Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Bulken

Vad ÄR det med Thaitjejer och spel?

Recommended Posts

UDON-CHARLIE

Håller med. Det händer nåt i skallen på de tjejer som börjar jobba i baren. Tyvärr. :diablo::diablo:

Därför skulle jag aldrig ta en bartjej till Sverige för chansen till strul är jättehög.

Mvh :wai:

Kenthamon

Behöver inte komma från någon bar.-Det kan bli strul ändå!

Tro inte att du har garderat dig.

U-C

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Guest Kenthamon

U-C

Självklart inte, men chansen med en tjej som aldrig jobbat som bartjej är flera hundra procent högre att det gåt bra, tror jag. :drinks:

rocky

Tjena, min fru går på sfi jobbar kommer hem sent vet inte hur en kortlek ser ut Själv lägger jag 150 spänn på V75 i veckan (vinner aldrig)

Sek Losos uncle

Om man jämför med svenskar/svenskor, så går enligt statistik spel (och godis) upp då det är dåliga tider. Jag antar att de spel, som går upp, är de fattigares, som vill få mer hopp då. En del av dem blir spelmissbrukare.

I Thailand finns det ju mycket fler, som har "dåliga tider" hela tiden, och det finns en väldigt massa vadslagningar och lotterier, även privatarrangerade. (Vid gränsen Thailand - Kambodja finns också ett stort spelställe. Jag har inte varit där, men har hört att det är ganska vanligt med självmord, efter att man blivit utfattig.) Om man har blivit spelberoende i Thailand, så är man ju det även efter att man flyttat till Sverige, men nu rör det sig om mycket mer pengar för dem. Sedan kan det såklart bli fler, som får problem efter att de flyttat till Sverige av de orsaker, som skrivits.

(((Själv spelar jag bara på börsen, eftersom oddsen är mycket bättre där :)

Wangthong

Thaidamer och kortspel verkar höra ihop som ler och långhalm.

Jag har har suttit med i ett sånt här thaispel, då jag varit inbiten holdemfantast så blev jag nyfiken på vad damerna spelade

och tänkte att med min matematiska överlägsenhet mot thaidamerna skulle jag ha en fördel mot de som inte var så vassa på huvudräkning.

Men jag bedrog mig. Deras spel är helt utan inslag av skicklighet och logist tänkande. Således var lappen inne på rätt spår om

att det är ett nollsummespel i långa loppet. Om det nu inte vore för "om".

Den som håller i spelet tar ut en avgift ur varje giv, detta gör att "värdinnan" oftast gör en kraftig vinst.

Sedan kommer problemet med att de som tillfälligt förlorar vill vinna tillbaka sina förluster och därför höjer insatserna.

Det är då det blir spel om höga summor. Rent matematiskt över en lång period med samma insatser så kommer alla att förlora lika mycket.

Men på kort sikt kan någon lätt förlora stora summor. Med en från början mycket låg insats kan ganska lätt en eller två tusenlappar förloras.

Det största problemet enligt mig med damernas spelande är stt de totalt glömmer av resten av omvärlden.

Barn och familj är de största förlorarna, många skribenter har skrivit om att damerna låser in sig med kortleken och glömmer helt bort tid och rum.

Männen är oftast helt ovetande då de inte kan thai. De litar på vad partnern berättar om vinster/förluster. Sanningen är dock en mycket

sällsynt gäst när Thai ska beskriva sina "sämre sidor" eller berätta om sina förluster eller arbete för att täcka upp dessa.

Jag kan lova att de allra flesta skulle bli mycket förvånade om de får veta vad som händer bakom den snygga fasaden de målar upp.

Tyvärr är de flesta män tofflar och säger inte ifrån. Kanske inte så roligt med en sur dam som kniper ihop benen så länge hon inte får spela?

Finns egentligen bara en lösning. Tig och lid eller bryt upp och satsa på en kvinna som är stark nog att säga ifrån om spelandet och andra dumheter.

G2P

Håller med i stort sett allt.

Blev själv orolig i sommar. När frugan kom hit för drygt 20 år sedan började hon spela med den lokala spelklubben. Från början tyckte jag att det var ok, (trots att jag inte gillade det,) så länge hon var hemma på kvällar och nätter. Det fungerade en stund, sedan började hon förlora och låna pengar. Som tur var berättade hon för mig. Hon fick ultimatum att sluta spela eller skaffa ett nytt boende. Det höll ca 20 år. Hon har småspelat lite däremellan, hon har då talat om det för mig, och hon har lyckats sätta ett tak.

Nu sprack det alltså när hon varit i Thailand en längre stund. I stort sett är hennes familj alla spelare och svartlottosäljare. Men de har hållit det på en låg nivå. Den äldsta (halv)systern bor en bra bit från de övriga och de har i stort inte haft någon kontakt. Hon ringde helt plötsligt en dag och hörde av sig. Frugan berättade att de hade en spelhåla bakom huset. Systern som är pensionerad (och proffersionell spelare) flyttade in på en gång med familj. Hemma här i Sverige visste jag inget annat än att systern som jag aldrig träffat kommit och hälsade på. Ett antal veckor efteråt när jag kom hem hade de åkt hem, men skulle komma tillbaka för att de ville träffa mig.

Frugan upplyste mig om spelhålan och var iväg någon enstaka gång och tittade eller spelade korta stunder på dan. Sedan kom systern tillbaka och det eskalerade enormt. Frugan fick för mig inte följa med annat än ibland. Systern spelade i stort sett så mycket hon orkade utan att sova. Oftast slutade de spela 4-5 på morgonen, för att vara igång igen vid 10-tiden på morgonen. Den dagen hon vann mest var det över 20000 i vinst. Hörde aldrig att hon förlorade någon dag, däremot hade det gått dåligt någon dag, då hade hon bara dragit in 3000 om jag minns rätt. Att någon annan har förorat har jag aldrig hört trots att jag frågat vem som förlorat. Förnekelsen har totalt tagit överhand. Att någon ska kunna förlora är helt otänkbart. :bag:

Frugan kom på en del smarta saker för att komma ifrån och spela. Bl.a blev hon mycket omtänksam och såg till att det fanns fler och fler fester som jag kunde gå på. Till slut så ställde jag ultimatum, slut på spelandet eller skillsmässa. Det blev ett jävla liv. Jag fick stöd av lilla systerns man, som också tröttnat. Lilla systern blev flyförbannad och betedde sig väldigt dåligt. Jag viker inte ner mig så lätt så sista dagen kom hon och bad om ursäkt. Vi är hemma i Sverige nu och allt är lugnt. Men jag är orolig för hur det kommer att gå framöver.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Neil

U-C

Aven om jag ocksa tror att det finns mer problem hos de fd bartjejerna sa haller jag med om att det kan bli strul anda och inte alltfor sallan en javla massa strul. En hel del thaifamiljer staller alltfor hoga krav pa sin dotter som traffat en farang. Att bli ihop med en tjej som har rejalt skuldsatta foraldrar ar enligt min mening helt lonlost, det kommer bara bli problem aven om tjejen inte arbetat i bar tidigare. Tjejer fran fattiga familjer med sma eller inga skulder kan ocksa de bygga upp orimliga forvantningar men kan vara varda att satsas pa anda da familjen atminstone verkar kunna anpassa sig efter radande ekonomisk situation.

Problemet ar dock att det inte ar sa latt att veta om de ar skuldsatta eller inte. Den informationen blir farangen oftast inte delgiven forran han karat ner sig och da uppenbarar sig skulderna steg for steg.

ha det

Neil

Ormkokaren

U-C

Kan det alltid bli oavsett om tjejen är Svensk eller Thai vad vi menar aär att chansen troligtvis är högre med en bar tjej:whistle: .

Mvh Ormkokaren

Naam kaeng

Det var en tråd som överraskande lockade fram en hel del känslor. Har hört talas om spelfenomenet tidigare. Här har vi både fått det bekräftat och i vissa fall dementerat..

Ingen har gjort någon djupdykning i bakomliggande orsaker eller om det är mer vanligt förekommande i vissa delar av Thailand eller i särskilda socialgrupper eller liknande.

Tycker Magrood och Atom lämnat tänkvärda avtryck.

Hur är det egentligen i Thailand, vad är egentligen förbjudet?

Det finns ju gott om lotterier, så är det enbart privat spel om pengar som är förbjudet?

Jag fick en gång mina tärningar beslagtagna vid en gränskontroll av tullpersonal. Jag misstänker att det var på skoj, med glimten i ögat, eftersom de själva ville spela när jag hade gått.

post-6637-099155300 1280911042_thumb.jpg

post-6637-099155300 1280911042_thumb.jpg

Avregistrerad clion

För en som inte har någon Thaidam, inte lever i ett förhållande överhuvudtaget så är Du en gåta.

Hur f-n kan Du veta hur alla andra har det, är Du spåkärring eller nåt?

OBS, inget skämt, jag är faktiskt nyfiken. Och kom inte dragande med dina år i Thailand, dom roliga historierna har man redan garvat åt, försök att seriöst förklara på vilket sätt Du har, i Din mening, mer erfarenhet av Thaisvenska förhållanden.

Jag vill verkligen bli lika erfaren som Du.

Baa

Jo det är nog så som brodern skriver i stockholm finns ju ställen där damerna träffas och där dom har ordnat barnvakt.har du missat den tråden Morgan

Herr Chang

Det var en tråd som överraskande lockade fram en hel del känslor. Har hört talas om spelfenomenet tidigare. Här har vi både fått det bekräftat och i vissa fall dementerat..

Ingen har gjort någon djupdykning i bakomliggande orsaker eller om det är mer vanligt förekommande i vissa delar av Thailand eller i särskilda socialgrupper eller liknande.

Tycker Magrood och Atom lämnat tänkvärda avtryck.

Hur är det egentligen i Thailand, vad är egentligen förbjudet?

Det finns ju gott om lotterier, så är det enbart privat spel om pengar som är förbjudet?

Jag fick en gång mina tärningar beslagtagna vid en gränskontroll av tullpersonal. Jag misstänker att det var på skoj, med glimten i ögat, eftersom de själva ville spela när jag hade gått.

Det är nog lättare att säga vad som är tillåtet. Vad gäller lotteri är det väl bara det statliga lotteriet som har dragning den första och den sextonde varje månad. Så har vi förstås också spelet på galoppbanorna. Allt annat spel om pengar är i princip förbjudet om jag inte misstar mig.

Herr Chang har talat.

UDON-CHARLIE

Aven om jag ocksa tror att det finns mer problem hos de fd bartjejerna sa haller jag med om att det kan bli strul anda och inte alltfor sallan en javla massa strul. En hel del thaifamiljer staller alltfor hoga krav pa sin dotter som traffat en farang. Att bli ihop med en tjej som har rejalt skuldsatta foraldrar ar enligt min mening helt lonlost, det kommer bara bli problem aven om tjejen inte arbetat i bar tidigare. Tjejer fran fattiga familjer med sma eller inga skulder kan ocksa de bygga upp orimliga forvantningar men kan vara varda att satsas pa anda da familjen atminstone verkar kunna anpassa sig efter radande ekonomisk situation.

Problemet ar dock att det inte ar sa latt att veta om de ar skuldsatta eller inte. Den informationen blir farangen oftast inte delgiven forran han karat ner sig och da uppenbarar sig skulderna steg for steg.

ha det

Neil

Ja det är så här verkligheten OFTA ser ut.-Går inte att förneka.

U-C

Baa

Possitiva klubben har möte ser jag... :ironi:

Knappt två veckor innan man ska hem och bli lurad av sin lösaktiga och otrogna hustru igen... :drinks:

måne

Det är så verkligheten KAN se ut.Jag känner många thaidamer som inte spelar överhuvudtaget(mer än på lotto nån gång)Mvh Måne

Avregistrerad clion

Possitiva klubben har möte ser jag... :ironi:

Knappt två veckor innan man ska hem och bli lurad av sin lösaktiga och otrogna hustru igen... :drinks:

Uch va du pratar :suicide:

Baa

Uch va du pratar :suicide:

Det har ju U-C sagt och då är det väl sant?..

:drinks:

Hav förtröstan Clirre, snart är det "kattjakt" igen...Har fixat två vattenslangar så vi kan ha varsin... :great:

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy