Jump to content
IGNORERAD

Floating Market Bangkok

Serath

Recommended Posts

Dags och lägga upp lite bilder från resorna jag gjort, Är ingen fotoexpert eller art director så ta bilderna för vad dom är.

Julen 2009 vart jag i Bangkok under 2 veckor, Gjorde en liten tur på floating market med "speed boat"

ThailandJulen2009048.jpg

ThailandJulen2009057.jpg

ThailandJulen2009061.jpg

ThailandJulen2009066.jpg

ThailandJulen2009070.jpg

ThailandJulen2009071.jpg

ThailandJulen2009072.jpg

ThailandJulen2009075.jpg

ThailandJulen2009080.jpg

ThailandJulen2009081.jpg

ThailandJulen2009082.jpg

ThailandJulen2009102.jpg

ThailandJulen2009087.jpg

Slut

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Supernice. härlig närvaro i bilderna :clapping:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Fina bilder, gillade speciell damen med den svarta hatten :great:

Vilken flytande marknad var du på Serath?

Har också åkt guidad tur på Klongerna, det var ett bra tag sedan...

Man blir "hemmablind" efter ett tag.

Förra veckan var jag, frugan och svågern på Taling Chan Floating market, hade inte kameran med det var ett oplanerat besök för att käka lite gott...

En trevlig marknad i Talingchan som ligger på Thonburi sidan (västra sidan) av Chao Praya river, värt ett besök om ni vill äta gott och kanske ta en tur på Klongerna, det bjuds på gammal Bkk-bebyggelse och orkidéodlingar.

Första gången jag var där fotade jag som en vilding, men dom bilderna är på en annan hårddisk, så här har ni en länk istället: http://www.tour-Bangkok-legacies.com/taling-chan-floating-market.html

Öppet Lördag och Söndag.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Tja.

Ser att vi missade varann med 3 dagar:

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...