Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways är ofta försenat vid hemresan


StefanJ

Recommended Posts

Thai Airways flighten hem till Arlanda från BKK är numera allt som oftast försenad, avgångstid 01.10

Men det gör inget.  ;)

Jag kom till flygplatsen vid 23 och såg att ny avgångstid var satt till 07.30.. jääääävlar tänkte jag.

Men det var inte så illa trots allt... Jag fick checka in resväskan, och blev sen skjussad till Novotel Hotel på flygplatsen, riktigt lyxhotel.

Och där bjöds det på middagsbuffe och kl 04.30 väcktes man utan att man sa till, ner till frukosten, och sen skjuss till Terminalen.

Man kunde ha promenerat 10min.  Allt detta var gratis!

Så ska man hem nästa gång.. kolla upp Suvarnabhumi BKK airport på nätet INNAN man åker ut, och kolla flighten om den är försenad eller ej.  OM den är försenad Jippi! Gratis 1:aklass hotell väntar

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Mig ringde dom till och medellade samma tid dagen innan. Hade jag vetat om Novotel hade jag inte svarat  :morgon:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vissa tycker är toppen, hatar andra. Själv tillhör jag dom som hatar detta.

Jag vill hellre komma hem 06.30 istället för 14.00. Så det var nog sista gången jag åkte med Thai i sommras.

Link to comment
Dela på andra sajter

INTE BRA INFO

Var och rökte på flygplatsen, 2 tim för av gång,

satt lungt och väntade, skulle gå till gaten,

då såg jag att de var försenat, gick tillbaka och rökte,

men ropade inte i högtalarna att de var försenat, gick tiill

info, där sa dom att jag skulle få åka in till Bangkok,

till ett hotell och sova till nästa dag, men de var inte,

bra, var på hotellet kl 1 på natten, upp kl 5 för buss tillbaka,

till flygplatsen, avgång kl 8, DÅLIG INFO

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det gäller att vara tidig vid checkin för att få bo på Novotel.  Jag fick ett finfint rum och en extra natt med tjejen på  lyxhotell (dessutom kollar de inte biljetter så hon fick käka gratis middag också), men några barnfamiljer som kommit till BKK med anslutningsflyg runt 22 hade fått kajka till stan, bo på nåt sunkhotell, sen taxi fyra på morronen tillbax.  Snacka om att ungarna var griniga.

Mai pen rai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Miracle Hometel fick vi bo på sist, det hör vät till kategorin "Mindre bra".  :furious2:

Har även bott på Novotel som är betydligt bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker hellre kl 01.10, sover lite o är i stockholm 06.30 o slipper boka om anslutningsflyg.

Åka till flygplatshotellet kl 23, gå o lägga sig o sen bli väckt 05.00, det kan kvitta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...