på din aktieinsats i Apple 1997 korrekt så lär du inte behöva göra något mer i arbetsväg här i livet. 68 ggr pengarna är verkligen inte fy skam. ;)

För jag antar att du, som applefanboy, har kvar hela innehavet, 13 år senare.

Ett lysande exempel som ger en smula hopp om aktielycka även till en sån som mig som hitills alltid satsat på totalt fel hästar. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Jag hatar inte Microsoft, men jag känner ett visst förakt... Ta nu inte så allvarligt på det, givetvis gäller upphovsrätten även för Microsoft.

Kim,

Tre fjärdedelar av innehavet finns kvar, och om kursen står sig behöver jag inte jobba de närmaste femton åren. Och sen är det dags för pension ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...