Jump to content
IGNORERAD

snus till Thailand


snusprinsen

Recommended Posts

snusprinsen

Hej ,

Jag reser till Thailand nasta vecka , har plats i resvaskan och kan

garna bara med mig lite snus om nagon behover.Vad jag har forstatt

kan det vara en bristvara och jag som f.d snusare vet hur man lider

om man blir utan.Maila mig pa snusprinsen@hotmail.com sa packar jag i

nagra rullar.

/Erland

Link to comment
Dela på andra sajter

snusprinsen

Har blivi uppfostrad till att vara nice men inte "korkad"!!!!!!!! Snusprinsen

Link to comment
Dela på andra sajter

Prismässigt vet jag inte hur det ser ut nu, men att beställa snus online ifrån Sverige till Thailand i paket om 250g. (det är det som är godkänt att ta in i Thailand om man frågar tullen) kostar 121 Baht per dosa om man beställer 15 dosor + en bonus dosa får man med på köpet.

Dvs. 1.945 Baht för 16 dosor = 121 Baht per dosa. Ca 30 kr dosan inkl frakt. Leveranstid ca 4-5 dagar.

Ändå jättesnällt av snusprinsen att fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för erbjudandet Snusprinsen!

Behöver inget nu, har en kompis som just levererat en laddning, men du får säkert mail från några andra.

P3, är det via den firman som gör reklam på forumet (får väl klicka på den länken nästa gång jag ser den)?

Låter rätt bra om det är General eller Grovsnus.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

P3, är det via den firman som gör reklam på forumet (får väl klicka på den länken nästa gång jag ser den)?

Låter rätt bra om det är General eller Grovsnus.

MVH Tommy

Ja, det är samma som på reklamen.

Jag beställer Ettan och General. Senast 10 Ettan och 5 General och bonusdosan blev en skum sort med nåt konstigt snus, bara för att jag ville prova (det går även bra att välja riktigt snus som bonusdosa).

De skriver att Posten inte är att rekommendera som leverantör, men jag har då inte haft ett enda problem de 8-10 gångerna jag beställt av dem med Posten som leverantör.

Förmodligen har de lärt sig, och skickar endast i förpackningar om 5 dosor lössnus (250g snus per paket) med en dags mellanrum.

Länk till Buysnus.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det månne någon snäller Kalles-Kaviarprins som ska till Pattaya så är jag väldigt intresserad av en leverans. Bjuder på ett par Changar eller annat lämpligt vid leverans drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ,

Jag reser till Thailand nasta vecka , har plats i resvaskan och kan

garna bara med mig lite snus om nagon behover.Vad jag har forstatt

kan det vara en bristvara och jag som f.d snusare vet hur man lider

om man blir utan.Maila mig pa snusprinsen@hotmail.com sa packar jag i

nagra rullar.

/Erland

Hoppas du inte blir kollad i tullen, det kan bli djävligt dyrt om du har mer än 250 gram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas du inte blir kollad i tullen, det kan bli djävligt dyrt om du har mer än 250 gram.

Så sant så, har en kompis som blev stoppad i den Thailändska tullen med 5 limpor gula Blend. Det blev 18,000 bath i böter plus att han blev av med cigaretterna

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så sant så, har en kompis som blev stoppad i den Thailändska tullen med 5 limpor gula Blend. Det blev 18,000 bath i böter plus att han blev av med cigaretterna

Hmmm, man kan ju ha roligare för sina pengar än så...

Smuggla in Cigaretter låter lite märkligt, är de inte billigare på typ Family Mart än på Taxfree i Sverige (har aldrig kollat och har ingen aning om priserna)?

Fast är man fast på ett märke som gula Blend, så kan jag förstå.

Har trots en hel del resande genom åren, aldrig blivit kollad i någon tull, ser väl för snäll ut (utan att nödvändigtvis vara det :whistle: ).

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Beställde snus i Torsdags kväll ifrån Buysnus.com (länk finns i ett tidigare inlägg här i tråden).

Anlände idag till brevlådan i Surin. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde snus i Torsdags kväll ifrån Buysnus.com (länk finns i ett tidigare inlägg här i tråden).

Anlände idag till brevlådan i Surin. :dance1:

Hej

Måste man säga till posten att dela upp snuset, eller sköter de det själva när de ser att snuset ska till Thailand?

Mvh

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Måste man säga till posten att dela upp snuset, eller sköter de det själva när de ser att snuset ska till Thailand?

Mvh

PeeBee

Jag får alltid i paket om 250g. snus utan att säga till. Fast jag nu beställde 15 dosor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, man kan ju ha roligare för sina pengar än så...

Smuggla in Cigaretter låter lite märkligt, är de inte billigare på typ Family Mart än på Taxfree i Sverige (har aldrig kollat och har ingen aning om priserna)?

Fast är man fast på ett märke som gula Blend, så kan jag förstå.

Har trots en hel del resande genom åren, aldrig blivit kollad i någon tull, ser väl för snäll ut (utan att nödvändigtvis vara det :whistle: ).

MVH Tommy

Cigaretter är billigare i Thailand. På den tiden som jag rökte brukade jag köpa en limpa marlboro på kastrup taxfree tills jag en kväll glömde pinnarna på rummet, istället för att knalla tillbaks så köpte jag en pack i lokal butik i hua hin äkta vara men mycket billigare, provade sedan på inrådan röda LM som skiljer sig minimalt från marlboro men limp priset i hua hin var nästan halva taxfree priset jämfört med kastrup.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Cigaretter är billigare i Thailand. På den tiden som jag rökte brukade jag köpa en limpa marlboro på kastrup taxfree tills jag en kväll glömde pinnarna på rummet, istället för att knalla tillbaks så köpte jag en pack i lokal butik i hua hin äkta vara men mycket billigare, provade sedan på inrådan röda LM som skiljer sig minimalt från marlboro men limp priset i hua hin var nästan halva taxfree priset jämfört med kastrup.

Det är väl så att handla på "Taxfree" har knappast lönat sig!!

Det är i regel billigare i vanlig butik!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det månne någon snäller Kalles-Kaviarprins som ska till Pattaya så är jag väldigt intresserad av en leverans. Bjuder på ett par Changar eller annat lämpligt vid leverans drinks.gif

Fritz..

Nar jag bestallde snus senast, hade de aven kalles kaviar och knackebrod, godis, kaffe och allt sant som Svensson saknar efter ett tag. Kommer inte ihag namnet just nu, men gar ju fort att googla, eller sa kan jag kolla pa mailen om du e intresserad.. Leveransen tog drygt 1 vecka och kom fram utan problem (20+2 doser snus).

Link to comment
Dela på andra sajter

Nar jag bestallde snus senast, hade de aven kalles kaviar och knackebrod, godis, kaffe och allt sant som Svensson saknar efter ett tag. Kommer inte ihag namnet just nu, men gar ju fort att googla, eller sa kan jag kolla pa mailen om du e intresserad.. Leveransen tog drygt 1 vecka och kom fram utan problem (20+2 doser snus).

Tack men nu har kaviarabstinensen gått över :drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste väl finnas tobakssatser att få tag i i Thailand till ett bra pris.Här i Sverige köper jag snussats från Tillbudet.199 kr+frakt.Detta räcker till 23-24 dosor snus.Det blir ett fullt acceptabelt snus man får fram av detta.Det är enkelt att till verka detta.De kemikalier som föjer med satsen är inte så avancerade.Det finns säkert att få tag i i Thailand.Jag ska pröva detta nästa gång jag åker ner.Dessutom blir ju detta lagligt vad jag förstår.I Sverige blir det med dessa satser ungefär samma pris på snus som bensin som det historist varit tidigare.Det förändrades för ungefär 15 år sedan när EU förbjöd snus.

Värt ett försök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Tommy har redogjort för hur hela processen går till. Här är en länk där Tommy förklarar hur man gör eget snus.. Tommys snus

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...