Jump to content
IGNORERAD

Inventering Svenskställen i Pattaya (inte Jomtien)


henrik

Recommended Posts

kitungmakmak

Varför inte?

Skulle du ha problem med att din tjej tog med dej till ett ställe med unga, snygga killar i poolen?

Jag tycker det finns andra ställen att gå till. Jag drar inte med henne till gogo barer heller om du undrar.

Och hitintills så har hon hållit sig ifrån att gör detsamma, om det nu finns för damer så att säga.

 

Är det hennes önskan att tillbringa en dag på ett sånt ställe (med badande killar) så respekterar jag det, men jag är inte så säker på att hon skulle se det på samma sätt om jag tog med henne till BL baserat på dom bilder jag sett.

 

Hur många av er på MPR tar med sig vännen/frun ner i poolen på BL? Och hur många av er har vännen/frun släpat med till nåt liknande men tvärt om?

 

Jag kanske är gammeldags, men sån är jag. Har kompisar som är katoyer och tomboys genom förra tjejen - stör mig inte. Men jag tror inte hon skulle uppskatta stället på samma sätt som jag gör. Då skulle hon börja undra om jag gillar henne eller inte då jag vill kika på andra. Tja, alla är vi väl olika. Mina brudar verkar vara svartsjuka i alla fall. Kanske bara jag som har otur.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    24

  • kitungmakmak

    18

  • Fritz

    13

  • Soengsang

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Blue Lagoon...om man kollar på deras Facebook så verkar det inte hända så mycket där? Någon som har koll på läget och vet om de hittar på fester och sånt nuförtiden? Ännu hellre i juli när jag är i krokarna. ..

 

BL har söndagsparty varje vecka sålänge Roar (chefen) är i stan, annars händer det inte mkt.

Det finns alltid en buffé för 199 baht och livemusik, nuförtiden så finns det ju trummor och ett mkt bättre PA-system.

Damer i bikini kommer det ibland, om det är nåt större event på gång. Eller om nån för för sej att lägga lite battingar på barfines, hehe. 

 

post-7490-0-37278600-1431770904.jpg

 

post-7490-0-37608300-1431770906_thumb.jp

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blue Lagoon...om man kollar på deras Facebook så verkar det inte hända så mycket där? Någon som har koll på läget och vet om de hittar på fester och sånt nuförtiden? Ännu hellre i juli när jag är i krokarna. ..

 

Konstigt ställe. När man kollar på deras Facebook-sida

 

https://www.facebook.com/pages/The-Blue-Lagoon/258895277476851?sk=info&tab=page_info

 

ser man gällande klädsel att det står

 

Attire: Casual
 
dvs. ingen klädkod. Det låter ju jättebra, men när man sedan kollar på deras bild-sida
 
 
inser man att det visst finns en klädkod. Bakvänd keps eller bandana, ansiktsbehåring, ärmlös överkroppsbeklädnad och tatueringar.
Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt ställe. När man kollar på deras Facebook-sida

https://www.facebook.com/pages/The-Blue-Lagoon/258895277476851?sk=info&tab=page_info

ser man gällande klädsel att det står

Attire: Casual

dvs. ingen klädkod. Det låter ju jättebra, men när man sedan kollar på deras bild-sida

https://www.facebook.com/pages/The-Blue-Lagoon/258895277476851?sk=photos_stream

inser man att det visst finns en klädkod. Bakvänd keps eller bandana, ansiktsbehåring, ärmlös överkroppsbeklädnad och tatueringar.

Roar är tyvärr inte den tydligaste att uttrycka sej på webben. Men det är oftast mkt god stämning på BL! [emoji106]

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det finns andra ställen att gå till. Jag drar inte med henne till gogo barer heller om du undrar.

Och hitintills så har hon hållit sig ifrån att gör detsamma, om det nu finns för damer så att säga.

 

Är det hennes önskan att tillbringa en dag på ett sånt ställe (med badande killar) så respekterar jag det, men jag är inte så säker på att hon skulle se det på samma sätt om jag tog med henne till BL baserat på dom bilder jag sett.

 

Hur många av er på MPR tar med sig vännen/frun ner i poolen på BL? Och hur många av er har vännen/frun släpat med till nåt liknande men tvärt om?

 

Jag kanske är gammeldags, men sån är jag. Har kompisar som är katoyer och tomboys genom förra tjejen - stör mig inte. Men jag tror inte hon skulle uppskatta stället på samma sätt som jag gör. Då skulle hon börja undra om jag gillar henne eller inte då jag vill kika på andra. Tja, alla är vi väl olika. Mina brudar verkar vara svartsjuka i alla fall. Kanske bara jag som har otur.

Nä, det är inte bara du som har otur - långt ifrån, även mitt och frugans har en släng av den här torftiga inställningen, men den gör det inte mindre torftig och onödigt problemproblemfyllande för att ha trevlig rakt upp och ner - utan överdrifter så klart.

Om frugan eller jag ler och myser åt våra ömsesidiga små välbeffinnanden, så borde det berika tillvaron för oss och inte tvärtom.

Här har de flesta par lite att jobba på och kanske inte så lite heller.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ragson...tar en sväng dit i Juli och kollar om det är något party på gång. Tack för info.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vilken tid börjar pool party på Blue Lagoon, och vilken tid serveras buffe?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tid börjar pool party på Blue Lagoon, och vilken tid serveras buffe?

 

Enligt senaste uppdateringen börjar det redan kl.  15.00  idag och buffe´n serveras någon gång mellan 17-18.

 

Ta med dig badbyxor, även om jag inte tror det är något tvång.

 

Lika bra att ta på "finskjortan"  nu på direkten.

 

Vi syns där Loikkari, och alla andra.

 

post-3602-0-34658600-1431843768_thumb.jp

Ändrades av lill_kurre

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt senaste uppdateringen börjar det redan kl.  15.00  idag och buffe´n serveras någon gång mellan 17-18.

 

Ta med dig badbyxor, även om jag inte tror det är något tvång.

 

attachicon.gif11255461_1414333605555851_5729210901959083654_n.jpg

Jag tror jag passar i dag. Inte pga religiösa skäl, nix pix, men jag pallar inte riktigt med den höga volymen på musiken. Har nog fått nån variant av tinnitus på gamla dar. Får väl införskaffa hörselskydd till nästa gång.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag passar i dag. Inte pga religiösa skäl, nix pix, men jag pallar inte riktigt med den höga volymen på musiken. Har nog fått nån variant av tinnitus på gamla dar. Får väl införskaffa hörselskydd till nästa gång.

 

Fritz..

 

Det var modigt sagt! :good:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det finns andra ställen att gå till. Jag drar inte med henne till gogo barer heller om du undrar.

Och hitintills så har hon hållit sig ifrån att gör detsamma, om det nu finns för damer så att säga.

Är det hennes önskan att tillbringa en dag på ett sånt ställe (med badande killar) så respekterar jag det, men jag är inte så säker på att hon skulle se det på samma sätt om jag tog med henne till BL baserat på dom bilder jag sett.

Hur många av er på MPR tar med sig vännen/frun ner i poolen på BL? Och hur många av er har vännen/frun släpat med till nåt liknande men tvärt om?

Jag kanske är gammeldags, men sån är jag. Har kompisar som är katoyer och tomboys genom förra tjejen - stör mig inte. Men jag tror inte hon skulle uppskatta stället på samma sätt som jag gör. Då skulle hon börja undra om jag gillar henne eller inte då jag vill kika på andra. Tja, alla är vi väl olika. Mina brudar verkar vara svartsjuka i alla fall. Kanske bara jag som har otur.

Jag o tjejen har varit flera ggr på BL men vi har inte badat

Sen när hon va i Sverige så ville hon gå på eroticmässan i frihamnen när ja hade v,i,p biljetter hon tyckte.det va jäjligt kul hon har aldrig haft några problem me o säga kolla in henne hon e.snygg eller hur...

Sen när värdens bästa herr strippor kom jubla hon bara o va längst fram o kolla

Så henne kan jag gå med överallt

56c940b79fb54d6718801228e34deb00.jpg2750a68db7eed9acbed91bf19f11e809.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag passar i dag. Inte pga religiösa skäl, nix pix, men jag pallar inte riktigt med den höga volymen på musiken. Har nog fått nån variant av tinnitus på gamla dar. Får väl införskaffa hörselskydd till nästa gång.

 

Fritz..

Det finns ju pluggar man stoppar in för att inte få vatten i öronen. Borde väl ge ett visst skydd mot ljudet åxå så om du skaffar sådana så kan du både bada, äta och digga musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt uppdatering från igår så körs det poolpartyn och buffe´ även under sommaren. 

 

Restaurangen serverar både dagens rätt och  ala carte enligt menyn som jag glömde att fota.

 

Här några bilder från igår.

 

Manager, Roar. Nyklippt för dagen.

 

post-3602-0-65534400-1431913895_thumb.jp

 

post-3602-0-05432400-1431913926_thumb.jp

 

Sydney Moss bl.a. skötte om det musikaliska, riktigt duktig må jag säga.

 

 

post-3602-0-85792600-1431914013_thumb.jp

 

 

Mera bilder från evenemanget kommer inom kort i lämplig tråd.

 

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vilken tid kom Ni i gång, fick dra vid 15.30, var så hungrig och skulle på ett annat ställe kl 17.00

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tid kom Ni i gång, fick dra vid 15.30, var så hungrig och skulle på ett annat ställe kl 17.00

 

Jag tittade inte på klockan, men skulle gissa att det som vanligt var vid 16 tiden som damerna dök upp. Sedan var det full fart i badtunnan.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tittade inte på klockan, men skulle gissa att det som vanligt var vid 16 tiden som damerna dök upp. Sedan var det full fart i badtunnan.

Gör som jag, släng klockan!

Var riktigt tidspetig när jag bodde i kalla landet, men har inte haft klocka på armen sedan jag flyttade hit.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Gör som jag, släng klockan!

Var riktigt tidspetig när jag bodde i kalla landet, men har inte haft klocka på armen sedan jag flyttade hit.

Nä du kollar väl på mobilen vilken tid det är som alla andra :wink:

 

Jag brukar tjuvkika på tjejens telefon ibland, bara för att ha ett hum om vad sjutton klockan är. Ids inte ens dra med mig en telefon då den enda person som har mitt nummer sitter jämte mig.

 

 

Gillade skylten med husband day care center i alla fall. Månne det funkar på friend/boyfriend åxå. Som jag skrev tidigare så tror jag inte hon skulle lämna mig ensam på ett sånt ställe.

2 dogs (med förra) skulle inte vara ett problem eftersom syrran hennes jobbar/jobbade där, men dom vill väl se till att jag inte smiter iväg och har roligt på egen hand.

 

Galten verkar ha fått tag på en vettig tjej dock, "gå ut och bli hungrig men kom hem och ät".

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör som jag, släng klockan!

Var riktigt tidspetig när jag bodde i kalla landet, men har inte haft klocka på armen sedan jag flyttade hit.

 

Det märktes vid sista Jansson möte i Sakristian, du visste inte skillnad på kl. 17 och 7 PM.

 

Samma här, jag slängde min klocka juni 1992  och har inte märkt någon skillnad, förutom att man är mindre stressad.

Ändrades av lill_kurre

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju pluggar man stoppar in för att inte få vatten i öronen. Borde väl ge ett visst skydd mot ljudet åxå så om du skaffar sådana så kan du både bada, äta och digga musiken.

Tack för tipset ! Fast då kan jag ju inte höra vad polarna säger, fast å andra sidan så är det kanske ingen nackdel. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Var riktigt tidspetig när jag bodde i kalla landet,

Vissa principer ska man hålla vid även som pensionär, har man bestämt att mötet ska börja kl 17.00 sitter man vid bordet då, inte som i vissa länder att man börja maska sig mot mötesplatsen klockan 17.15. Vet inte om jag är tidspetig för det. Men visst är det vid lite friare tillställningar man har mer flexibel inställning, som badtunne party som sägs börja 15.00 men startar 16.00 :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa principer ska man hålla vid även som pensionär, har man bestämt att mötet ska börja kl 17.00 sitter man vid bordet då, inte som i vissa länder att man börja maska sig mot mötesplatsen klockan 17.15. Vet inte om jag är tidspetig för det. Men visst är det vid lite friare tillställningar man har mer flexibel inställning, som badtunne party som sägs börja 15.00 men startar 16.00 :ironi:

Min erfarenhet är att det är en väldans skillnad på våran inställning till tidspassning och thaiarnas. En gång blev jag ordentligt sur på hustrun när hon sölade så vi blev sena till ett kalas som en svensk polare bjudit in oss på. Veckan efter blev vi bjudna till ett kalas hos en av hennes thaikompisar. När jag frågade om tidpunkten så svarade hon kl 18...thaitime..och log med hela ansiktet.

Vi kom väl kl 19 ungefär och var klart före dom som var sist. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min erfarenhet är att det är en väldans skillnad på våran inställning till tidspassning och thaiarnas. En gång blev jag ordentligt sur på hustrun när hon sölade så vi blev sena till ett kalas som en svensk polare bjudit in oss på. Veckan efter blev vi bjudna till ett kalas hos en av hennes thaikompisar. När jag frågade om tidpunkten så svarade hon kl 18...thaitime..och log med hela ansiktet.

Vi kom väl kl 19 ungefär och var klart före dom som var sist. :)

 

Fritz..

 

Jag har lärt mej att säger man att vi träffas kl 12, så är klockan 12 ända tills den slår 13.Alltså 12:59 = 12. :-)

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall man va ärlig  och det ska man ju, så sitter nog tidsrespekten väldigt djupt i oss svenskar - kanske med all rätt och det där med att jag raljerade om att kasta klockan är väl egentligen bara ett önsketänkande att förhålla sej.

 

Att passa tider handlar ju mycket om respekt för andra människor, som Fritz gav ett exempel på och det hade väl inte varit fel med lite mer av den varan i Thailand.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...