Jump to content
IGNORERAD

Hej! - Upp med handen - alla som inte skriver!


noBuzz

Recommended Posts

Guest Lappen

Det måste ju finnas massor av tjejer som sitter och läser på forumet men varför skriver inga kvinnor på forumet?

Något som skrämmer kvinnorna från att skriva.

BTT

Kan detta vara en orsak till kvinnor blir avskräckta att en deltaga på MPR??

Upplysningsvis så får jag då tillägga att jag definitivt inte ränner runt på gogobarer. Tror jag bevistat sådana barer vid 4-5 tillfällen och aldrig känt mig särskilt road utav att se dansande damer i bara trosorna.

För mig är slampighet inget sexigt.

Det är betydligt sexigare med en vanlig tjej i jeans och t shirt i en beerbar.

En någotsånär rutinerad barveteran kan ochså snabbt urskilja vilka tjejer som är mer utpippade än andra och därmed rikta in uppmärsamheten på di damer som troligen ger mer tillbaks i sängen.

Detta kan man i och för sig inte avgöra i alla lägen eftersom det kan finnas en del thaimän i bakgrunden som får sitt varenda natt men att försöka avläsa vilka tjejer som inte fått något på en tid är ganska viktigt.

Betalar man för ett nummer vill man ju gärna få lite valuta för stålarna.

Di mest korkade gubbarna är dem som direkt går på di mest hårdspacklade och mest lättklädda tjejerna enbart för att di tror att de sexigaste tjejerna i baren är di kåtaste.

Vilket ju är totalt fel.

De hetaste och mest kåta tjejerna i baren är de som sitter lite avsides och som man oftast bara kan få kontakt med via mama san.

Hon som direkt dyker över en när man sätter sig i baren med di vanliga fraserna går direkt bort.

Lyckas man komma förbi dessa första papegojor så kan det ofta sitta och vänta spännande överraskningar i olika hörnor av baren.

Prattjejerna är i och för sig oftast inte så svåra att skrämma bort.

Ställer man dem mot väggen direkt med några avväpnande frågor så brukar deras intresse svalna ganska snabbt.

Problemet är ofta att dessa tjejer blir intressantare ju mer sangsom som rinner ner i ens strupe.

Är man full blir man ochså pratglad och då finns risken att man hamnar i sängen med fel bartjej.

Har ofta hänt att man då låter henne sova och sen ger henne en tusenbahtare för sällskapet.

Fast det där med att bara sova och inte pippa är inte heller alltid så populärt.

Då tror de att de inte är sexiga och då kan det bli surt på grund av det.

minns särskilt en tjej som rökade som en borstbindare och snackade i ett kör. Rökpapegojan kallade vi henne för och jag minns att hon satt vid sängkanten i den vanliga handduken och blåste stora rökmoln in i broders ansikte och pladdrade i ett kör så bara för att bli av med henne så gav jag henne 1000 baht och tackade för sällskapet.

Hon blev sur som ättika, klädde på sig och slog igen dörren hårt när hon gick.

Hon var uthärdlig så länge man var packad men när man börjat nyktra till så blev hon en veritabel plåga.

En mer pratglad thaitjej har jag aldrig mött.

Misstänkte att det hon rökade inte enbart var vanliga cigaretter eller ochså berodde det på att hon inte spottade i glaset heller direkt.

Slank ner ett antal sangsomgroggar och rök i den fagra halsen.

Nu skulle jag ju egentligen motbevisa fader Baa i hans påstående om att han inte moraliserar men det får bli en annan gång.

BTT

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    5

  • broder tuk tuk

    4

  • noBuzz

    3

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Herr Chang

Bäste herr Chang!

En sak jag ofta funderat över är hur mansdominerat forumets skribentdel är.

Egentligen lite märkligt med tanke på hur populärt Thailand ändå är bland svenskar och svenskor idag.

Det måste ju finnas massor av tjejer som sitter och läser på forumet men varför skriver inga kvinnor på forumet?

Något som skrämmer kvinnorna från att skriva.

Man kan ju fundera på hur man ska få fler kvinnor att våga skriva på forumet.

Sanningen är ju ochså att det enbart är en mycket liten del av medlemmarna som aktivt skriver.

Skulle säkert vara ganska lätt att räkna upp de sk aktiva skribenterna på forumet om man orkade forska lite i det.

Jag anser nog att forumet utvecklats på samma sätt som många andra forum utvecklas nämligen till att bli en plats där enbart den sk inre kretsen av kända medlemmar gör sina inlägg lästa.

Det är inte enkelt att slå sig in i gruppen och ta plats i rangordningen.

Nya skribenter får dålig respons och ignoreras ofta och då tappar de lusten att fortsätta skriva.

Kanske kunde gå att skapa en egen forumdel där enbart nya skribenter får skriva och inga kända "ansikten" får komma in och störa.

Och varför inte en sk kvinnodel där enbart tjejerna får skriva?

Då kanske många nya medlemmar skulle våga skriva mer.

BTT

Hej BTT,

Min teori är att det krävs lite "hård hud" om man ska skriva på ett forum som detta. Det har uppenbarligen du, och förvisso även jag ;)

Jag får väl medge att jag när började skriva på Thaitjejer 2003 så blev jag ibland ganska ledsen över de svar jag fick på mina inlägg. Numera gör jag endast en strikt intellektuell analys av eventuella svar, och känslor spelar ingen större roll. Bra eller inte kan man ju diskutera.'

Det är lite märkligt att kvinnor inte deltar mer, då de bevisligen har större verbal förmåga än män. Men det är väl kanske så att detta forum ej passar dom.

Jag tror inte på någon speciell forumdel för nybörjare eller för kvinnor. Om inte annat innebär det att helt i onödan nedgradera dessa kategorier.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! :)

För min del så tycker jag att det är kul att se att fler än den "inre kretsen" faktiskt läser.

Alla gillar kanske inte att skriva. Eller hinner inte skriva sitt inlägg för att någon av de som "bor" på forumet redan skrivit samma sak.

Jag gillar att se nya avatarer och att läsarna visar att dom är här med sina "hej".

Men att försöka tvinga dem att skriva, eller locka dem, tänker jag inte göra.

Och dåligt samvete ska de naturligtvis absolut inte ha. Och det tror jag inte de har heller.

De är ju faktiskt vuxna människor och klara nog alldeles utmärkt att besluta om vad de vill, och inte vill, göra.

Utan att behöva motivera sig eller ursäkta sig. Om nu någon missat detta. :)

Så fortsätt gärna med era trevliga "hej" - ni som annars inte skriver.

Det är alltid kul med folk som hälsar. great.gif

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt NoBuzz.

Är själv medlem i ett forum i Udon men har väl inte skrivit mer än 2-3 inlägg (hinner inte då jag sitter och sladdrar här hela dagarna), samma sak där 10-15 trogna skribenter samt en o annan frågeställare, same same.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Märkligt vad diplomatisk buzzen har blivit. Börjar nästan tro att karln har tvingats gå i vett och etikett skolan :whistle:

Lappen!!

Nu behöver man ju inte skriva eller läsa i de ämnen som inte passar ens smak eller stil.

Är man intresserad av elefanter i Chiang Mai eller vilket visum som krävs för längre vistelser i Thailand etc. så kan man ju scrolla och leta efter de ämnen som ligger en varmast om hjärtat.

Visst det poppar upp trådar emellanåt där svenska kvinnor framställs i en ganska negativ och dyster framtoning och som herr Chang nämner så krävs det möjligen en viss hård hud för att som kvinna våga ge sig in i en värld där var och varannan skribent har en kvinnosyn som kanske inte riktigt passar svenska kvinnors smak.

Arvet från thaitjejer lever naturligtvis kvar även på Mai Pen Rai.

Och för att vara lite krass så visst lever det kvar en hel del fördomar om svenska män med thaifrugor och deras kvinnosyn.

Risken finns ju att det hade blivit en aning rörigt och stökigt på forumet om många svenska kvinnor valt att ge sig in i vissa debatter.

Då hade nog herr Chang o company fått anställa ett antal moderatorer på heltid.

Å andra sidan hade nog dessa debatter gett ett visst liv åt forumet.

Även om det kan vara en fördel med en viss ordning och reda på ett forum så visst kan man ibland sakna di vilda trådar som ofta skapades på gamla thaitjejer.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

:drinks:Hej alla Maipenraiare här kommer mitt tredje inlägg.(Är man med dom stora grabbarna nu?)Sitter i Korat och dricker Chang så klart, en fråga till alla (veteraner), frugan o jag tänker åka till Jomtien om 10-12 dagar. Har läst på forumet att Maitan är helt ok. Hur är området för övrigt? bad, restaurangenu tar jag r, chopping, är det långt till Pattaya? hoppas på positiva svar. Ps nu tar jag en Chang till

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

:drinks:Hej alla Maipenraiare här kommer mitt tredje inlägg.(Är man med dom stora grabbarna nu?)Sitter i Korat och dricker Chang så klart, en fråga till alla (veteraner), frugan o jag tänker åka till Jomtien om 10-12 dagar. Har läst på forumet att Maitan är helt ok. Hur är området för övrigt? bad, restaurangenu tar jag r, chopping, är det långt till Pattaya? hoppas på positiva svar. Ps nu tar jag en Chang till

Klart bättre drag om man bor i centrala Pattaya.

Kvälls och nöjeslivet är mer eller mindre stendött ute i Jomtien.

Tar ca 20 minuter med songtaew till korsningen Pattaya second Road- South Pattaya Road bara att kliva på en relativt välfylld songare så är taxan ca 30 baht till Jomtien.

Men man får se upp som farang för chaufförerna, särskilt på sträckan Jomtien- Pattaya tvekar inte att begära över 100 baht för färden.

Har själv vid ett antal tillfällen svurit ganska rejält över alla dessa tomma songtaews som antingen swischar förbi eller med en sniken chaufför bakom ratten.

Ett gott råd om man ska åka songtaews i Pattaya är att alltid se till att hoppa på folkrika fordon, särskilt dem med många thailändare därbak.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Klart bättre drag om man bor i centrala Pattaya.

Kvälls och nöjeslivet är mer eller mindre stendött ute i Jomtien.

Tar ca 20 minuter med songtaew till korsningen Pattaya second Road- South Pattaya Road bara att kliva på en relativt välfylld songare så är taxan ca 30 baht till Jomtien.

Men man får se upp som farang för chaufförerna, särskilt på sträckan Jomtien- Pattaya tvekar inte att begära över 100 baht för färden.

Har själv vid ett antal tillfällen svurit ganska rejält över alla dessa tomma songtaews som antingen swischar förbi eller med en sniken chaufför bakom ratten.

Ett gott råd om man ska åka songtaews i Pattaya är att alltid se till att hoppa på folkrika fordon, särskilt dem med många thailändare därbak.

BTT

Det var väl att ta I? Jag tyckte inte det var särskilt dött i Jomtien när jag och Drivern var där i mars.

Men allt är förstås relativt...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har under mina år i Pattaya aldrig betalat mer än 20 battar för en bathtaxi mellan Pattaya och Jomtien oavsett vilket håll jag åker åt eller antalet medresenärer.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

:drinks:Hej alla Maipenraiare här kommer mitt tredje inlägg.(Är man med dom stora grabbarna nu?)Sitter i Korat och dricker Chang så klart, en fråga till alla (veteraner), frugan o jag tänker åka till Jomtien om 10-12 dagar. Har läst på forumet att Maitan är helt ok. Hur är området för övrigt? bad, restaurangenu tar jag r, chopping, är det långt till Pattaya? hoppas på positiva svar. Ps nu tar jag en Chang till

Hej Rocky.

Jomtien är ett utmärkt val om du vill ha lite lugnare än Pattis. Finns gott om resturanger och vattenhål, hyffsad strand ( ca 70m till stranden från Maitans ) shoppingen är väl i det närmaste obefintlig. Mycket lätt att ta sig till Pattis med Bathtaxin, bara att gå ned på beachroaden och hoppa på, 10thb till Walkingstreet - 20thb om du ska längre.

Kan rekomendera Jomtien, gillar det skarpt :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...