Jump to content
IGNORERAD

Forumträff i Göteborg 3 juli 2010 14.00


Herr Chang

Recommended Posts

Herr Chang

Med lördagens träff i kärt minne så utmanar vi än en gång ödet genom att kalla till forumträff i Slottsskogen Göteborg lördag 3 juli 2010. Vi finns på plats 14.00, men det går förstås bra att komma senare (eller tidigare), vi är väl där åtminstone till 19.00. Som vanligt är det vid gamla polisvakten vi ska samlas:

Polisvakten.jpg

Man tar själv med sig den mat och dryck man önskar förtära, och någon anmälan i förväg behövs inte. Även om det förstås är trevligt att veta vilka som planerar att komma.

Alla är varmt välkomna!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hög tid för lyft av denna tråd!

Planerna kvarstår och träffen kommer att bli på tidigare annonserad tid.

Lite nya planer finns dock att berätta om. Vi har ju vår Västgötaträff 7 augusti, och då vill vi gärna ha lite dekoration i olika former med MPR-loggan. Surin P3 medger motvilligt att det inte finns något riktigt högupplöst original av denna logo.

Min första tanke var att planka så gott jag kan utifrån den logo som finns på sajten. Men vänta lite nu, vore det inte mer intressant om träffdeltagare gör sin egen avbildning av logot?

Jag kommer att inhandla lämplig färg och penslar inför träffen 3 juli. Clion kommer att leta efter duk som blir rätt bakgrundsfärg...

Sen får vi se hur kreativa deltagarna är 3 juli i Slottsskogen! Resultatet kommer att hängas upp på Västgötaträffen 7 augusti.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde skriva att Clion även fått i uppdrag att inhandla ett krocketspel. Det ska väl förhoppningsvis kunna testas på träffen 3 juli, men den riktiga tävlingen blir på Västgötaträffen 7 augusti.

Finns det någon som känner starkt för krocket? Dvs, som kan tänka sig vara tävlingsledare? Jag och Drivern kommer att vara upptagna med mycket annat i egenskap av arrangörer, så vi vore mycket tacksamma om någon annan kunde åta sig denna uppgift.

Det är upp till tävlingsledaren om han/hon vlll delta i spelet eller inte. Vi förväntar oss hur som helst ett hedersamt utfört uppdrag.

Lenno har åtagit sig arrangemanget av kubbtävlingen, och Siamkap har jag tvingat ta hand om badmintonturneringen ;)

Själv kommer jag antagligen sitta och ta hand om "fyra i rad" turneringen!

Vi välkomnar förslag på andra roliga aktiviteter, och gärna att man tar ansvar som tävlingsledare.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Får tacka Lamai för infon om stolen med mugghållare och parasol ska åka till rusta och inhandla 4 till herr chang + megafon

en till mig käringa får sitta på mattan å äta med övriga damer herrarna behöver sätta arslet i en stol :crazy::crazy::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

En liten bump...

Jag kommer att vara på plats 14.00 och stannar väl åtminstone till 19.00. MPR-logo ska målas, kubbspelet ska provas och så blir det förstås en massa gagg medlemmar emellan!

Vädret är återigen mer än acceptabelt och alla är varmt välkomna!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer just från operan där de spelar beachvolleyboll, kan vi inte spela det istället?

Eller låta smala och vackra flickor i minimala kläder spela det åtminstone? :oh:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bra ide Bibben Det kan BTT hålla i :great:

Kan tyvär inte medverka i dag här är ju gräsligt varmt 30+ ingen vind.sitter med ac påslagen och innväntar Tyskl-Argentina

kanske dags å ta sig en sval :crazy::great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ide Bibben Det kan BTT hålla i :great:

Kan tyvär inte medverka i dag här är ju gräsligt varmt 30+ ingen vind.sitter med ac påslagen och innväntar Tyskl-Argentina

kanske dags å ta sig en sval :crazy::great:

Men Clirre,,,,,, Bibbien föreslog ju att smala och vackra flickor skulle spela,,, det vet du väl att brodern föredrar stora pattar och breda arslen

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hehe träffen är lyckligt genomförd. Vi har tränat kubbspel och fått ett MPR-logo målat på rullgardinen... som jag fick med mig hem ;)

Bilder kommer senare, ska bara kolla VM-kvartsfinalen först!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en trevlig träff men näst intill olidligt varmt i solen :beach:

Instämmer med föregående talare :great:

"Jag äter kött i protest mot att veganerna äter upp djurens mat"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Så var det dags för min bildrapport.

Jag anländer Slottsskogen 13.57, inte illa om jag lovat 14.00! Det blir en liten ensam stund, men sen anländer Gson!

IMG_0754.jpg

Gsons t-shirt är ju intressant, även på baksidan.

IMG_0756.jpg

Kongo24 anländer med kolsyrat vatten. Som ej kan användas att för att måla med vattenfärg! Jaja, du är förlåten Kongo24.

IMG_0760.jpg

Hakancnx är på plats med så kallad "kondom" inhandlad i Chiang Mai. Var annars?

IMG_0764.jpg

MickeSurin har med sig mat tillagad av hans kära fru.

IMG_0766.jpg

Jag har med mig kubbspelet som är köpt från Ellos, och nu är det upp till bevis för Lenno om han kan vara tävlingsledare...

IMG_0769.jpg

Jamen HC, måste jag hålla på med detta, det är ju ingen annan än du som är intresserad?

IMG_0771.jpg

Jodå, det blir säkert fina priser på Västgötaträffen...

OK, då ställer jag väl ut de första kubbarna.

IMG_0772.jpg

Nu ligger du risigt till HC!

IMG_0775.jpg

Titta, jag tog kungen!

IMG_0779.jpg

Under tiden sitter Drivern och jäser i min stol. OK, jag har inte betalat för den än, men ändå...

IMG_0780.jpg

Titta här HC hur besvärligt detta parasoll är, man måste ju hålla i det!

IMG_0781.jpg

Jag gör ett patetiskt försök att få det att framstå som att jag dricker Beer Chang.

IMG_0786.jpg

Klas har anlänt, och dessutom anmält sig, frugan och två barn till Västgötaträffen!

IMG_0787.jpg

Det är inte fel att ha med sig egen stol.

IMG_0794.jpg

Thaidamerna föredrar att sitta här.

IMG_0795.jpg

Polisen passerar Gamla Polisvakten men stannar inte.

IMG_0797.jpg

Bibben verkar planera något...

IMG_0799.jpg

Kolla här då! Krögarn har med sig Beer Chang!

IMG_0801.jpg

Bibben, varför ställer du tillbaka den öl du var så snabb att ta?

IMG_0802.jpg

Nu är det dags att börja måla MPR-logon! Det är ganska tunnt med frivilliga, men jag lyckas övertala en ung thaidam att göra ett försök. Till min bedrövelse minns jag ej vad hon heter, eller vilken anknytning hon hade till träffen.

IMG_0811.jpg

Ja, vi börjar väl med vitt!

IMG_0812.jpg

Logot består i huvudsak av en stor cirkel. Hur gör man det? Krögarn har en ide.

IMG_0815.jpg

En bra början.

IMG_0818.jpg

Nu börjar det likna något!

IMG_0821.jpg

Och här sitter latmaskar som inte hjälper till.

IMG_0823.jpg

Nu funderar den unga thaidamen hur hon ska fortsätta. Jag har hela tiden instruerat henne att hon har total artistisk frihet.

IMG_0825-1.jpg

Men vad är detta? Nu har någon kladdpelle varit i farten. Det ska väl inte stå förbjudet forum på vår fina rullgardin?

IMG_0829.jpg

Ja, vem kan vara så låg att man gör något sådant? Ingen aning...

IMG_0830.jpg

Nu är det nästan klart.

IMG_0836.jpg

Lenno har synpunkter på hur fru Chang försöker fälla ihop mitt parasoll.

IMG_0848.jpg

Andra bekymrar sig icke över det.

IMG_0853.jpg

Så här gör man fru Chang!

IMG_0854.jpg

IMG_0855.jpg

IMG_0856.jpg

IMG_0857.jpg

IMG_0858.jpg

Rullgardinen är fårdigmålad, och Krögarn tycker den ska hängas upp på Gamla Polisvakten.

IMG_0861-1.jpg

Men vänta lite nu, den borde ju hänga högre!

IMG_0864.jpg

Så där ja!

IMG_0874.jpg

Och därmed är det slut med min rapportering från denna träff. Jag blev lite trött, och dessutom ville jag hem och se en kvartsfinal ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Gott att Drivern fick tag på dom 3 sista stolarna i Götet

Och Gardinen blev ju bra den också 55555 :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott att Drivern fick tag på dom 3 sista stolarna i Götet

Och Gardinen blev ju bra den också 55555 :great:

Hej Clion,

det fanns faktiskt fler stolar kvar på Rusta,köpte själv två stycken a´ 149 riksdaler men då ingick även en parasoll och burkhållaren satt där oxo.

Rullgardinen blev ju fin,gubbar.Hoppas inte färgen är vattenlöslig bara, :whistle: och Herr Changs resterande stolar skall levereras i det snaraste.

Har varit inne på den nya chatten,men aldrig någon där eller?

mvh drivern

Link to comment
Dela på andra sajter

BankAnaconda

aj vad synd att jag missade denna träff

men jobbat för hårt denna helg + VM öl med farsan

Kom just hem från jobbet, ska vila lite nu

Hoppas det blir någon mer chans i sommar :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon vänlig götelaborgare som kan sälja en stol med ölhållare åt mig :friends: eller ska jag behöva släpa med en från Örebro?Mvh Måne :drinks:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är mitt bidrag av bilder från en varm dag i slottskogen

HakanCnx hade med sig små minipizzor att äta

IMG_0651.jpg

Tjejernas mathörna, ingen somtam denna gången

IMG_0652.jpg

Hoppas maten är klar snart vi är hungriga

IMG_0653.jpg

Det går mycket bättre med öl istället

IMG_0671.jpg

IMG_0655.jpg

Nu ska vi börja måla, Herr Chang funderar över upplägget för MPR logon

IMG_0654.jpg

Vilka färger ska man välja ?

IMG_0656.jpg

IMG_0657.jpg

Kanske går lättare om man vänder på den...

IMG_0658.jpg

Jag vill också hjälpa till säger HakanCNX

IMG_0666.jpg

Titta vad fint jag gjorde, massor med färg

IMG_0667.jpg

Men vad är det som Bibben kladdar med ? Är inte det ett förbjudet namn hörde jag någon säga

IMG_0668.jpg

Bibben Skryter om sin konstkupp för Krögarn

IMG_0669.jpg

Medans tjejerna tar det lugnt under trädet

IMG_0670.jpg

Herr Chang fick prova sin nya stol till slut efter att Drivern åkt hem

IMG_0672.jpg

En bild på det fullbordade konstverket

IMG_0674.jpg

Nä nu är jag trött på det här, ölen är slut och jag vill åka hem och se på fotboll, tänker Herr Chang

IMG_0675.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon vänlig götelaborgare som kan sälja en stol med ölhållare åt mig :friends: eller ska jag behöva släpa med en från Örebro?Mvh Måne :drinks:

Jag kan försöka få tag på en sån måne.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon vänlig götelaborgare som kan sälja en stol med ölhållare åt mig :friends: eller ska jag behöva släpa med en från Örebro?Mvh Måne :drinks:

Hej Måne,

det fanns kvar på Rusta,duger en rosa det var de som fanns,flyter fint ihop med huden :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Tackar MickeSurin för bilderna!

Måne, eftersom du är en sådan sympatisk gentleman kan du få en av mina inköpta stolar. Vi kommer att måla på ryggstöden så att det inte råder något tvivel om vems stol det är ;)

Har kollat i kalendern, och det finns gott hopp om att Västgötaträffen inte blir ett fullmåneparty!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är numera medelhavsbrun :crazy: rosa är väl lite off eller :whistle::drinks: Mvh Måne som ställer sitt hopp till lamai :friends:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är man då tillbaka igen...

R0013958.jpg

Var mycket varmt denna dag så kylda drycker var mycket nödvändigt

R0013968.jpg

Oj oj vad det sotar...

R0013965.jpg

Herr Chang var tämeligen ensam om entusiasmen över kubbspel...

R0013956.jpg

...medan Fru Changör segertecken

R0013969.jpg

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej Måne,

det fanns kvar på Rusta,duger en rosa det var de som fanns,flyter fint ihop med huden :whistle:

5555 den va bra Drivern :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...