Jump to content
IGNORERAD

Nya regler for turistvisum?


bkkdaniel

Recommended Posts

Hej!

Mailade ambassaden i sthlm och fragade om det gick bra med en enkel biljett vid sokandet av turistvisum double entry..fick svar::

"Man måste ha resebekräftelse som visa ankomst till Thailand för andra gången också."

Ar detta nytt att man maste visa en biljett for andra inresan ocksa??

Gallr samma for konsulatet i gbg?

Ar medveten att dom kraver det vid tripple entry men aldrig hort att vid dubbel inresa...ar det nytt det har??

Tacksam for svar!

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl att det inte finns några regler som gäller överallt, alla konsulat tolkar tydligen reglerna på sitt eget vis, och det du säger har jag inte hört förut. Mailar du igen så kanske du får ett annat svar beroende på vem som svarar.

Synd att det inte är lika enkelt här som i tex Hull/England eller Perth/Australien, där får man tydligen 1 års visa typ "O" utan några som helst problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har varit till Hull och ansökt om ett års visum där. Har funderat på det.

Inte aktuellt ännu men snart kanske

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag sökte turistvisum i september förra året så fick jag ett samtal ifrån konsulatet i Göteborg.

En av frågorna gällde inresebiljett för kommande inresor.

Jag förklarade att jag bor ett stenkast från Viantiene, Laos och kommer att åka motorcykel eller bil dit.

Hon nöjde sig med det svaret. Dock lyckades jag inte övertala henne om att utfärda ett Triple Entry.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara pratat med en person som ansökt om visum från Hull. Han postade pass och ansökan tillsammans med kontanter och fick ett ett års non immigrant O utan några som helst problem eller krångel. Tänk om alla thailändska ambasader och konsulat vore sådana - så mycket bättre det skulle vara för Thailand då !!!

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Dum fråga kanske.men finns det någon möjlighet att få ett longstay visa innan man är 50 år ???? vill ju inte vänta så länge :whistle:

"Jag äter kött i protest mot att veganerna äter upp djurens mat"

Link to comment
Dela på andra sajter

. vill ju inte vänta så länge :whistle:

Hallåj, Gson!

Har du bråttom, eller? :beach:

Mvh

Skibi

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok,,,då kanske man skall ta en trip till hull innan man skall ner igen för att testa B)

"Jag äter kött i protest mot att veganerna äter upp djurens mat"

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har varit till Hull och ansökt om ett års visum där. Har funderat på det.

Inte aktuellt ännu men snart kanske

Skickade in papper, pengar och pass med posten och fick tillbaks pass med visum samma vecka. Väldigt smidigt. Hull är bra.

Dum fråga kanske.men finns det någon möjlighet att få ett longstay visa innan man är 50 år ???? vill ju inte vänta så länge :whistle:

Om du med longstay menar ettårsvisum så är svaret ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade in papper, pengar och pass med posten och fick tillbaks pass med visum samma vecka. Väldigt smidigt. Hull är bra.

Om du med longstay menar ettårsvisum så är svaret ja.

Tackar för denna info :great:

Då får man sätta sig o läsa igenom vilka papper som behövs . för att se om man kan lösa det B)

"Jag äter kött i protest mot att veganerna äter upp djurens mat"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade in papper, pengar och pass med posten och fick tillbaks pass med visum samma vecka. Väldigt smidigt. Hull är bra.

Om du med longstay menar ettårsvisum så är svaret ja.

Tackar för denna info :great:

Då får man sätta sig o läsa igenom vilka papper som behövs . för att se om man kan lösa det B)

Joints, funkar det att skicka till Hull även om man är bosatt i Sverige?

Antar att du bodde i England när du skickade ditt pass, men det kanske funkar ändå?

Träffade nyligen en Engelsman i Bkk som flugit till Perh för att få sitt Visa fixat där, hans pension var numera för låg för att få Visa i Thailand...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints, funkar det att skicka till Hull även om man är bosatt i Sverige?

Antar att du bodde i England när du skickade ditt pass, men det kanske funkar ändå?

Träffade nyligen en Engelsman i Bkk som flugit till Perh för att få sitt Visa fixat där, hans pension var numera för låg för att få Visa i Thailand...

MVH Tommy

Vad jag kommer ihåg så var det enda de efterfrågade en address i UK. Med andra ord så är det inte som i Sverige där man är skriven på ett ställe. Det är möjligt att man kan söka även om man "bara" bor i Sverige. Skicka iväg en fråga anonymt. Känner man någon som bor i UK som man litar på borde det gå att lösa den vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Dum fråga kanske.men finns det någon möjlighet att få ett longstay visa innan man är 50 år ???? vill ju inte vänta så länge :whistle:

lätt att ansöka om sk studievisa. Kan man göra på de flesta språkskolor.

Skolan sköter all pappersexercis.

Det enda kravet är att man skriver in sig på ex ett års studier i thai vid skolan så får man automatiskt ett års visa och man slipper visa runs o dyl.

Priset ligger kring 25000 baht.

Detta kan man sedan göra i 20 år utan problem.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

lätt att ansöka om sk studievisa. Kan man göra på de flesta språkskolor.

Skolan sköter all pappersexercis.

Det enda kravet är att man skriver in sig på ex ett års studier i thai vid skolan så får man automatiskt ett års visa och man slipper visa runs o dyl.

Priset ligger kring 25000 baht.

Detta kan man sedan göra i 20 år utan problem.

BTT

Jo jag har sett detta oxå,,,,,lutar nog att det får bli något sådant,,, det skall väl kanske gå att lära en gamal hund att sitta :whistle:

"Jag äter kött i protest mot att veganerna äter upp djurens mat"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...