Jump to content
IGNORERAD

Ska man lägga sig i andras relationer?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

hade jag varit i dina kläder, så hade jag inte tvekat en sekund för att berätta det för mannen/vännen, inte fan ska han bli blåst av en tjej som bara är ute efter pengar o dyl, säg sanningen till han och sen är det upp till han att fatta rätt beslut. sanningen är oftast hård men den är rättvis.

Hej

Jag överväger detta mer eller mindre dagligen och visste jag bara hur han skulle reagera så hade jag gjort det för länge

sedan, men förmodligen kommer jag att göra det en dag.

Men egentligen borde han redan förstå, en kompis ifrån Pattaya genomskådade kvinnan redan första gången han träffade dom

båda och påpekade vad han trodde, mannen blev då så ilsken att handgemäng låg nära till hands.

Även tjejen har sagt att hon inte gillar honom när vi har varit med, men det tar han som ett skämt och skrattar bort.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Thaifiskaren

    5

  • andrejsdenruskige

    5

  • Baa

    4

  • måne

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

gubben4906

:boast:

Tjänare gubbs.

Efter nästan fyra år här i jomtien när man driver ett guesthouse, har man fått vara med om en del.

Haft gubbar som kommit hit från jungeln och varit helt barskrapade, gråtit helt förstörda undrar

vad man skall göra. En av dessa personer har gått på det två gånger...jaja..många gånger

tror man är en socialarbetare.Det finns andra saker också så man undrar hade dessa personer samma

problem hemma i svedala..gött snart har man semester.

Mvh Maitan.

Lilla Mait,

självklart är du den store kuratorn, psykologen, allvetare, VARFÖR!!!!!!!!!!!, Jo, du bor i Thailand så dessa personer som gång på gång blir blåsta litar på din kuratorhjälp :hi:

:dirol: gubben :boast:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaifiskaren

Fan va jobbig men så bra gårdagen blev.

Hittade igår en resa till Bangkok med avresa i morgon.

Air Berlin tog endast 3788:- för en enkelbiljett, men kände att för

hennes skull så var SAS bättre...ok 5186 :-.

Grävde lite djupare i fickan .så var det betalt.

Vi får väl se om hon kan hålla vad hon lovar...att betala tillbaka i framtiden.

Om inte..så mår jag andå såpass bra att det kvittar.

Frugan pratade med henne i telefonen och dom bestämde att vi skulle komma

hem till henne o hjälpa henne att packa.

Gubben blev helt knäckt...orkar inte dra alla hans ursäkter.

På sätt och vis så förstår jag hur han tänker, men accepterar naturligtvis

inte hans handlingar.

I princip så gick allt ut på att hans tjej skulle vara hans "hjälpreda"

då han hade svårt att klara sig själv. ( 72 år gammal)

Han hade hört att alla thai-tjejer var så bra på att ta hand om sina män.!!!

Nog om detta.hon åkte med oss hem i går kväll.

Det spelades karaoke o sjöngs så jag stod inte ut.

Var dessutom något trött i skallen av allt tjöt.

Lämnade tjejerna för sig själva o tog båten o stack ut o fiskade,o drack

några öl för mig själv. De var djävligt skönt att få vara ensam.

När jag kom hem så hade tjejerna stimmat färdigt.

Kylskåpet var mer eller mindre länsat.

Vid 12 tiden så var tjejen "något" packad, så hon hade somnat i soffan

efter att ha " smakat" på diverse drycker ur mitt barskåp.

I morse så körde jag frugan till SFI o tjejen följde med då hon inte

ville vara ensam hemma.

Får se vad som händer ikväll.

Längtar till i morgon kväll då allt detta ligger bakom mig.

Konstigt nog så tycker jag synd om gubben.fan vet hur jag blir

när jag fyller 72 år ?

Slut på denna tragiska historia. ( hoppas jag )

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart Thaifiskaren! :great:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Fan va jobbig men så bra gårdagen blev.

Hittade igår en resa till Bangkok med avresa i morgon.

Air Berlin tog endast 3788:- för en enkelbiljett, men kände att för

hennes skull så var SAS bättre...ok 5186 :-.

Grävde lite djupare i fickan .så var det betalt.

Vi får väl se om hon kan hålla vad hon lovar...att betala tillbaka i framtiden.

Om inte..så mår jag andå såpass bra att det kvittar.

Frugan pratade med henne i telefonen och dom bestämde att vi skulle komma

hem till henne o hjälpa henne att packa.

Gubben blev helt knäckt...orkar inte dra alla hans ursäkter.

På sätt och vis så förstår jag hur han tänker, men accepterar naturligtvis

inte hans handlingar.

I princip så gick allt ut på att hans tjej skulle vara hans "hjälpreda"

då han hade svårt att klara sig själv. ( 72 år gammal)

Han hade hört att alla thai-tjejer var så bra på att ta hand om sina män.!!!

Nog om detta.hon åkte med oss hem i går kväll.

Det spelades karaoke o sjöngs så jag stod inte ut.

Var dessutom något trött i skallen av allt tjöt.

Lämnade tjejerna för sig själva o tog båten o stack ut o fiskade,o drack

några öl för mig själv. De var djävligt skönt att få vara ensam.

När jag kom hem så hade tjejerna stimmat färdigt.

Kylskåpet var mer eller mindre länsat.

Vid 12 tiden så var tjejen "något" packad, så hon hade somnat i soffan

efter att ha " smakat" på diverse drycker ur mitt barskåp.

I morse så körde jag frugan till SFI o tjejen följde med då hon inte

ville vara ensam hemma.

Får se vad som händer ikväll.

Längtar till i morgon kväll då allt detta ligger bakom mig.

Konstigt nog så tycker jag synd om gubben.fan vet hur jag blir

när jag fyller 72 år ?

Slut på denna tragiska historia. ( hoppas jag )

Hej

Bra jobbat och all heder till dig för det.

I vårat fall skickades pengar ifrån Thailand till tjejens biljett hem, så vi behövde inte lägga ut något.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag kan ge är forumkarma men thaifiskaren borde ha fått IRL-karmakontot påfyllt rejält, med rätta :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaifiskaren

Det värmer.det värmer..med alla karma.

Förhoppningsvis ett betyg att jag denna gång gjorde rätt.

Som många tidigare skrivit i denna tråd.man vet inte om

man skall lägga sig i eller inte.

Men ibland så måste man agera..o de får gå som det går.

Är lite bakis idag..får bota detta när jag kommer hem.

Ha en bra dag på er

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjänare gubben.

Ja så kan det vara, men ja har ingen utbildning för detta. :crazy: Hoppas du blir frisk snart.Mvh Maitan :friends:

Jag kanske ska hyra en del av din bar och sätta upp en liten KBT mottagning för allt folk med problem haha

Förövrigt blir det karma till fiskaren från mig med, bra gjort!

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag kanske ska hyra en del av din bar och sätta upp en liten KBT mottagning för allt folk med problem haha

Förövrigt blir det karma till fiskaren från mig med, bra gjort!

Och kognitiv beteende terapi till "72-åringen" som kvællspressen hade skrivit crazy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Thaifiskaren!

"drack några öl"

"Är lite bakis idag"

Du är inte bara en djä..l på att dricka öl,du är snäll också,bra jobbat.great.gif

Hör av mej när tjejen har kommit till Sverige.

Ha en bra dag alla önskar Pust

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaifiskaren

Tackar,tackar du Pust.

Hade en dålig drickardag igår...drack inte så många, men blev

ändå bakis. Beror säkert lite på de rådande omständigheterna.

För säkerhets skull så skall jag ut o fiska en sväng med polarn

ikväll o dra i mig en gäng pilsner så får vi se om gårdagen bara

var en tillfällighet. Måste ju prova .. :whistle:

Bra, hör av dig så får vi ta en träff.

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man lägga sig i andras relationer?

Frågan man kan ställa sig är hur man själv skulle reagera om bekanta plötsligt började tala om för en själv att man inte förstår sitt eget bästa, att den man älskar egentligen är en skithög och att det förhållande man försöker bygga upp inte har den minsta chans att lyckas pga bla bla bla (valfri nedrighet). Tror nog att jag själv skulle reagera med en stor suck eftersom bekanta sällan eller aldrig har hela bilden klar för sig.

Har sett alldeles för många som har starka åsikter om förhållanden som dom vet lika lite som mig om. I fall där jag anser att jag inte har nog på fötterna för att ta ställning.

Så att "tips" från bekanta inte alltid tas väl emot kan man ju förstå. Och anser man att budbäraren drar för långtgående slutsatser i saker denne egentligen inte har att göra med så är det nog lätt att bli förbannad på denne istället.

Så nej, själv låter jag nog bli att lägga mig i andras förhållanden om det inte går så långt som till våld, självmordstankar eller liknande. Otroheter, små undansnillande av pengar bakom ryggen på andra partnern mm, som jag vet om, är inte tillräckliga skäl för att jag ska lägga mig i och berätta för den försmådde parten. I största möjliga mån bör man nog lämna ansvaret för att inte bli dragen vid näsan till dom inblandade själva.

Visst förvånas man ibland över en del killars stora naivitet angående sin thailändska tjej, men det kan nog väldigt ofta förklaras med generellt bristande erfarenhet av tjejer. Men har man inte lärt sig innan får man väl lära sig av dom minor som finns längs vägen istället. Så Nej, jag lägger mig inte i.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte enkelt att svara entydligt på detta.

Har själv talat om för en kompis vad som hände i Thailand och hur hans tilltänkta var. Nu såg vad som hände själv med egna ögon och hans dam berättade själv en hel del vad hon tänkte. Min kompis har stort förtroende för mig så det måste man vara mycket rädd om. Jag skulle aldrig förtiga detta och låta min kompis bli grovt lurad. Själv skulle jag vilja vet om någon drar mig vid näsan.

Om en kompis vet saker och ej berättar är det inte roligt den dag det uppdagas.

Det är alltid en risk man tar fast är man riktigt bra vänner så tror jag att det inte är så stort problem de flesta gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Har turen att aldrig ha varit i närheten av situationen så det är svårt att ge ngt svar.

Jag tror att man måste vara inne i situationen och försöka läsa den med fingertoppskänsla och sedan är det väl tyvärr lätt att man läser det hela fel ändå .

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Hej I-L

Du kommer nog inte få många karma av mig :D , men för detta ämne fick du en.

Mina erfarenheter hittills av detta ämne är en käftsmäll och mordhot(av thai). Så jag kommer nog inte lägga mig i nästa gång, om det inte är någon som jag bryr mig väldigt mycket om.

Ha en bra kväll

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har arbetst kompis jag lurat ner till Thailand på sin 3:a resa träffar sin stora kärlek jag och min sambo träffar tjejen för lämna några papper visum till Sverige känner nästan direkt det något fel med tjejen.

När jag kommer tillbaka till Sverige berättar jag för honom vad jag tror om den har tjejen. Han lyssnar inte på mig men efter hand så förstår han jag rätt det tog 8 månader.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ska man lägga sig i andras relationer?

Frågan man kan ställa sig är hur man själv skulle reagera om bekanta plötsligt började tala om för en själv att man inte förstår sitt eget bästa, att den man älskar egentligen är en skithög och att det förhållande man försöker bygga upp inte har den minsta chans att lyckas pga bla bla bla (valfri nedrighet). Tror nog att jag själv skulle reagera med en stor suck eftersom bekanta sällan eller aldrig har hela bilden klar för sig.

Har sett alldeles för många som har starka åsikter om förhållanden som dom vet lika lite som mig om. I fall där jag anser att jag inte har nog på fötterna för att ta ställning.

Så att "tips" från bekanta inte alltid tas väl emot kan man ju förstå. Och anser man att budbäraren drar för långtgående slutsatser i saker denne egentligen inte har att göra med så är det nog lätt att bli förbannad på denne istället.

Så nej, själv låter jag nog bli att lägga mig i andras förhållanden om det inte går så långt som till våld, självmordstankar eller liknande. Otroheter, små undansnillande av pengar bakom ryggen på andra partnern mm, som jag vet om, är inte tillräckliga skäl för att jag ska lägga mig i och berätta för den försmådde parten. I största möjliga mån bör man nog lämna ansvaret för att inte bli dragen vid näsan till dom inblandade själva.

Visst förvånas man ibland över en del killars stora naivitet angående sin thailändska tjej, men det kan nog väldigt ofta förklaras med generellt bristande erfarenhet av tjejer. Men har man inte lärt sig innan får man väl lära sig av dom minor som finns längs vägen istället. Så Nej, jag lägger mig inte i.

Hej

På det sätt som du förklarade det så låter det enligt mig ok att inte lägga sig i.

Och att låta folk lära sig av dom minor som finns längs vägen är ju ett alternativ, men det gör lite ont i en när man ser och hör en del bli uppenbart blåsta.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man lägga sig i andras relationer?

Frågan man kan ställa sig är hur man själv skulle reagera om bekanta plötsligt började tala om för en själv att man inte förstår sitt eget bästa, att den man älskar egentligen är en skithög och att det förhållande man försöker bygga upp inte har den minsta chans att lyckas pga bla bla bla (valfri nedrighet). Tror nog att jag själv skulle reagera med en stor suck eftersom bekanta sällan eller aldrig har hela bilden klar för sig.

Har sett alldeles för många som har starka åsikter om förhållanden som dom vet lika lite som mig om. I fall där jag anser att jag inte har nog på fötterna för att ta ställning.

Så att "tips" från bekanta inte alltid tas väl emot kan man ju förstå. Och anser man att budbäraren drar för långtgående slutsatser i saker denne egentligen inte har att göra med så är det nog lätt att bli förbannad på denne istället.

Så nej, själv låter jag nog bli att lägga mig i andras förhållanden om det inte går så långt som till våld, självmordstankar eller liknande. Otroheter, små undansnillande av pengar bakom ryggen på andra partnern mm, som jag vet om, är inte tillräckliga skäl för att jag ska lägga mig i och berätta för den försmådde parten. I största möjliga mån bör man nog lämna ansvaret för att inte bli dragen vid näsan till dom inblandade själva.

Visst förvånas man ibland över en del killars stora naivitet angående sin thailändska tjej, men det kan nog väldigt ofta förklaras med generellt bristande erfarenhet av tjejer. Men har man inte lärt sig innan får man väl lära sig av dom minor som finns längs vägen istället. Så Nej, jag lägger mig inte i.

Jag vet inte hur Du deffinierar vän.

De flesta människor har rätt många bekanta och ytligare vänner men att rubricera någon som "vän" kräver i mitt sätt att se saken betydligt mycket mer. Bekanta känner man lite lagom, kanske umgås rätt mycket med men vänner är dom man talar förtroligt med, som man ringer när det känns att man behöver prata om ditt eller datt som känns viktigt, en som men litar på, det är en vän för mig.

Skulle jag ha en "vän" som råkade ut för något sånt här så skulle jag inte tveka en sekund, däremot inte svärta ner och skitprata om partnern utan sätta mig ner med vederbörande och lugnt och sakligt påtala vissa saker han borde kolla upp, sedan är det upp till honom att bry sig eller ej, men han skulle fortfarande vara min vän.

Att inte lägga sig i och sedan kanske stå där med skammen över att "detta kunde jag förhindra" tycker jag skulle kännas som ett svek, och vänner sviker man inte!

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en Polare som har en strulig brud, Hon springer runt med en och annan emellanåt och beter sig fult åt. Polaren är nog medveten om det mesta men verkar inte bry sig särskilt. Dom bor ju inte ihop permanent. har ju hintat att allt inte står rätt till men han verkar inte bry sig. Han själv strula med henne när hon tidigare hade annan karl och därmed anser jag dom förtjänar varandra och eftersom varken han eller hon inte verkar vilja gå längre i förhållandet och båda verkar vara "nöjda" med detta så har jag inte sagt nånting direkt till honom.

Själv förstår jag mig inte på honom, Hur han kan acceptera att hon springer med andra. Eller så blundar han så hårt och ljuger för sig själv. Vissa människor förstår man sig inte på helt enkelt.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en Polare som har en strulig brud, Hon springer runt med en och annan emellanåt och beter sig fult åt. Polaren är nog medveten om det mesta men verkar inte bry sig särskilt. Dom bor ju inte ihop permanent. har ju hintat att allt inte står rätt till men han verkar inte bry sig. Han själv strula med henne när hon tidigare hade annan karl och därmed anser jag dom förtjänar varandra och eftersom varken han eller hon inte verkar vilja gå längre i förhållandet och båda verkar vara "nöjda" med detta så har jag inte sagt nånting direkt till honom.

Själv förstår jag mig inte på honom, Hur han kan acceptera att hon springer med andra. Eller så blundar han så hårt och ljuger för sig själv. Vissa människor förstår man sig inte på helt enkelt.

Ett gammalt ordspråk..."Lika barn leka bäst".

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur Du deffinierar vän.

De flesta människor har rätt många bekanta och ytligare vänner men att rubricera någon som "vän" kräver i mitt sätt att se saken betydligt mycket mer. Bekanta känner man lite lagom, kanske umgås rätt mycket med men vänner är dom man talar förtroligt med, som man ringer när det känns att man behöver prata om ditt eller datt som känns viktigt, en som men litar på, det är en vän för mig.

Skulle jag ha en "vän" som råkade ut för något sånt här så skulle jag inte tveka en sekund, däremot inte svärta ner och skitprata om partnern utan sätta mig ner med vederbörande och lugnt och sakligt påtala vissa saker han borde kolla upp, sedan är det upp till honom att bry sig eller ej, men han skulle fortfarande vara min vän.

Att inte lägga sig i och sedan kanske stå där med skammen över att "detta kunde jag förhindra" tycker jag skulle kännas som ett svek, och vänner sviker man inte!

Baa

Givetvis är det skillnad på vän och bekant, och vänskapens närhet styr naturligtvis i vilken grad man väljer att berätta att man tycker att personen håller på att bli blåst av sin partner. Men jag vidhåller nog fortfarande att ansvaret framför allt ligger på mig själv, och inte mina vänner, att se till att jag inte blir grundlurad av min flickvän/fästmö/älskarinna/fru. Det är inte alls säkert att jag skulle uppskatta att mina vänner la sig i mitt förhållande, och jag tror nog dom flesta av mina vänner skulle tycka lika illa om jag la mig i deras... så personligen låter jag nog bli i största möjliga mån.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ska man lägga sig i andras relationer?

Frågan man kan ställa sig är hur man själv skulle reagera om bekanta plötsligt började tala om för en själv att man inte förstår sitt eget bästa, att den man älskar egentligen är en skithög och att det förhållande man försöker bygga upp inte har den minsta chans att lyckas pga bla bla bla (valfri nedrighet). Tror nog att jag själv skulle reagera med en stor suck eftersom bekanta sällan eller aldrig har hela bilden klar för sig.

Har sett alldeles för många som har starka åsikter om förhållanden som dom vet lika lite som mig om. I fall där jag anser att jag inte har nog på fötterna för att ta ställning.

Så att "tips" från bekanta inte alltid tas väl emot kan man ju förstå. Och anser man att budbäraren drar för långtgående slutsatser i saker denne egentligen inte har att göra med så är det nog lätt att bli förbannad på denne istället.

Så nej, själv låter jag nog bli att lägga mig i andras förhållanden om det inte går så långt som till våld, självmordstankar eller liknande. Otroheter, små undansnillande av pengar bakom ryggen på andra partnern mm, som jag vet om, är inte tillräckliga skäl för att jag ska lägga mig i och berätta för den försmådde parten. I största möjliga mån bör man nog lämna ansvaret för att inte bli dragen vid näsan till dom inblandade själva.

Visst förvånas man ibland över en del killars stora naivitet angående sin thailändska tjej, men det kan nog väldigt ofta förklaras med generellt bristande erfarenhet av tjejer. Men har man inte lärt sig innan får man väl lära sig av dom minor som finns längs vägen istället. Så Nej, jag lägger mig inte i.

Det du skriver är vad jag själv känner och tycker.

Det är inte alltid folk vill bli "upplysta" om fakta och dess art.

Och de föredrar kanske att få fortsätta att leva i den illusion som de har byggt upp.

Men i de fall en orolig person och vän kommer till mig och frågar om hur det ligger till,

så kanske jag berättar det jag vet (helst inte skvaller).

Sedan får man ju vara lite återhållsam med att förmedla vissa nyheter om nu den undrande personen i fråga är sjukligt svartsjuk av sig, och kanske blir våldsam mot den eventuellt "otrogna" partnern.

Ibland undrar jag om inte vissa personer faktiskt gottar sig lite i sina egna snedsteg och i deras ofta föraktfulla tankegångar om den egna partnern. Det gäller både män och kvinnor som när de träffar personer av samma kön villigt och brett börjar berätta om än det ena och än det andra som de har hittat på eller planerar. Med förvåning och ilska reagerar de sedan när deras egenförmedlade nyheter och ofta mindre smickrande tankegångar om partnern börjar sippra ut till allmän kännedom.

Min egen sambo tycker att det ofta blir lite konstigt och nästan obehagligt personligt när andra thaidamer vid redan första mötet över en bit mat vill börja berätta om deras nuvarande kärleksliv och div problem med deras farangmän. Ibland väljer vissa av dessa thaidamer att även hosta upp hela deras ”life-story” i ett minst sagt ocensurerat skick utan att man som ofrivillig lyssnare har bett om att få en sådan detaljerad redogörelse.

Och man frågar sig då vad man ska göra av all denna negativa och förmodat ”förtroliga” information som vältras över en.

Det är ju inte alltid man vill vara axeln det prompt ska gråtas mot eller att få agera en vänligt lyssnande slasktratt.

- Hur som helst, så finns det tydligen ett uppdämt behov av att få lätta på trycket hos många personer, vilka kanske borde söka lite mer professionell hjälp där de under sekretess kan få prata av sig.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är en bedömnings sak.

Olika i olika fall.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur Du deffinierar vän.

De flesta människor har rätt många bekanta och ytligare vänner men att rubricera någon som "vän" kräver i mitt sätt att se saken betydligt mycket mer. Bekanta känner man lite lagom, kanske umgås rätt mycket med men vänner är dom man talar förtroligt med, som man ringer när det känns att man behöver prata om ditt eller datt som känns viktigt, en som men litar på, det är en vän för mig.

Skulle jag ha en "vän" som råkade ut för något sånt här så skulle jag inte tveka en sekund, däremot inte svärta ner och skitprata om partnern utan sätta mig ner med vederbörande och lugnt och sakligt påtala vissa saker han borde kolla upp, sedan är det upp till honom att bry sig eller ej, men han skulle fortfarande vara min vän.

Att inte lägga sig i och sedan kanske stå där med skammen över att "detta kunde jag förhindra" tycker jag skulle kännas som ett svek, och vänner sviker man inte!

Baa

Håller med dig, Baa.

Jag skulle oxå vilja vända på frågan för att förstå situationen bättre. Skulle denne "vän" som mörkat denna hemlighet om t.ex. en långvarig otrohetsaffär och svek i ens ovetskap, verkligen förbli ens framtida vän. Självklart inte!

Frågan är väl inte OM det skall framföras till en verklig vän - utan HUR.

Om sedan denne inte uppskattar detta efter att fått situationen förklarat för sig så gott man kan - säger ju mer om henne/honom än budgivaren.

Förutsatt alltså att det handlar om utstuderat svek och inte vanliga små trivialiteter i vardagslivet där vi alla bommar och ingen är perfekt.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...