Jump to content
IGNORERAD

Emirates köper fler flygplan.


Jojje

Recommended Posts

Såg att Emirates köper fler A380 (32st) för att börja flyga mer på Asien bl.a.

Rekordauftrag für Airbus: Emirates bestellt 32 A380 für 11,5 Milliarden $

Größte Einzelbestellung in der Geschichte der zivilen Luftfahrt

Anlässlich des Eröffnungsrundgangs zur diesjährigen ILA gab der Präsident und CEO von Emirates Airlines, Scheich Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, im Beisein von Bundeskanzlerin Angela Merkel bekannt, dass seine Fluglinie 32 weitere Exemplare der A380 bei Airbus bestellt habe. Damit erhöht Emirates ihre Gesamtbestellung von Flugzeugen dieses Typs auf 90. Derzeit werden zehn Exemplare des größten Passagierflugzeugs der Welt eingesetzt. Die neue Bestellung ist laut Airbus-Listenpreis rund 11,5 Milliarden Dollar wert – damit ist dies laut Airbus die größte Einzelbestellung in der Geschichte der zivilen Luftfahrt.

„Emirates und seine Passagiere sind große Fans dieses Flugzeugs – wir sind sehr stolz, es zu betreiben“, betonte Scheich Al-Maktoum. Und er ergänzte in diesem Zusammenhang: „Wir hoffen, bald auch Berlin auf die Liste unserer Flugziele setzen zu können.“

Kan det bli lite billigare biljetter nu till Thailand.

Dom vill ju ta upp kampen med Qatar airways som det bästa flygbolaget i den delen av världen.

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Körde en google översättning här

Största enskilda order i historien om civil luftfart

I samband med öppnandet turné för årets ILA gav VD för Emirates Airlines, Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, i närvaro av förbundskansler Angela Merkel tillkännagav att dess flygbolag 32 fler kopior av A380 har beställt från Airbus. Detta ökar Emirates deras totala För att 90 flygplan av denna typ För närvarande är tio kopior av de största passagerarflygplan i världen används. Den nya ordern är, enligt Airbus listpris på cirka 11.500 miljoner dollar - gör det, enligt Airbus, den största enskilda order i historien om den civila luftfarten.

<span title="" style="background-color: rgb(255, 255, 255);" closure_uid_2j5zcv="22" pc="„Emirates und seine Passagiere sind große Fans dieses Flugzeugs – wir sind sehr stolz, es zu betreiben“, betonte Scheich Al-Maktoum." qc=""Emirates och hans passagerare är stora fans av detta flygplan - vi är mycket stolta över att använda den, säger Sheikh Al-Maktoum. ">"Emirates och hans passagerare är stora fans av detta flygplan - vi är mycket stolta över att använda den, säger Sheikh Al-Maktoum. </span>Och han tillade i detta sammanhang: "Vi hoppas snart till Berlin också på listan över våra destinationer."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att att Jojje la ut org.texten fick lite träning i min nästan bortglömda Tyska 32st 380 var tänker man landa? Kommer ihåg min morbrors undran var alla 747 skulle landa och hur tull o passkontroll skulle klara detta när de knappt han med 2st 707 och en Caravelle på Don Muang 1969

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde en google översättning här

Största enskilda order i historien om civil luftfart

I samband med öppnandet turné för årets ILA gav VD för Emirates Airlines, Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, i närvaro av förbundskansler Angela Merkel tillkännagav att dess flygbolag 32 fler kopior av A380 har beställt från Airbus.

Hm...verkar lite lurigt men man får väl hoppas att kopiorna håller samma standard som orginalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...