Jump to content
IGNORERAD

Ska man lägga sig i andras relationer?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Ibland ställs man inför omgivningens problem i sina förhållanden och undrar om man ska lägga sig i eller inte.

Själv gjorde jag detta mer förr i tiden, men effekten blev inte alltid den önskade.

Hade en kompis sedan 25 år som blev kär i en tjej på en turistö, hon var ca 20 år yngre än honom och jobbade på hotell.

Kompisen återvände hem och skickade ganska mycket pengar regelbundet fast tjejen forsatte jobba, dom planerade giftermål och den brudpeng som begärdes var 1 500 000 baht, redan då började jag ana oråd.

Han ville ha hjälp med att pruta och vi fick ner priset till 500 000, redan innan detta hade han satsat ca 100 000 kr på tjejen och hennes familj, min fru pratade med henne och fick känslan av att allt inte stod rätt till.

Han berättade för mig att det var svårt att träffa tjejen när han åkte dit hon jobbade mycket och när hon var ledig var hon för trött o.s.v, då började jag bli riktigt orolig.

Och vi fick senare reda på att hon bodde ihop med en thailändsk man på turistorten och inte hade några planer på att gifta sig med en utlänning, och att vår kompis förmodligen var på väg att bli blåst, nu hände det t.o.m att hennes thailändske pojkvän svarade i den telefon han köpt åt sin tjej.

Kompisen planerade vidare för brölloppet tillsammans med tjejens familj och bjöd in alla släktingar ifrån Sverige (ca. 10-12) som nu skulle köpa flygbiljetter, då agerade jag och pratade med släkten och sa att det inte är säkert att det blir något bröllopp så betala inte era biljetter först utan avvakta lite.

Han betalade några saker till tjejens familj, och till slut berättade tjejen att hon inte hade några planer på att gifta sig med honom, allt var över.

Vad händer då, jo kompisen blir arg på oss, inte tjejen, och vi umgås nästan inte längre.

Så hade det bästa hade vart om vi hade låtit honom bli lurad och forfarande varit vänner eller vad tycker ni?

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Thaifiskaren

    5

  • andrejsdenruskige

    5

  • Baa

    4

  • måne

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Bäst är att bara blanda sig i andras förhållanden om det är grannar.

Grannens fru är ju rätt snygg.

Det som är gemensamt i dessa två fall är att alla blir sura på mig/dig.

Ger man ett varningens finger till polaren blir han förbannad. (se bara när folk klagar på BTT)

Och lika djävligt är det om man är tyst.

Det bästa är fan i mej att håna polaren så kanske han inte är så djävla kaxig

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gjorde säkert alldeles rätt. Det är ju som regel så att omgivningen är klarsyntare än den förälskade och förblindade stollen saken gäller. Jag tycker man sett rätt ofta hur grannfruar lagt sig till med det kvinnobeteende som signalerar att en kvinna är "tillgänglig" fast hon är gift utan att mannen fattat något. Sex månader senare är separationen ett faktum och kanske borde man varnat honom i förväg -han såg ju ingenting. Jag tycker f.ö. att Din kompis verkar något naiv -kvinnor som är dyra i drift är sällan goda investeringar! Men jag har själv trampat i samma sax, fast det då gällde mindre pengar, så vem är väl jag att kritisera..

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gjorde säkert helt rätt, Även om du själv får lida för det efteråt.

En kompis skall alltid få höra sanningen, Om han inte tål att höra den så är det hans problem.

Svårt det här med kärleken och även om ni hade rätt så blev ju han utskämd och hans stolthet sårad, Så han skyller nog på alla utom tjejen och sig själv.

Svensk mentalitet är ju annars "Sköt dig själv och skit i andra" men är man kompisar så kan man ju inte hålla käften om en sån sak.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du gjorde säkert alldeles rätt. Det är ju som regel så att omgivningen är klarsyntare än den förälskade och förblindade stollen saken gäller. Jag tycker man sett rätt ofta hur grannfruar lagt sig till med det kvinnobeteende som signalerar att en kvinna är "tillgänglig" fast hon är gift utan att mannen fattat något. Sex månader senare är separationen ett faktum och kanske borde man varnat honom i förväg -han såg ju ingenting. Jag tycker f.ö. att Din kompis verkar något naiv -kvinnor som är dyra i drift är sällan goda investeringar! Men jag har själv trampat i samma sax, fast det då gällde mindre pengar, så vem är väl jag att kritisera..

Hej

Ja naiv och förblindad är nog rätta ordet, och vi har haft flera liknande fall i omgivningen.

Det senaste är en äldre man som förälskade sig i en över 30 år yngre tjej, hon har också en Thailändsk pojkvän och vill

bara ha pengar ifrån den äldre mannen.

Även här märkte jag att något inte stämde i deras förhållande redan för 2-3 år sedan och jag trodde aldrig att dom skulle

bli ett par, det var samma här hon var oftast upptagen, eller för trött o.s.v, men mannen har envist hängt efter tjejen.

Och till slut kunde han kalla henne för sin flickvän, men den thailändske mannen har hela tiden funnits med.

Dom har väl inte lyckats plocka av honom några jättebelopp kanske bara 20 000-30 000 kr, men man är förvånad över att han

inte märker att det inte står rätt till, och vi har ändå gjort lite antydningar ibland.

Hon har nu berättat för frugan och mig att hon inte är det minsta intreserad av mannen utan bara vill åt hans plånbok,

hon tycker att han är både gammal, äcklig och snål, och vill inte ens att han ska titta på henne.

Här har jag inte sagt hela sanningen till mannen ännu, rätt eller fel?.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej

Ja naiv och förblindad är nog rätta ordet, och vi har haft flera liknande fall i omgivningen.

Det senaste är en äldre man som förälskade sig i en över 30 år yngre tjej, hon har också en Thailändsk pojkvän och vill

bara ha pengar ifrån den äldre mannen.

Även här märkte jag att något inte stämde i deras förhållande redan för 2-3 år sedan och jag trodde aldrig att dom skulle

bli ett par, det var samma här hon var oftast upptagen, eller för trött o.s.v, men mannen har envist hängt efter tjejen.

Och till slut kunde han kalla henne för sin flickvän, men den thailändske mannen har hela tiden funnits med.

Dom har väl inte lyckats plocka av honom några jättebelopp kanske bara 20 000-30 000 kr, men man är förvånad över att han

inte märker att det inte står rätt till, och vi har ändå gjort lite antydningar ibland.

Hon har nu berättat för frugan och mig att hon inte är det minsta intreserad av mannen utan bara vill åt hans plånbok,

hon tycker att han är både gammal, äcklig och snål, och vill inte ens att han ska titta på henne.

Här har jag inte sagt hela sanningen till mannen ännu, rätt eller fel?.

Mvh Isan Lover

Ibland skulle jag vela prata flytande thai. Men hade jag varit din fru så hade jag ställt motfrågan om vem som är snål och diverse andra saker.

Tyvärr är jag fan så dålig på att skriva och uttrycka mig i skrift, så jag ger mig inte in i att förklara närmare vad jag skulle ha sagt till idi*t kärringen..förlåt...entreprenörs damen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ibland skulle jag vela prata flytande thai. Men hade jag varit din fru så hade jag ställt motfrågan om vem som är snål och diverse andra saker.

Tyvärr är jag fan så dålig på att skriva och uttrycka mig i skrift, så jag ger mig inte in i att förklara närmare vad jag skulle ha sagt till idi*t kärringen..förlåt...entreprenörs damen.

Hej

Jag förstår vad du menar och även din reaktion, som tur är är vi inte släkt eller ens bekanta till tjejen, dom enda gånger

vi har träffat henne är när mannen har haft med sig henne.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej

Jag förstår vad du menar och även din reaktion, som tur är är vi inte släkt eller ens bekanta till tjejen, dom enda gånger

vi har träffat henne är när mannen har haft med sig henne.

Mvh Isan lover

Då går översättningen rakt till mannen real time.

Herregud vad jag skulle kunna vara politiskt inkorrekt i Thailand. (Det kan jag även i Sverige)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter lika illa till,berätta eller inte.

En kompis var tillsammans med en thaitjej i Dec,sedan tog det slut,nu ska hon få barn i Aug.

Tydligen kan en del tjejer få lite mens när dom är med barn,hon trodde bara att hon blivit tjock,

hon fick reda på att hon skulle ha barn förra månaden.

Hon vill inte tala om det för han,han har en ny thaitjej.

Tiden passar så bra att han är pappa till barnet är 99% säkert.

Jag tror han skulle bli förbannad på mej om jag sa något till han.

Det man inte vet,det lider man inte av,jag tror jag håller tyst.

Ha en bra dag alla önskar Pust

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner igen det där, man ser någon kompis falla handlöst för någon dam och skickar pengar och köper saker för summor som han aldrig kunnat tänka sig att investera i ett förhållande med en svenska?

Vet inte om det är lite för man tycker synd om de "fattiga" eller kanske att man ser sig som någon sorts välgörare och dövar sitt eget samvete men pengar?

Jag hade förmodligen inte kunnat hålla käften så länge som du, din kompis kommer att tacka dig. Kansek inte idag men senare när ljuset gått upp för honom också. Det är en smärtsam process att gå igenom när man inser att man blivit utnyttjad...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man är riktiga vänner (finns inte så himla många) skulle i alla fall jag berättat och varnat, faller det inte i god jord är det bara att beklaga men att se en vän näst intill gå under och man själv suttit på vetskapen hade varit ännu värre.

Baa

PS Vänta på sanningssägarnas, VEM BLIR FÖRVÅNAD inlägg DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Om man med säkerhet vet att ngt. inte står rätt till tycker jag definitivt att man skall berätta om det är ens vän, däremot ska man lika definitivt låta bli att spekulera i andras förhållanden, speciellt vänners!

Link to comment
Dela på andra sajter

mr chaweng

Jag sitter lika illa till,berätta eller inte.

En kompis var tillsammans med en thaitjej i Dec,sedan tog det slut,nu ska hon få barn i Aug.

Tydligen kan en del tjejer få lite mens när dom är med barn,hon trodde bara att hon blivit tjock,

hon fick reda på att hon skulle ha barn förra månaden.

Hon vill inte tala om det för han,han har en ny thaitjej.

Tiden passar så bra att han är pappa till barnet är 99% säkert.

Jag tror han skulle bli förbannad på mej om jag sa något till han.

Det man inte vet,det lider man inte av,jag tror jag håller tyst.

Ha en bra dag alla önskar Pust

Jag tycker att det är självklart att du ska tala om för din kompis att han "kanske" ska bli pappa.

Både för hans egen skull och för barnets bästa.

Jag skulle bli galen om någon kompis visste att jag var far till ett barn och inte tala om det för mig.

Vad är viktigare än sitt eget barn? Barnet eller att det ska hålla med nya tjejen?

Ändrades av mr chaweng
Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant tråd IL!

Har själv sett liknande historier ett antal gånger och våndats av om, hur och när man skall släppa bomben.

Två gånger har jag berättat för farangen att han inte är tjejens älskling direkt, och båda gångerna har det slagit tillbaka på mig själv.

Inte nog med att farangen tycker man är en skitsnackare, man riskerar dessutom att få en mycket arg thaidam efter sig.

Inte särskilt hälsosamt om man befinner sig i Thailand och damen tycker att man ryckt bort en bra inkomstkälla.

Men det jag reflekterar över numera är att nästan alla de faranger som blir riktigt blåsta blir det så tydligt att de borde se det själva.

Men de väljer att aktivt missa varenda tecken på att allt inte står rätt till i förhållandet.

En av mina vänner har en kvinna som lever mer än ett dubbelliv, han vet detta, men tycks inte bry sig, och då är det heller ingen som säger något till honom.

Men vi vänner har talat om detta massor med gånger, för att bara komma fram till att denna tjejs beteende är så tydligt att han helt omöjligt kan ha missat det.

En person nämnde dock något för några år sedan och fick då svaret att min vän vet hur det ligger till, men han bryr sig inte och så länge han inte vet detaljerna så mår han inte dåligt av detta.

Är dock jävligt svårt att hålla käften när denna dam över middagsbordet, på thai, berättar om sina älskare mitt framför polaren. Han förstår inte Thai och är nog glad för det.

Som sagt, för 10 år sedan hade mitt svar på IL:s fråga varit, självklart skall man berätta.

Men numera är jag tveksam, även förälskade personer måste kunna se verkligheten.

För att göra det hela rättvist vill jag också påpeka att jag sett massor med faranger som lovat guld och gröna skogar till genuint förälskade Thaidamer, men sedan efter ett tag bara brutit kontakten och försvunnit.

Inte bara en sida som utnyttjar den andra, nä fördelningen här är nog rätt lika.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Vaxet.

Har flera gånger beslutat att inte hjälpa dessa stackars människor (oavsett vilken sida).

Kan med nästan 100% säkerhet säga att varje gång så får man en pungspark som tack, istället för nåt annat, lite mer positivt.

Den enda gången det faktiskt gått bra, är när jag inte sade nåt. Kompisen ryckte ut mig på verandan på en fest och frågade varför jag inte berättat att hans fru har en pojkvän?

Förklarade att det gått illa för många gånger vid liknande hjälp, att jag i detta fall helt enkelt inte ville berätta pga att jag verkligen uppskattar hans vänskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

mr chaweng

Håller med Vaxet.

Har flera gånger beslutat att inte hjälpa dessa stackars människor (oavsett vilken sida).

Kan med nästan 100% säkerhet säga att varje gång så får man en pungspark som tack, istället för nåt annat, lite mer positivt.

Den enda gången det faktiskt gått bra, är när jag inte sade nåt. Kompisen ryckte ut mig på verandan på en fest och frågade varför jag inte berättat att hans fru har en pojkvän?

Förklarade att det gått illa för många gånger vid liknande hjälp, att jag i detta fall helt enkelt inte ville berätta pga att jag verkligen uppskattar hans vänskap.

Vad tyckte din kompis om den förklaringen? God tog han den eller blev han lite sur för att du inte berättat för honom vad du visste?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjänare gubbs.

Efter nästan fyra år här i jomtien när man driver ett guesthouse, har man fått vara med om en del.

Haft gubbar som kommit hit från jungeln och varit helt barskrapade, gråtit helt förstörda undrar

vad man skall göra. En av dessa personer har gått på det två gånger...jaja..många gånger

tror man är en socialarbetare.Det finns andra saker också så man undrar hade dessa personer samma

problem hemma i svedala..gött snart har man semester.

Mvh Maitan.

post-3491-127598526364_thumb.jpg

post-3491-127598526364_thumb.jpg

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tyckte din kompis om den förklaringen? God tog han den eller blev han lite sur för att du inte berättat för honom vad du visste?

Han blev lite sur - gick sen hem och gjorde slut med frugan.

Några dagar senare sade han att det förmodligen var bra att jag inte berättade vad jag visste och att han länge hade haft aningar, men inte vetat till 100% om det var sant eller inte.

Eftersom jag visste namn och hade annan info om killen ifråga, så var det bara att köra en utfrågning på frun och sedan göra slut.

Det enda han är lite irriterad över, pga att jag inte berättade, är att han gått och varit osäker så länge. Alltså osäker på om han ska göra slut eller inte.

En sak som gjort honom misstänksam är bl.a. att hon har hans VISA kort och han ser var uttagen är gjorda via internetbanken. Av dessa uttag var flera veckor i streck gjorda i annan stad än Surin.

Och när han frågat om detta, har hon sagt att banken har huvudkontoret i den andra staden, vilket alla vet är falskt.

Så sammanfattningsvis, nu i efterhand, hade han velat att jag berättade för honom tidigare, men å andra sidan kan han inte veta, nu i efterhand, hur han reagerat om jag berättat allt jag visste innan det kom fram på detta sätt. (Det var en jobbig sista mening) :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana här historier har jag bara hört talas om men aldrig sett själv. Det är nog lätt att säga hur man borde göra men det kanske inte alltid blir så i verkligheten. Jag tror inte jag har en nära vän som är så kärlekskrank att han skulle gå på en sådan blåsning. För det är väl ett måste att vara väldigt kärlekstörstig för att förlora huvudet på det viset? Men om det hände hoppas jag att jag har modet att säga till. Innan dess måste jag dock vara 100% säker på att ha rätt.

Det är inte första gången den här diskussionen dyker upp och om jag kommer ihåg rätt har IL fler historier av liknande sort i sin hemby. Intressant är det i vilket fall och man kan ju fundera på vilka konsekvenserna blir i ett större perspektiv. Det finns mer än en gubbe som blivit blåst av en thajtjej och sedan spenderar resten av sitt liv till att predika hur thailändare är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Det blir gärna så fel. Särskillt om man som jag har fingertoppskänsla som ett klövdjur.

Man tror man skall göra det rätta och man tror att logik, rationalitet och eventuell fakta skall accepteras bland argumenten men det som fäller avgörande är dock alltid är känslor, och inte så sällan irrationella sådana.

Men jag skulle tro att det som gör många så upprörda är att de tappar ansiktet, och inför sin bra kompis. Varje gång man sedan ses blir det som entaskig påminnelse om hur korkat man betedde sig. Då kanske det är lättare att skylla på polaren och säga upp bekantskapen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Intressant tråd IL!

Har själv sett liknande historier ett antal gånger och våndats av om, hur och när man skall släppa bomben.

Två gånger har jag berättat för farangen att han inte är tjejens älskling direkt, och båda gångerna har det slagit tillbaka på mig själv.

Inte nog med att farangen tycker man är en skitsnackare, man riskerar dessutom att få en mycket arg thaidam efter sig.

Inte särskilt hälsosamt om man befinner sig i Thailand och damen tycker att man ryckt bort en bra inkomstkälla.

Men det jag reflekterar över numera är att nästan alla de faranger som blir riktigt blåsta blir det så tydligt att de borde se det själva.

Men de väljer att aktivt missa varenda tecken på att allt inte står rätt till i förhållandet.

En av mina vänner har en kvinna som lever mer än ett dubbelliv, han vet detta, men tycks inte bry sig, och då är det heller ingen som säger något till honom.

Men vi vänner har talat om detta massor med gånger, för att bara komma fram till att denna tjejs beteende är så tydligt att han helt omöjligt kan ha missat det.

En person nämnde dock något för några år sedan och fick då svaret att min vän vet hur det ligger till, men han bryr sig inte och så länge han inte vet detaljerna så mår han inte dåligt av detta.

Är dock jävligt svårt att hålla käften när denna dam över middagsbordet, på thai, berättar om sina älskare mitt framför polaren. Han förstår inte Thai och är nog glad för det.

Som sagt, för 10 år sedan hade mitt svar på IL:s fråga varit, självklart skall man berätta.

Men numera är jag tveksam, även förälskade personer måste kunna se verkligheten.

För att göra det hela rättvist vill jag också påpeka att jag sett massor med faranger som lovat guld och gröna skogar till genuint förälskade Thaidamer, men sedan efter ett tag bara brutit kontakten och försvunnit.

Inte bara en sida som utnyttjar den andra, nä fördelningen här är nog rätt lika.

Hej

Mina erfarenheter påminner mycket om dina, och nästan ingen gång har någon uppskattat att få veta sannigen utan deras ilska

och besvikelse riktas istället mot budbäraren.

Så jag drar mig för att bli inblandad och säger helst inget numera, om jag inte får en konkret fråga när mannen själv

misstänker något.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

När det kommer till ditt första ”exempel” IL tycker jag att du gjorde helt rätt att förklara för honom att det är något i görningarna och allt står inte rätt till. Speciellt när det är ens kompis som blir ”utsatt” för något sådant.

Men när det kommer till ditt andra ”exempel” så skulle jag nog vara lite mer reserverad för vad jag skulle ha gjort. Jag vet att man många gånger vill ”hjälpa”, men det är inte alltid man vill bli hjälpt, skall inte säga att det är så i det här fallet men jag skulle ha legat lågt (som Vaxet var inne på).

Sen har vi de ”kompisarna” som förstår Thai och har som största ”nöje” att lyssna av vad damerna säger till varandra, för att i nästa stund berätta för sin kompis (som har varit gift med sin fru 5-10 år) att han allt hörde att fru ”Noi” säga att kompisen är en skit eller att han hörde frugan säga att hon skall försöka suga ut ett par slantar från kompisen när tillfälle ges.

Det här är enligt mig inte att hjälpa utan ett sätt att förstöra ett förhållande och prata skit om allt och alla.

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

När det kommer till ditt första ”exempel” IL tycker jag att du gjorde helt rätt att förklara för honom att det är något i görningarna och allt står inte rätt till. Speciellt när det är ens kompis som blir ”utsatt” för något sådant.

Men när det kommer till ditt andra ”exempel” så skulle jag nog vara lite mer reserverad för vad jag skulle ha gjort. Jag vet att man många gånger vill ”hjälpa”, men det är inte alltid man vill bli hjälpt, skall inte säga att det är så i det här fallet men jag skulle ha legat lågt (som Vaxet var inne på).

Sen har vi de ”kompisarna” som förstår Thai och har som största ”nöje” att lyssna av vad damerna säger till varandra, för att i nästa stund berätta för sin kompis (som har varit gift med sin fru 5-10 år) att han allt hörde att fru ”Noi” säga att kompisen är en skit eller att han hörde frugan säga att hon skall försöka suga ut ett par slantar från kompisen när tillfälle ges.

Det här är enligt mig inte att hjälpa utan ett sätt att förstöra ett förhållande och prata skit om allt och alla.

//bob

Hej

Vanligt skitsnack bryr jag mig inte om alls, och det är nog klokt precis som du skrev.

Dom enda gångerna man får lite dåligt samvete är när man egentligen vet att någon blir förd bakom ljuset och lurad.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Isaan Lovers och Surins berättelse ringer igenkännande.

Jag förlorade också en gammal god vän därför att jag ville hjälpa till.

Jag berättade nämligen att hotellstäderskan som han upp över öronen hade kärat ner sig i inte var att lita på. Ej heller var de lämpliga för varandra på många andra vis, inte minst språkligt och åldersmässigt (70 / 34).

Trots att bevisen för hennes bakslughet, pengahunger och ”otrohet” fanns mitt framför näsan på honom, så blev det jag som i slutändan blev den stora avundsjuka skurken som ”ville honom så illa”.

Han skällde ut mig efter noter och sade upp bekantskapen. Vi hade då känt varandra och varit goda vänner i drygt 25 år.

För att bevisa att jag och alla andra hade fel, så gifte han sig snabbt och tog flera stora banklån och vältrade sedan pengar över henne för att bla köpa ett hus åt henne i Pattaya.

Nu sitter han där gammal, bitter och i stort sett lämnad åt sitt öde långt ute i en förort till Göteborg,

och han är i det närmsta bankrutt på gamla dar.

Bruden bryr sig föga om honom längre eftersom flödet av pengar har sinat.

Hon försörjer sig istället i närheten av järntorget på sk ”Happy Endings”

och en del annat kul som hon kan få betalt för.

Numera håller jag tyst även om jag vet om att mycket dumt händer och sker.

Folk får öppna ögonen själva.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Isaan Lovers och Surins berättelse ringer igenkännande.

Jag förlorade också en gammal god vän därför att jag ville hjälpa till.

Jag berättade nämligen att hotellstäderskan som han upp över öronen hade kärat ner sig i inte var att lita på. Ej heller var de lämpliga för varandra på många andra vis, inte minst språkligt och åldersmässigt (70 / 34).

Trots att bevisen för hennes bakslughet, pengahunger och ”otrohet” fanns mitt framför näsan på honom, så blev det jag som i slutändan blev den stora avundsjuka skurken som ”ville honom så illa”.

Han skällde ut mig efter noter och sade upp bekantskapen. Vi hade då känt varandra och varit goda vänner i drygt 25 år.

För att bevisa att jag och alla andra hade fel, så gifte han sig snabbt och tog flera stora banklån och vältrade sedan pengar över henne för att bla köpa ett hus åt henne i Pattaya.

Nu sitter han där gammal, bitter och i stort sett lämnad åt sitt öde långt ute i en förort till Göteborg,

och han är i det närmsta bankrutt på gamla dar.

Bruden bryr sig föga om honom längre eftersom flödet av pengar har sinat.

Hon försörjer sig istället i närheten av järntorget på sk ”Happy Endings”

och en del annat kul som hon kan få betalt för.

Numera håller jag tyst även om jag vet om att mycket dumt händer och sker.

Folk får öppna ögonen själva.

Hej

Tråkigt att höra en till som har råkat ut för samma reaktion, och följden blir ju att man tiger.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...