Jump to content
IGNORERAD

Bangkok


L64

Recommended Posts

Hur tar jag mig snabbast från A till B? Vilket B är lättast/snabbast att ta sig till? Kommer bli runt 7-snåret på kvällen eller lite senare...

Har gågglat lite på det men till inget vidare resultat...

A är hotellet Great Residence Hotel rätt nära Suvvan: http://greatresidencehotel.com/location.html

post-3290-127603119982_thumb.jpg

B är något av följande alternativ:

The Emporium

The Emporium, 3rd floor, near the elevator and internet café zone

Siam Paragon

Siam Paragon, Ground floor, next to

Customer Relation counter

BTS Mochit

BTS Mochit Station, opposite Oishi Express

BTS Victory Monument

BTS Victory Monument Station, near the walkway to Century The Movie Plaza

The Mall Thaphra

The Mall Thaphra, 1st floor, Car Park Side

The Mall Ngamwongwan

The Mall Ngamwongwan, 1st floor, near Se-Ed Book center

The Mall Bangkae

The Mall Bangkae, 2nd floor, opposite DTAC Shop

The Mall Ramkhamhaeng

The Mall Ramkhamhaeng, 1st floor, at the Event Hall 1 opposite Standard Chartered Bank

The Mall Bangkapi

The Mall Bangkapi, 2nd floor, near Siam Commercial Bank

Tackar på förhand :drinks:

post-3290-127603119982_thumb.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tar jag mig snabbast från A till B? Vilket B är lättast/snabbast att ta sig till? Kommer bli runt 7-snåret på kvällen eller lite senare...

Har gågglat lite på det men till inget vidare resultat...

A är hotellet Great Residence Hotel rätt nära Suvvan: http://greatresidenc...m/location.html

post-3290-127603119982_thumb.jpg

B är något av följande alternativ:

The Emporium

The Emporium, 3rd floor, near the elevator and internet café zone

Siam Paragon

Siam Paragon, Ground floor, next to

Customer Relation counter

BTS Mochit

BTS Mochit Station, opposite Oishi Express

BTS Victory Monument

BTS Victory Monument Station, near the walkway to Century The Movie Plaza

The Mall Thaphra

The Mall Thaphra, 1st floor, Car Park Side

The Mall Ngamwongwan

The Mall Ngamwongwan, 1st floor, near Se-Ed Book center

The Mall Bangkae

The Mall Bangkae, 2nd floor, opposite DTAC Shop

The Mall Ramkhamhaeng

The Mall Ramkhamhaeng, 1st floor, at the Event Hall 1 opposite Standard Chartered Bank

The Mall Bangkapi

The Mall Bangkapi, 2nd floor, near Siam Commercial Bank

Tackar på förhand drinks.gif

Till fots.Untitled-1.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu undrar man ju varför MR:lamai verkar vara så tidsprecis i just detta fallet ? Något du har att berätta för dina kära forums vänner ? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det han letar efter är en snäll taxichafför som har motorn igång och kan alla små gator, samt en jäkel på att köra.

Men nån sådan finns ej i BKK.

För det första stänger dom av bilen så fort dom får chansen, sedan är det mest Isaan bönder som kör Taxi och dom hittar ej i BKK.

Och det sista är, vad ärliga mot er själva har ni sett en thai som kan köra bil det har jag ej sett under alla dessa år.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det han letar efter är en snäll taxichafför som har motorn igång och kan alla små gator, samt en jäkel på att köra.

Men nån sådan finns ej i BKK.

För det första stänger dom av bilen så fort dom får chansen, sedan är det mest Isaan bönder som kör Taxi och dom hittar ej i BKK.

Och det sista är, vad ärliga mot er själva har ni sett en thai som kan köra bil det har jag ej sett under alla dessa år.

Mvh

Nerike

Dom kör som de flesta Örebroare: rallyförarwannabees

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

miiiaou :kort:

<--- håller alltid hastighetsbegränsningarna eller +9, vägrar ge thaibudgeten till polisen :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom kör som de flesta Örebroare: rallyförarwannabees

Vill bara påminna dig om att det är Örebroare som kan köra bil, har du inte läst om att vi föds med körkort.

Vilka vinner nästan jämt i STCC, inom rally säger jag bara Stig blomqvist och F1 ronny pettersson mm

Kan fortsätta lista hur lång som helst, som sagt vi föds med körkort

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

bullerobang

Vill bara påminna dig om att det är Örebroare som kan köra bil, har du inte läst om att vi föds med körkort.

Vilka vinner nästan jämt i STCC, inom rally säger jag bara Stig blomqvist och F1 ronny pettersson mm

Kan fortsätta lista hur lång som helst, som sagt vi föds med körkort

Mvh

Nerike

Hmm Ronny pettersson såg vi ju hur det gick för när han körde...

Så jag vill nog inte åka med en Örebroare och att man har körkort betyder inte att man kan köra bil

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det ju inte hans fel utan han blev påkörd.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Taxi till The Emporium ca 20-25 min

Extremt optimistiskt tror jag. Bor vid Emporium och åker sträckan minst en gång i veckan och kommer nästan aldrig under 40 minuter. Trafiken gor skillnad men om det inte är mellan 23-06 så är det nog omojligt att ta sig dit på den tiden oavsett vägval.

Sedan borde iaf The Mall Ramkamheang vara det snabbare alternativet. Simpelt att hitta för taxigrabbarna också. Chonburi Highway ut från flygplatsen och sedan Rama 9 in mot stan. The Mall typ halvvägs in till Sukhumvit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till fots.Untitled-1.gif

hehe, nu var de nåt smartass som uppfann hjulet så till fots blir det garanterat inte mer än nödvändigt! B)

Nu undrar man ju varför MR:lamai verkar vara så tidsprecis i just detta fallet ? Något du har att berätta för dina kära forums vänner ? :whistle:

Thainab, jag har redan berättat om detta fall till mina forumsvänner :crazy:

Extremt optimistiskt tror jag. Bor vid Emporium och åker sträckan minst en gång i veckan och kommer nästan aldrig under 40 minuter. Trafiken gor skillnad men om det inte är mellan 23-06 så är det nog omojligt att ta sig dit på den tiden oavsett vägval.

Sedan borde iaf The Mall Ramkamheang vara det snabbare alternativet. Simpelt att hitta för taxigrabbarna också. Chonburi Highway ut från flygplatsen och sedan Rama 9 in mot stan. The Mall typ halvvägs in till Sukhumvit.

Tackar o bugar, den tar vi! tittade på kartan och försökte följa vägen och det verkar ju faktiskt vara en rätt enkel väg.

Följdfråga, om man nu(mot förmodan) skulle ta sikte in mot Sukkan för en öl... är det att fortsätta med taxi eller finns det BTS i närheten eller kanske tom nån station av nya flygplatståget?

Skall antagligen upp tidigt nästa dag så det vore nog dumt egentligen :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

hehe, nu var de nåt smartass som uppfann hjulet så till fots blir det garanterat inte mer än nödvändigt! B)

Thainab, jag har redan berättat om detta fall till mina forumsvänner :crazy:

Tackar o bugar, den tar vi! tittade på kartan och försökte följa vägen och det verkar ju faktiskt vara en rätt enkel väg.

Följdfråga, om man nu(mot förmodan) skulle ta sikte in mot Sukkan för en öl... är det att fortsätta med taxi eller finns det BTS i närheten eller kanske tom nån station av nya flygplatståget?

Skall antagligen upp tidigt nästa dag så det vore nog dumt egentligen :drinks:

Nya linjen har ju en BTS station vid Ramkamhaeng. Dock har jag nollkoll på när linjen invigs..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya linjen har ju en BTS station vid Ramkamhaeng. Dock har jag nollkoll på när linjen invigs..

Sitter och ser Airport linken och hållplatsen Ramkamhaeng från kontoret, dom provkör för fullt. Så skall vi gissa på att dom inviger linjen den 12 Augusti som är Queen Sirikit's Birthday?

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...