Jump to content
IGNORERAD

Visum för 1 åring?


maanoi

Recommended Posts

Hej,

Vi kommer att resa till Thailand i minst 6 månader ev. längre.

Har läst olika trådar på olika forum.

Vet någon vad som gäller?

Ska min dotter född i Sverige förra sommaren ha ett double entry visa?

Enligt ambassaden, JA.

Overstay gäller inte för barn under 7 år!

Sen läste jag om en svensk familj som var tvugna att betala immigratation för overstay för 2 barn på Phukets flygplats vid hemresa.!?

Någon som har korrekta uppgifter vore jag tacksam.

Mvh

Maanoi

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Vi kommer att resa till Thailand i minst 6 månader ev. längre.

Har läst olika trådar på olika forum.

Vet någon vad som gäller?

Ska min dotter född i Sverige förra sommaren ha ett double entry visa?

Enligt ambassaden, JA.

Overstay gäller inte för barn under 7 år!

Sen läste jag om en svensk familj som var tvugna att betala immigratation för overstay för 2 barn på Phukets flygplats vid hemresa.!?

Någon som har korrekta uppgifter vore jag tacksam.

Mvh

Maanoi

Bry dig inte om vad ambassaden säger, barn under 15 (tror jag det är) kan inte drabbas av overstayböter ändå. Vi har 4 långa resor med grabben och 1 med flickan bakom oss med jätterejäl overstay varenda gång. inga problem.

Första halvårsresan hade vi turistvisum till grabben efter inrådan från ambassaden med påföljd att immigration (vid förlängningsdags) undrade varför vi hade ett sånt när det egentligen inte behövs?

Sedan dess har vi struntat i visum åt barnen och det har som sagt var inte inneburit några problem alls.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur jobbigt är det att skaffa för din dotter när du ändå ska ha ett,i Thailand kan allt hända de tolkar bestämmelser som fan tolkar bibeln jag själv hade skaffat ett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur jobbigt är det att skaffa för din dotter när du ändå ska ha ett,i Thailand kan allt hända de tolkar bestämmelser som fan tolkar bibeln jag själv hade skaffat ett.

Ja, du måste ju ha ett eftersom du är äldre än 7 år.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej,

Tack för svaren!

Men jag undrar över: Hur jobbigt är det att skaffa för din dotter när du ändå ska ha ett,i Thailand kan allt hända de tolkar bestämmelser som fan tolkar bibeln jag själv hade skaffat ett. ?

Sen så har vi Kims svar som är efter vad han själv varit med om.

således har man en person som säger Bry dig inte barn behöver ej visum. Sen så anser medlem SSS att Hur jobbigt är det att skaffa för din dotter när du ändå ska ha ett! Vilket jag tolkar som att jag måste ha ett visum för dottern. Eller?

Vad har fan med bestämmelser att göra? :-)

Ja, tack för att upplysningarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej,

Tack för svaren!

Men jag undrar över: Hur jobbigt är det att skaffa för din dotter när du ändå ska ha ett,i Thailand kan allt hända de tolkar bestämmelser som fan tolkar bibeln jag själv hade skaffat ett. ?

Sen så har vi Kims svar som är efter vad han själv varit med om.

således har man en person som säger Bry dig inte barn behöver ej visum. Sen så anser medlem SSS att Hur jobbigt är det att skaffa för din dotter när du ändå ska ha ett! Vilket jag tolkar som att jag måste ha ett visum för dottern. Eller?

Vad har fan med bestämmelser att göra? :-)

Ja, tack för att upplysningarna.

Det är som Kim säger. Du behöver inte oroa dig för barnet.

Ett barn behöver inte betala för overstay. Det är min erfarehet också.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Praktisk erfarenhet: 2 låååånga overstay med dottern ( 5 månader resp 3 månaders overstay ). Inga problem. Nämdes inte ens, bara stämplades. Så det är praktiken enl. vår erfarenhet.

Men eftersom visum idag är gratis (?) ser jag ingen anledning till att skaffa ett visum ändå. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...