Jump to content
IGNORERAD

problem med ampur


jjbanan

Recommended Posts

vi har ett stort problem min fru och jag har bjudit in hennes bror och brorson till sverige. :great:

men till problemet min fru har inte samma pappa som sin storebror.

och när min frus födelseattest skrevs så skrev dom inte mammans id nr

och pappan skrev mammansnickname men rätt efternamn men inte id nr

problemet är att ammbasaden tror inte att min fru bror har samma mamma

vi har varit i kontakt med alla ampur i byn och petchabun men ingen kan

hjälpa oss :(

har ni kompisar några råd så är jag tacksam :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lever mamman? Om syster och bror är födda på samma sjukhus kan det fungera att skaffa födelseattest på sjukhuset. Vet ej om det är lättaste vägen, men kan inte ampur fixa det är det den möjlighet jag tror på.

Link to comment
Dela på andra sajter

vi har ett stort problem min fru och jag har bjudit in hennes bror och brorson till sverige. :great:

men till problemet min fru har inte samma pappa som sin storebror.

och när min frus födelseattest skrevs så skrev dom inte mammans id nr

och pappan skrev mammansnickname men rätt efternamn men inte id nr

problemet är att ammbasaden tror inte att min fru bror har samma mamma

vi har varit i kontakt med alla ampur i byn och petchabun men ingen kan

hjälpa oss :(

har ni kompisar några råd så är jag tacksam :wai:

Det borde ju inte ha någon större betydelse om det bara rör sig om ett besöksvisum på 3 månader.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

:(:( problemet är att mamman och pappan är döda pappan dog 1976 när ni fru var 2år :(

det var han som registerade henne i ampur :rtfm: han använde hennes nick name vid

registering och inget id nr :kort: snälla vad ska vi göra

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde ju inte ha någon större betydelse om det bara rör sig om ett besöksvisum på 3 månader.

I ett fall vi bjudit in har de hängt upp sig på mindre detaljer än så. I det fallet fick de till det att vi inte hade nog mycket kontakt. Vi hade då styrkt släktskapet, men vi umgicks inte nog mycket. Detta trots att våra hus är 100m från varandra och vi i stort ses dagligen när vi är i Thailand. I vissa fall ger de nog bara sig på någon för att klockan är för mycket eller dom har blå byxor. I det fallet fick han rådet att söka en tredje gång efter andra avslaget. Jag har inga höga tankar om att ambassaden har en rättssäker hantering, vilket de visat flera gånger. Ska man ha någon chans är det nog bara att visa de fakta man har, och hålla tummarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

sad.gifsad.gif problemet är att mamman och pappan är döda pappan dog 1976 när ni fru var 2år sad.gif

det var han som registerade henne i ampur rtfm.gif han använde hennes nick name vid

registering och inget id nr 1zgarz5.gif snälla vad ska vi göra

Sjukhuset där de föddes är er bästa möjlighet. Om ambassaden inte godtar er förklaring. Det är inte första gången som thailändsk folkbokföring har missat. Byhövdingen (poojaiban) kan vara en annan möjlighet, men mindre troligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lever mamman? Om syster och bror är födda på samma sjukhus kan det fungera att skaffa födelseattest på sjukhuset. Vet ej om det är lättaste vägen, men kan inte ampur fixa det är det den möjlighet jag tror på.

nej dom lever inte och min fru är född hemma i "familjehuset"jag förstår inte vad är problemet med ampur dom har gjort fel men dom vägrar göra rätt :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

min fru säger att problemet är att dom på ambur skrvit ett nickname på mamman :diablo: men missat at skriva id nr så när min fru ska en födelseattest så är hon född av en ?

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske vi var snåla vi erbjöd 4000 bht för att fixa det enkla problemet.

men dom sa vi vill ha papper??. men dom kan inte säga var för papper

Link to comment
Dela på andra sajter

min fru säger att problemet är att dom på ambur skrvit ett nickname på mamman diablo.gif men missat at skriva id nr så när min fru ska en födelseattest så är hon född av en ?

Vi har haft ett liknande problem med min frus dotter. Hon var felbokförd. Vi provade alla möjliga intyg från personer som kände till fakta. Men de accepterade inte dessa. Det var väl för lite förtjänst på att ändra när en farang var inblandad. diablo.gif I detta fall var det sjukhuset som var möjligheten. Där har de naturligtvis ingen möjlighet att konfirmera vem som är pappa. Men har mamma fött dom på sjukhus finns det en chans att barnen finns med i registren på sjukhuset. De brukar ha olika bra (dålig) ordning på olika sjukhus. Det är en del jobb att leta. Så erbjud en belöning om de hittar rätt. De gör säkert ett bättre jobb på det sättet. Låt farang stanna hemma och se på fotboll! 1zgarz5.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

det sjuka är att dom känner oss det är en liten by

min fru och jag var där i oktober och ändra hennes

efternamam tll johansson utan problem :rtfm:

varför så idi*tiska problem nu när vi är i sverige _?

någon som vet en bra advokat i petchabun ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade samma problem med min frus dotter och faderskap. PM mig om du vill veta hur vi gjorde.

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Be bychefen åka ensam och fråga vad det skulle kosta att fixa till dom papper ni behöver.

Han vet säkert vem som går att göra "affärer" med.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...