Jump to content
IGNORERAD

Stora skillnader i pris beroende på flygplats


PlayTheGame

Recommended Posts

PlayTheGame

Jag är bosatt i södra Sverige och brukar därför flyga ut från antingen Landvetter eller Kastrup.

Arlanda är inget alternativ för det är ca 60 mil enkel resa.

Jag har semester v.29-31 och har därför tittat på resor till BKK under denna tid.

Har precis gjort en prisjämförelse mellan olika svenska avreseorter. Ungefär samma flygtider men har

dock inte tagit hänsyn till att det är olika flygbolag.

Billigast är det helt klart att flyga från Arlanda. Från Landvetter och Kastrup är det ungefär jämnt skägg.

Fördelen är att det är direktflyg från Kastrup.

Om jag nu skulle bo mitt emellan Stockholm och Göteborg så hade jag inte tvekat en sekund vad det gäller att

boka med Aerosvit men eftersom så inte är fallet så orkar jag helt enkelt inte resa T o R till Arlanda. Det är tröttsamt nog att behöva åka hem till Sverige. Att jag sedan skall behöva tillbringa ytterligare 6-8 timmar på ett tåg söderut känns allt för jobbigt.

Vad säger Ni MPR-rävar? Sätter Ni biljettpriserna före bekvämligheten? Tycker Ni att det är värt de extra 1000-lappar

det blir för 2 biljetter för att slippa böket med extra resande i Sverige?

Är det värt de extra-pengarna för att flyga med ett "välkänt" flygbolag. Inget negativt om Aerosvit för jag har aldrig flugit med dem.

Jag är skeptisk.

Mvh/PTG

post-4515-127643545179_thumb.jpg

post-4515-127643597335_thumb.jpg

post-4515-127643597937_thumb.jpg

post-4515-127643545179_thumb.jpg

post-4515-127643597335_thumb.jpg

post-4515-127643597937_thumb.jpg

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokat med Aerosvit själv i sommar för 5200 pix

10 laxar för thai är inte värt det. Men finns resor ibland mellan 6-8k

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är bosatt i södra Sverige och brukar därför flyga ut från antingen Landvetter eller Kastrup.

Arlanda är inget alternativ för det är ca 60 mil enkel resa.

Jag har semester v.29-31 och har därför tittat på resor till BKK under denna tid.

Har precis gjort en prisjämförelse mellan olika svenska avreseorter. Ungefär samma flygtider men har

dock inte tagit hänsyn till att det är olika flygbolag.

Billigast är det helt klart att flyga från Arlanda. Från Landvetter och Kastrup är det ungefär jämnt skägg.

Fördelen är att det är direktflyg från Kastrup.

Om jag nu skulle bo mitt emellan Stockholm och Göteborg så hade jag inte tvekat en sekund vad det gäller att

boka med Aerosvit men eftersom så inte är fallet så orkar jag helt enkelt inte resa T o R till Arlanda. Det är tröttsamt nog att behöva åka hem till Sverige. Att jag sedan skall behöva tillbringa ytterligare 6-8 timmar på ett tåg söderut känns allt för jobbigt.

Vad säger Ni MPR-rävar? Sätter Ni biljettpriserna före bekvämligheten? Tycker Ni att det är värt de extra 1000-lappar

det blir för 2 biljetter för att slippa böket med extra resande i Sverige?

Är det värt de extra-pengarna för att flyga med ett "välkänt" flygbolag. Inget negativt om Aerosvit för jag har aldrig flugit med dem.

Jag är skeptisk.

Mvh/PTG

Hej! Vart söker du för att hitta aerosvit ?

Mvh Nessefesk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Vart söker du för att hitta aerosvit ?

Mvh Nessefesk

dom är med på alla söksiter mig veterligen, Dom flyger dock bara 3 ggr i veckan, tisdagar och torsdagar har jag för mig i alla fall.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

dom är med på alla söksiter mig veterligen, Dom flyger dock bara 3 ggr i veckan, tisdagar och torsdagar har jag för mig i alla fall.

Alldrig fått upp dom på en sökning, så tipsa gärna mig på en sömotor.

Mvh Pissenissefisk

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är det väldigt stora prisskillnader i resor till Thailand mellan de skandinaviska flygplatserna (STO/GOT/CPH). Kanske för att det verkar bli en regnsommar här längre söderut. På kontinenten är det dock fortsatt låga priser och tänker man på att både Frankfurt och Berlin kan nås med lågprisflyg (Ryanair,Air Berlin) för några hundralappar.Tillkommer evtl busstransfer (12 Euro mellan Frankfurt/Hahn och Frankfurt Intl), så är det ändå ganska billigt att ta sig till Thailand även från södra Sverige.

Just nu håller jag på att skanna av nätet för de billigaste biljettpriserna under sommaren. Lite senare på kvällen hoppas jag att jag kan publicera resultatet som jag tidigare har lovat i en annan tråd. Det blir en större genomgång med avgångar från Arlanda, Landvetter och Frankfurt för varje dag med olika reslängder (25-31 dagar), sammanlagt över 1600 (lägsta) biljettpriser.

Håll utkik efter "matchen" för att inte missa de lägsta priserna från Sverige under hela sommaren (15.Juni-31.Aug).

Tills dess kan ni titta på motsvarande priser från Frankfurt här:

Källa, detaljer och bokning på www.AllaFlygbiljetter.se

//Singha711

P.S. Tabellen går att sortera uppåt och neråt (tex. lägsta pris = 4224 SEK) på valfri kolumn genom att dubbelklicka i resp. kolumnhuvud. D.S.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alldrig fått upp dom på en sökning, så tipsa gärna mig på en sömotor.

Mvh Pissenissefisk

Här går bra:

http://www.flygresor.se/

Flög med dom förra året. Hade dock oturen med en 9-timmars delay i Kiev på nedresan.

OK att flyga med f.u. att det är alkoholfritt samt byte av plan i Kiev. En liten rackabajsare vill jag nog ha på planet. Så för min del blir det Thai i augusti. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Här går bra:

http://www.flygresor.se/

Flög med dom förra året. Hade dock oturen med en 9-timmars delay i Kiev på nedresan.

OK att flyga med f.u. att det är alkoholfritt samt byte av plan i Kiev. En liten rackabajsare vill jag nog ha på planet. Så för min del blir det Thai i augusti. smile.gif

Jag dricker inte när jag flyger så mig kvittar det :) Hur är det annars att flyga med dom ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dricker inte när jag flyger så mig kvittar det :) Hur är det annars att flyga med dom ?

Mer än OK. När jag flög hem från BKK så fanns det gott om plats så man kunde bre ut sig. Bra plats f.ö. med, jag menar fram till framförvarande stol. Ville uppgradera mig i Kiev (mot BKK) men det ville dom ha 4 000 $ för!!!!! så jag avstod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...