Jump to content
IGNORERAD

Inventering Svenskställen i Pattaya (inte Jomtien)


henrik

Recommended Posts

Flaggan är det stängt för alltid, eller bara för lågsäsongen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    24

  • kitungmakmak

    18

  • Fritz

    13

  • Soengsang

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Flaggan är det stängt för alltid, eller bara för lågsäsongen?

Temporary står det
Link to comment
Dela på andra sajter

Temporary står det

Jo såg det, för säsongen då antagligen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Temporary står det
Vad skulle bli bättre efter annu en lowseason? Troligen (en kvalificerat gissning) kommer nästa högsäsong bli ännu lugnare än gångna säsong. Juntan påstår ju att turistmängden ökar men inte i den katgorin som Flaggans kunder består av.
Link to comment
Dela på andra sajter

Signalerna som jag och frugan har fått är, att det handlar om en permanent stängning.

Möjligtvis att de kan uppstå någon annan stans framöver och med ett något annorlunda koncept.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Signalerna som jag och frugan har fått är, att det handlar om en permanent stängning.

Möjligtvis att de kan uppstå någon annan stans framöver och med ett något annorlunda koncept.

Jag tog min morgonpromenad förbi Flaggan för ett par dar sen. " Neonskyltarna" hade tagits ner, uteplatsen var rensad och jag tyckte det såg rensat ut även på insidan även om jag inte är helt hundra på det. Men nog såg det ut som en definitiv stängning.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog min morgonpromenad förbi Flaggan för ett par dar sen. " Neonskyltarna" hade tagits ner, uteplatsen var rensad och jag tyckte det såg rensat ut även på insidan även om jag inte är helt hundra på det. Men nog såg det ut som en definitiv stängning.

Fritz..

Synd för er som bor där.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd för er som bor där.

Mig är det inte synd om i alla fall, jag klarar mig . Jag har under alla år förundrats över alla positiva omdömen som "Flaggan" fått här på MPR men för mig så "dog" Flaggan som matställe i och med att Sten dog, och det var många år sen. Det var inte för maten jag gick dit utan mera för att sitta på uteplatsen vid hans stambord, hinka i sig pilsner och lyssna till hans berättelser om sitt tidigare liv. Det var inte nåt vanligt Svenssonliv han levt om du förstår vad jag menar.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mig är det inte synd om i alla fall, jag klarar mig . Jag har under alla år förundrats över alla positiva omdömen som "Flaggan" fått här på MPR men för mig så "dog" Flaggan som matställe i och med att Sten dog, och det var många år sen. Det var inte för maten jag gick dit utan mera för att sitta på uteplatsen vid hans stambord, hinka i sig pilsner och lyssna till hans berättelser om sitt tidigare liv. Det var inte nåt vanligt Svenssonliv han levt om du förstår vad jag menar.

Fritz..

Ok då var det väl inte synd att de stänger då ?

Besökte det för några år sedan, tyckte det var bra och prisvärd mat iaf.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då var det väl inte synd att de stänger då ?

Besökte det för några år sedan, tyckte det var bra och prisvärd mat iaf.

Ehh,,,du skrev att det var synd om oss här i Pattaya för att Flaggan stängde..Jag replikerade med att det var inte synd om mig i alla fall och motiverade varför...det var väl ganska tydligt att jag bara talade för mig själv.

Klart som tusan att det är trist att ett legendariskt ställe måste klappa igen men, jag fattar inte riktigt meningen med ditt inlägg.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Hon skrev detta på FB senast igår

Flaggan Annayao
Igår kl. 11:00 · Har redigerats ·

We would to offer special menu.
No.10 kokt Dillkött
No. 3 Stekt strömming
No.16 Kalpudding
No.15 kåldolmar
No.28 Pyttipanna
And charge delivery.

Flaggan only Delivery.
Thank you.
(Thanks you all friend and old or new lovely customers.)

เรามีเมนูมาอาหารนำเสนอคะ ตามนัมเบอร์ที่พิมพ์ไว้คะ ทางฟลากันมีแค่บริการใส่กล่องส่งเท่านั้นคะ
ขอบคุณ ลูกค้าเก่าและใหม่ที่น่ารักทุกท่าน ที่เข้าใจ้และไว้วางใจคะ
Smiley kiki
Visa översättning

Flaggan Annayao You can contract us at 081 103 7247 , (095-528-5783 cook flaggan can speak Thai) or on FB chat message.
Visa översättning

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det finns andra ställen att gå till. Jag drar inte med henne till gogo barer heller om du undrar.

Och hitintills så har hon hållit sig ifrån att gör detsamma, om det nu finns för damer så att säga.

 

Är det hennes önskan att tillbringa en dag på ett sånt ställe (med badande killar) så respekterar jag det, men jag är inte så säker på att hon skulle se det på samma sätt om jag tog med henne till BL baserat på dom bilder jag sett.

 

Hur många av er på MPR tar med sig vännen/frun ner i poolen på BL? Och hur många av er har vännen/frun släpat med till nåt liknande men tvärt om?

 

Jag kanske är gammeldags, men sån är jag. Har kompisar som är katoyer och tomboys genom förra tjejen - stör mig inte. Men jag tror inte hon skulle uppskatta stället på samma sätt som jag gör. Då skulle hon börja undra om jag gillar henne eller inte då jag vill kika på andra. Tja, alla är vi väl olika. Mina brudar verkar vara svartsjuka i alla fall. Kanske bara jag som har otur.

:good:

post-5223-0-76301500-1431974669_thumb.jp

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
Oregistrerad

Finns det något ställe i dessa krokar som visar allsvensk fotboll? De matcher jag vill se är Malmö-Örebro och tvärtom, båda en lördag kl 16 svensk tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det något ställe i dessa krokar som visar allsvensk fotboll? De matcher jag vill se är Malmö-Örebro och tvärtom, båda en lördag kl 16 svensk tid.

 

Two Lions. Pattaya klang, soi 9. Svensk resturang med flera tv som visar en hel del sport.

 

http://twolionsrestaurant.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det något ställe i dessa krokar som visar allsvensk fotboll? De matcher jag vill se är Malmö-Örebro och tvärtom, båda en lördag kl 16 svensk tid.

Scandalic kanske visar, det kostar inget att fråga dom i alla fall. http://www.scandalic.nu/guestbook.php

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag tackar THAISWEDE och Fritz för svaren. Jag ska knalla förbi båda dessa ställen några dagar innan det är dags för avspark och se vad de kan göra för en orolig örebroare med nedbitna naglar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar THAISWEDE och Fritz för svaren. Jag ska knalla förbi båda dessa ställen några dagar innan det är dags för avspark och se vad de kan göra för en orolig örebroare med nedbitna naglar...

Det tycker jag att du ska göra men när det gäller Scandalic så tycker jag ändå att du ska slänga in frågan på deras hemsida. Om inte Ulrika eller Lelle finns på plats när du kommer dit på besök så är det knappast någon av dom anställda som kan ge besked i frågan.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Idag har jag testat Oscars restaurang på soi Welcome/Jomtien. Väldigt fint inredd och maten var go. Själv tog jag Biff a la Greta med pepparrots sås, tjejen rökt lax och polaren Lamm med rosemary och diverse tillbehör. Alla var vi nöjda med kvaliten, pratade lite löst med nya ägaren också (förmådar att han heter Oscar) förlåt att namnet passerade mina öron utan att stanna inne i huvudet. Allt var väl och funkade så kommer nog besöka fler gånger i framtiden också, när man blir sugen lite annat än thaifood. Ägaren verkar vara trevlig och lätt att prata med, bjöd på kaffe efter maten som ger en extra stjärna. Nu räknade jag inte sittplatser men uppskattar till 50 st inkl utepaltsen. Har även rum till uthyrning, från 490 THB per dygn för det billigaste och uppåt

Lite bilder också: Entre

oscars0011.thumb.jpg.375495be314be6daa82

Uteservering två bord

oscars0012.thumb.jpg.2a927c03a9734193ad1

Ingång

oscars0006.thumb.jpg.bc0972ebc7c89dcc290

oscars0007.thumb.jpg.35302beb289ae0cadc2

Här var det dukat

oscars0004.thumb.jpg.1c4261c8d6eb3578f7b

oscars0005.thumb.jpg.d299ae72f232fbff636

Bardisk

oscars0002.thumb.jpg.a43b8edfc2c3700cbd2

oscars0003.thumb.jpg.258c99131827ab0fbb1

Rökt lax med potatis

oscars0010.thumb.jpg.08f03bc0d053bd80418

Lamm med rosemary och annat (fick faktiskt beröm av polaren)

oscars0009.thumb.jpg.754dd3d67e53bb06409

Biff a la Greta med pepparrots sås

oscars0008.thumb.jpg.93eba84a5d50de9067e

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har jag testat Oscars restaurang på soi Welcome/Jomtien. Väldigt fint inredd och maten var go. Själv tog jag Biff a la Greta med pepparrots sås, tjejen rökt lax och polaren Lamm med rosemary och diverse tillbehör. Alla var vi nöjda med kvaliten, pratade lite löst med nya ägaren också (förmådar att han heter Oscar) förlåt att namnet passerade mina öron utan att stanna inne i huvudet. Allt var väl och funkade så kommer nog besöka fler gånger i framtiden också, när man blir sugen lite annat än thaifood. Ägaren verkar vara trevlig och lätt att prata med, bjöd på kaffe efter maten som ger en extra stjärna. Nu räknade jag inte sittplatser men uppskattar till 50 st inkl utepaltsen. Har även rum till uthyrning, från 490 THB per dygn för det billigaste och uppåt

Lite bilder också: Entre

oscars0011.thumb.jpg.375495be314be6daa82

Uteservering två bord

oscars0012.thumb.jpg.2a927c03a9734193ad1

Ingång

oscars0006.thumb.jpg.bc0972ebc7c89dcc290

oscars0007.thumb.jpg.35302beb289ae0cadc2

Här var det dukat

oscars0004.thumb.jpg.1c4261c8d6eb3578f7b

oscars0005.thumb.jpg.d299ae72f232fbff636

Bardisk

oscars0002.thumb.jpg.a43b8edfc2c3700cbd2

oscars0003.thumb.jpg.258c99131827ab0fbb1

Rökt lax med potatis

oscars0010.thumb.jpg.08f03bc0d053bd80418

Lamm med rosemary och annat (fick faktiskt beröm av polaren)

oscars0009.thumb.jpg.754dd3d67e53bb06409

Biff a la Greta med pepparrots sås

oscars0008.thumb.jpg.93eba84a5d50de9067e

 

 

 

 

 

Magnus tror jag han heter ,var ngt på m i alla fall om jag inte är helt ute och cyklar ,Jive får rätta mig om jag har fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har jag testat Oscars restaurang på soi Welcome/Jomtien. Väldigt fint inredd och maten var go. Själv tog jag Biff a la Greta med pepparrots sås, tjejen rökt lax och polaren Lamm med rosemary och diverse tillbehör. Alla var vi nöjda med kvaliten, pratade lite löst med nya ägaren också (förmådar att han heter Oscar) förlåt att namnet passerade mina öron utan att stanna inne i huvudet. Allt var väl och funkade så kommer nog besöka fler gånger i framtiden också, när man blir sugen lite annat än thaifood. Ägaren verkar vara trevlig och lätt att prata med, bjöd på kaffe efter maten som ger en extra stjärna. Nu räknade jag inte sittplatser men uppskattar till 50 st inkl utepaltsen. Har även rum till uthyrning, från 490 THB per dygn för det billigaste och uppåt

Lite bilder också: Entre

oscars0011.thumb.jpg.375495be314be6daa82

Uteservering två bord

oscars0012.thumb.jpg.2a927c03a9734193ad1

Ingång

oscars0006.thumb.jpg.bc0972ebc7c89dcc290

oscars0007.thumb.jpg.35302beb289ae0cadc2

Här var det dukat

oscars0004.thumb.jpg.1c4261c8d6eb3578f7b

oscars0005.thumb.jpg.d299ae72f232fbff636

Bardisk

oscars0002.thumb.jpg.a43b8edfc2c3700cbd2

oscars0003.thumb.jpg.258c99131827ab0fbb1

Rökt lax med potatis

oscars0010.thumb.jpg.08f03bc0d053bd80418

Lamm med rosemary och annat (fick faktiskt beröm av polaren)

oscars0009.thumb.jpg.754dd3d67e53bb06409

Biff a la Greta med pepparrots sås

oscars0008.thumb.jpg.93eba84a5d50de9067e

 

 

 

 

 

Bra (inte Jomtien)ställe. :D

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra (inte Jomtien)ställe. :D

Du kan anmäla inlägget, knappen finns uppe i vänster bredvid tid för inlägget

Så sant han heter Magnus och inget annat. Samma huvud, sommar och vinter vet Du

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan anmäla inlägget, knappen finns uppe i vänster bredvid tid för inlägget

Så sant han heter Magnus och inget annat. Samma huvud, sommar och vinter vet Du

Har aldrig anmält något inlägg och tänker knappast börja nu för nu för någon jag inte ens egentligen bryr mig om. Tycket det bara var lite lustigt att du recenserar ett Jomtien ställe i en tråd där TS uttryckligen skrivit (inte Jomtien).

För övrigt var det en trevlig recension. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Calle ska öppna snart, mittemot Beefeater. Det ska bli intressant, så här skriver han:

Hej och hjärtligt välkomna till Calles Grill & Bar. Vi kommer att slå upp portarna nån gång i oktober. Just nu är hela stället under renovering.
Vi kommer vara belägna på Soi 14, mellan 2nd och buakaow. Parallellgata med Soi Diana in (Soi 13).
Vi kommer i första hand vara en grillrestaurang med hög kvalité på kött och alla råvaror. Men vi kommer även att erbjuda lite annat smått och gott.
Här kommer även menyer etc läggas ut. Mer info kommer inom kort. Och tusen tack för att ni gillar sidan 
 Ni får gärna dela den oxå.
Mvh
Calle med personal

...för er som har facebook: https://www.facebook.com/callesgrillbar?pnref=story

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Calle ska öppna snart, mittemot Beefeater. Det ska bli intressant, så här skriver han:

Hej och hjärtligt välkomna till Calles Grill & Bar. Vi kommer att slå upp portarna nån gång i oktober. Just nu är hela stället under renovering.
Vi kommer vara belägna på Soi 14, mellan 2nd och buakaow. Parallellgata med Soi Diana in (Soi 13).
Vi kommer i första hand vara en grillrestaurang med hög kvalité på kött och alla råvaror. Men vi kommer även att erbjuda lite annat smått och gott.
Här kommer även menyer etc läggas ut. Mer info kommer inom kort. Och tusen tack för att ni gillar sidan 
 Ni får gärna dela den oxå.
Mvh
Calle med personal

...för er som har facebook: https://www.facebook.com/callesgrillbar?pnref=story

Före detta big horn ,menyn såg intressant ut ,lycka till Calle 

Link to comment
Dela på andra sajter

Calle ska öppna snart, mittemot Beefeater. Det ska bli intressant, så här skriver han:

Hej och hjärtligt välkomna till Calles Grill & Bar. Vi kommer att slå upp portarna nån gång i oktober. Just nu är hela stället under renovering.
Vi kommer vara belägna på Soi 14, mellan 2nd och buakaow. Parallellgata med Soi Diana in (Soi 13).
Vi kommer i första hand vara en grillrestaurang med hög kvalité på kött och alla råvaror. Men vi kommer även att erbjuda lite annat smått och gott.
Här kommer även menyer etc läggas ut. Mer info kommer inom kort. Och tusen tack för att ni gillar sidan 
 Ni får gärna dela den oxå.
Mvh
Calle med personal

...för er som har facebook: https://www.facebook.com/callesgrillbar?pnref=story

Synd att han ger en falskt adress:

Detta ligger på Soi Diana!.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...