Jump to content
IGNORERAD

Hej! - Upp med handen - alla som inte skriver!


noBuzz

Recommended Posts

försöker skriva, om de finns något att skriva,

på dina,(eller).. någons annans :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    5

  • broder tuk tuk

    4

  • noBuzz

    3

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mabuhay :drinks:

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte inne här varje dag , men tycker att det är ett kanon forum . Tycker att det är en bra stämning bland medlemmarna , så det är lite synd att en del tycker att dom måste skriva jätte intressanta saker om dom ska skriva något . Tror att dom flesta uppskattar er medverkan och uppträder man på ett respektfullt sätt så är det lugnt . Det känns kul att få vara en del av forumet , fast att jag är en mycket liten del av det . :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det finns så många medlemmar som nästan aldrig skriver tänkte jag att vi kör en tråd bara för er.

Ni som bara läser, men aldrig skriver, skriv ett "Hej" - bara för att tala om att ni lever. :)

Jag börjar.

__________________________________________________________________________

Hej!

Alltså en tråd för de som har ett liv.

MVH Nonki :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså en tråd för de som har ett liv.

MVH Nonki :ironi:

Hehe, kan nog ligga mycket i det ;)

Trevligt med ett livstecken från dig Nonki, hoppas du inte glömt Västgötaträffen 7 augusti!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er...

Om människor som inte förstår varandra åtminstone förstår att de inte förstår varandra, då förstår de varandra bättre än när de -utan att förstå varann’- inte ens förstår att de inte förstår varandra…..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Tycker detta verkar likna en tråd där alla ber om ursäkt för att de inte är så frekventa...

Visst är väl alla medlemmar lika välkomna här, såväl flitiga som mindre flitiga skribenter och likaledes icke skribenter?

Jag tycker att det är beklagligt om medlemmar här känner dåligt samvete för att de inte är lika frekventa som vissa andra...

Nu är jag inte den som bestämmer här men för mig är alla hjärtligt välkomna, flitiga skribenter som mindre flitiga skribenter och natuligtvis alla medlemmar som endast läser alla intressanta diskussioner här.

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Tycker detta verkar likna en tråd där alla ber om ursäkt för att de inte är så frekventa...

Visst är väl alla medlemmar lika välkomna här, såväl flitiga som mindre flitiga skribenter och likaledes icke skribenter?

Jag tycker att det är beklagligt om medlemmar här känner dåligt samvete för att de inte är lika frekventa som vissa andra...

Nu är jag inte den som bestämmer här men för mig är alla hjärtligt välkomna, flitiga skribenter som mindre flitiga skribenter och natuligtvis alla medlemmar som endast läser alla intressanta diskussioner här.

MVH Nonki

Om man har den rätta inställningen kan man nog vända alla trådar till något negativt. Själv ser jag tråden som en uppmuntran till att deltaga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har den rätta inställningen kan man nog vända alla trådar till något negativt. Själv ser jag tråden som en uppmuntran till att deltaga.

Exakt. Det finns absolut inga krav att man skriva på detta forum.

Men visst är det kul om denna tråd uppmuntrar någon till att skriva?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kaiva här,jag tillhör dom som bara läser,men nu har jag något att skriva.Var idag och hämtade mitt 1årsvisa så den 15/7 åker jag. :whistle:

Kaiva

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hejsan

Tycker detta verkar likna en tråd där alla ber om ursäkt för att de inte är så frekventa...

Visst är väl alla medlemmar lika välkomna här, såväl flitiga som mindre flitiga skribenter och likaledes icke skribenter?

Jag tycker att det är beklagligt om medlemmar här känner dåligt samvete för att de inte är lika frekventa som vissa andra...

Nu är jag inte den som bestämmer här men för mig är alla hjärtligt välkomna, flitiga skribenter som mindre flitiga skribenter och natuligtvis alla medlemmar som endast läser alla intressanta diskussioner här.

MVH Nonki

Det hela liknar den vanliga klassrumstekniken att få även di tystlåtna att höras och synas.

Men syftet med tråden kanske inte funkar.

Jag tror inte man blir en flitigare skribent bara för att man skrivit några ord eller meningar i denna tråd.

Är syftet med No Buzzs tråd att öka di tysta medlemmarnas skrivaktivitet så misstänker jag att det kommer att misslyckas.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det hela liknar den vanliga klassrumstekniken att få även di tystlåtna att höras och synas.

Men syftet med tråden kanske inte funkar.

Jag tror inte man blir en flitigare skribent bara för att man skrivit några ord eller meningar i denna tråd.

Är syftet med No Buzzs tråd att öka di tysta medlemmarnas skrivaktivitet så misstänker jag att det kommer att misslyckas.

BTT

Nej, det tror inte jag heller. Men om det får några medlemmar att skriva mer är det väl bra?

Vore ju intressant att få veta vad BTT i egenskap av förhoppningsvis pedagogisk lärare anser man bör göra för att få "di tysta" att skriva mer?

Eller BTT kanske inte anser att det är önskvärt alternativt värt mödan?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nej, det tror inte jag heller. Men om det får några medlemmar att skriva mer är det väl bra?

Vore ju intressant att få veta vad BTT i egenskap av förhoppningsvis pedagogisk lärare anser man bör göra för att få "di tysta" att skriva mer?

Eller BTT kanske inte anser att det är önskvärt alternativt värt mödan?

Herr Chang har talat.

Bäste herr Chang!

En sak jag ofta funderat över är hur mansdominerat forumets skribentdel är.

Egentligen lite märkligt med tanke på hur populärt Thailand ändå är bland svenskar och svenskor idag.

Det måste ju finnas massor av tjejer som sitter och läser på forumet men varför skriver inga kvinnor på forumet?

Något som skrämmer kvinnorna från att skriva.

Man kan ju fundera på hur man ska få fler kvinnor att våga skriva på forumet.

Sanningen är ju ochså att det enbart är en mycket liten del av medlemmarna som aktivt skriver.

Skulle säkert vara ganska lätt att räkna upp de sk aktiva skribenterna på forumet om man orkade forska lite i det.

Jag anser nog att forumet utvecklats på samma sätt som många andra forum utvecklas nämligen till att bli en plats där enbart den sk inre kretsen av kända medlemmar gör sina inlägg lästa.

Det är inte enkelt att slå sig in i gruppen och ta plats i rangordningen.

Nya skribenter får dålig respons och ignoreras ofta och då tappar de lusten att fortsätta skriva.

Kanske kunde gå att skapa en egen forumdel där enbart nya skribenter får skriva och inga kända "ansikten" får komma in och störa.

Och varför inte en sk kvinnodel där enbart tjejerna får skriva?

Då kanske många nya medlemmar skulle våga skriva mer.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl. statistiken så har vi drygt 420 medlemmar som skrivit över 50 inlägg. Alltså runda slängar 10% har skrivit över 50 inlägg, en gräns som jag bara tog på måfå.

Tar man t.ex. Thaivisa.com som en testsajt, så hamnar de på ca 20 inlägg om vi tar exakt samma topp 10% skribenter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...