Jump to content
IGNORERAD

Önskar tips på resebolag?


Recommended Posts

Då tjejen snart ska söka besöksvisa så behöver jag boka en biljett BKK-GOT-BKK.

Någon som har erfarenhet av vilka resebyråer som accepterar att man bokar biljett utan att betala den med än gång, vet ju aldrig hur det går med ansökan.

Vad vill de ha i handpenning mm?

Alla tipps mottages tacksamt! :wai:

/BND

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Prata med Lasse på Thai Scan i Bangkok. Han säljer även flygbiljetter.

http://www.thai-scan.com

Tel: +66 (0) 2553 2403

Mobil: +66 (0)8 9220 2000

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Då tjejen snart ska söka besöksvisa så behöver jag boka en biljett BKK-GOT-BKK.

Någon som har erfarenhet av vilka resebyråer som accepterar att man bokar biljett utan att betala den med än gång, vet ju aldrig hur det går med ansökan.

Vad vill de ha i handpenning mm?

Alla tipps mottages tacksamt! jap.gif

/BND

Jag bokade en sån "villkorad" biljett på Olavi för några år sen.

Biljetten behövdes då bara bokas, så att bokningsbevis fanns, men inte betalas förän UT beviljats.

Du får maila till dom och höra om det funkar likadant i dag.

http://www.olavi.com/

MVH JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokade i förra veckan hos Jade travel avresa från bkk till arn 14 Juli, sista inbet.dag 5 Juli.

Ingen handpenning. Så då hinner hon få visa't (hoppas vi) innan vi måste betala flyget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knepigt det där med de nya reglerna ang. bokat biljett. Kan bara se det som en av många schikaner med syfte att strypa aptiten på evtl ansökan på UT redan i källan, dvs vid ansökan om 3 månaders turistvisum.

Men hur som helst tycker jag att man kan chansa på att ansökan går igenom, förutsatt att alla pappren är ok och att sökanden och referenten har rent mjöl i påsen.

Jag har då aldrig hört att en visumsansökan inte har gått igenom när alla de i förväg kända villkoren har varit uppfyllda. Det enda problemet tycks referentpersonens dokumenterade inkomst att vara, men har man en inkomst på drygt 11000 efter(?) skatt i månaden, dvs 370.- x 30 dagar, ska det inte vara några problem med ansökan.

Med detta sagt, tycker jag att man kan glömma eventuella resebyråers inblandning och boka på nätet i stället där man betalar med kredit- eller bankkort. Där får du biljetter som bara kostar hälften av det du betalar hos en resebyrå om du är ute i god tid och/eller tar dig tid att leta fram.

Vill du ändå ha flexibilitet i form av möjlighet till avbokning eller ombokning, kan du ändå göra samma sak betydlig billigare över nätet, samtidigt som du har betydligt bättre konsumenttrygghet (=säkerhet) över hela hanteringen. Det säger sig själv att resebyrån också vill tjäna en slant, samtidigt som de i princip bara säljer Thai Airways biljetter som även du kan boka själv över nätet.

De flesta kreditkortsföretag i Sverige erbjuder en reseförsäkring och någon form av avbeställningsskydd när man bokar en resa m.h.a. deras kort. Jag undrar om inte krångel med visum räknas som ett giltigt skäl för att få ut ersättning. Kanske någon vet mer om detta. Annars skulle det väl inte vara allför svårt att få fram ett lämpligt läkarintyg i Thailand, givetvis mot några bathingar, ifall det skulle bli problem med visum.

Alltså, mitt råd: Börja här: AllaFlygBiljetteroch sök BKK-GOT.

Lycka till!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på alldeles efter jag postade mitt tidigare inlägg:

Biljetter bokade med Air Berlin kan alltid bokas om mot en relativ liten avgift. Jag har för mig att man även kan avboka flighten utan att förlora rätten till rimligt ersättning (refund).

Detta tycker jag kan vara en bra kompromiss mellan pris och flexibilitet.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Om det går att villkora eller betala handpenning hos dessa, vet jag ej, men du kan iaf se ungefär vad biljetten kostar.

http://www.savefligh...try/sweden.html

Biljetterna brukar vara dyrare på de svenska sökmotorer om utgångspunkten är ett annat land än Sverige.

Antar att svenska resebyråer för det mesta bara får reda på kampanjer riktade till svenskar.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

...cut...

Biljetterna brukar vara dyrare på de svenska sökmotorer om utgångspunkten är ett annat land än Sverige.

Antar att svenska resebyråer för det mesta bara får reda på kampanjer riktade till svenskar.

mvh GD

Ja, det min erfarenhet också. Därför kollar jag alltid resor mot Berlin, Frankfurt och London istället. Men en viss framförhållning kan man ju nå dessa städer för några hundralappar med lågprisflyget och samtidigt komma åt de billigaste biljetterna.

Exempelvis kommer fru Singha snart(15. Juni) till Sverige via Berlin. Vi har hittat en tremånadersbiljett för 4566 SEK (Egypt Air). Många sköna tusenlappar att spara, eftersom jag flyger själv till Berlin för tre hundralappar och möter upp vid flygplatsen (Berlin, Schönefeld) där vi hyr en bil (VW Polo) i en vecka för 1900 SEK som vi sedan lämnar i Frankfurt (Hertz), varifrån vi bägge flyger till Göteborg för sammanlagt 436 SEK.

Som man kan se är hela bilsemestern genom Tyskland, Tjeckien och Österrike finansierat genom billiga biljetter, om man jämför med en beställning via en thailändsk resebyrå som skulle ha gått på mist 10000 SEK.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Enligt min erfarenhet kan du boka flygbiljetter på dom flesta Thailändska resebyråerna utan att lämna handpenning och betala dan innan avresa.

Tror det beror på att dom flesta biljetterna som säljs från Bangkok är fullprisbiljetter ( Full Economy fare) 3 månaders, 6 månaders.

Hör med en resebyrå! /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ja, det min erfarenhet också. Därför kollar jag alltid resor mot Berlin, Frankfurt och London istället. Men en viss framförhållning kan man ju nå dessa städer för några hundralappar med lågprisflyget och samtidigt komma åt de billigaste biljetterna.

Exempelvis kommer fru Singha snart(15. Juni) till Sverige via Berlin. Vi har hittat en tremånadersbiljett för 4566 SEK (Egypt Air). Många sköna tusenlappar att spara, eftersom jag flyger själv till Berlin för tre hundralappar och möter upp vid flygplatsen (Berlin, Schönefeld) där vi hyr en bil (VW Polo) i en vecka för 1900 SEK som vi sedan lämnar i Frankfurt (Hertz), varifrån vi bägge flyger till Göteborg för sammanlagt 436 SEK.

Som man kan se är hela bilsemestern genom Tyskland, Tjeckien och Österrike finansierat genom billiga biljetter, om man jämför med en beställning via en thailändsk resebyrå som skulle ha gått på mist 10000 SEK.

//Singha711

Kreativt :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

robban7073

Rink o kolla me Rachaphurek travel.. En familj i Älvkarleby som hjälper till me biljetter... De förhandsbokar åt en,sen betalar man när visat e klart..

Biljetten hämtar tjejen samtidigt som hon hämtar passet på ambassaden. resebyrån de använder ligger i samma byggnad som ambassaden . Funka kanon för mig.

Tel 026/72928

Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...