Jump to content
IGNORERAD

medicinsk reseförsäkring.


smilet

Recommended Posts

Vilket försäkringsbolag har ni anlitat till den obligatoriska medicinska reseförsäkringen för eran (flick/pojk) vän när hon/han kommer på besök i Sverige.

Har hört att en försäkring kostar 3000 baht för 3 månader, men vilket bolag det vet jag ej.

Smilet <BR style="mso-special-character: line-break"><BR style="mso-special-character: line-break">

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi använder Europeiska. 100 kr första dagen, 18 kr för dag två och framåt.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalade idag för en "visitor försäkring", Europeiska. 3mån - 1738SEK

Om du ringer och betalar med kort över telen så har du försäkringen på mail inom 10 min.

Mkt smidigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

AXA Schengen 90 dagar 80.00€ allt över internet med kort 10 min.

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
andersbangkok

AXA Schengen 90 dagar 80.00€ allt över internet med kort 10 min.

Funkar den? Den ingår inte i Sv. Ambassadens lista över godkända försäkringsbolag. Har du fått visa godkänt med den försäkringen? Vore toppen om det fungerade!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag har läst någonstans här att reglerna för reseförsäkring ändrats.

vad jag kommer ihåg så skrev någon att man inte behövde köpa reseförsäkring innan man lämnade in ansökan om visa.

Någon som vet??

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar den? Den ingår inte i Sv. Ambassadens lista över godkända försäkringsbolag. Har du fått visa godkänt med den försäkringen? Vore toppen om det fungerade!!

Finns inte med på listan då AXA Schengen är en Europeisk försäkring. Endast försäkringsbolag med kontor i Thailand är med på listan. Väljer man en Thailänsk försäkring så är det dessa bolag som är godkända. Fast i detta fall så finns AXA Insurance Public Co. Ltd med på listan som är en del av AXA som i sin tur säljer den medicinska reseförsäkringen AXA Schengen.

http://www.vfsglobal.com/sweden/Thailand/pdf/All%20About%20Your%20Visas.pdf

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst någonstans här att reglerna för reseförsäkring ändrats.

vad jag kommer ihåg så skrev någon att man inte behövde köpa reseförsäkring innan man lämnade in ansökan om visa.

Någon som vet??

Från VFS Globals hemsida

Documents Required:

...

Copy of paid medical travel insurance

...

http://www.vfsglobal.com/sweden/Thailand/tourist_docreq.html

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar den? Den ingår inte i Sv. Ambassadens lista över godkända försäkringsbolag. Har du fått visa godkänt med den försäkringen? Vore toppen om det fungerade!!

Det gick hur bra som helst, hon har fått visum.

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Aroom2let; tack för informationen!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Vilket försäkringsbolag har ni anlitat till den obligatoriska medicinska reseförsäkringen för eran (flick/pojk) vän när hon/han kommer på besök i Sverige.

Har hört att en försäkring kostar 3000 baht för 3 månader, men vilket bolag det vet jag ej.

Smilet <BR style="mso-special-character: line-break"><BR style="mso-special-character: line-break">

Tjejen köpte sin försäkring av http://www.thaihealth.co.th/index_eng.php den kostade 2500b och hon fixa den på vån17 i samma hus som ambassaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen köpte sin försäkring av http://www.thaihealt...h/index_eng.php den kostade 2500b och hon fixa den på vån17 i samma hus som ambassaden.

Bra att veta till nästa gång.

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...